beachraces

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

ik zou beide wel durven rijden... het is juist die verplaatsing die wat beu is (+-90km)
Gebruikersavatar
FORZA GERT
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: do 02 mei 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper s-works carbon

Bericht door FORZA GERT »

Op 8 januari is er ook een strandrace in Egmond (NL) :roll:
Gebruikersavatar
skippy
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 20 jan 2004 20:10
Rijdt met: specialized S-WORKS

Bericht door skippy »

de strandrace van de neverest is ieder jaar in het laatste weekend van februari.Dus wij kunnen er ook nie aan doen dat die fils a papakes daar in knokke ook een strandrace organiseren.trouwens in knokke is het een opgespoten strand en zeer veel stukken waar je te voet mag gaan omdzt het zand er te zacht ligt. :-?
Hansje
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: do 12 aug 2004 20:10
Rijdt met: Thompson

Bericht door Hansje »

skippy schreef:de strandrace van de neverest is ieder jaar in het laatste weekend van februari.Dus wij kunnen er ook nie aan doen dat die fils a papakes daar in knokke ook een strandrace organiseren.trouwens in knokke is het een opgespoten strand en zeer veel stukken waar je te voet mag gaan omdzt het zand er te zacht ligt. :-?
Was de Neverest Coast Race in Oostduinkerke vorig jaar ni het eerste weekend van februari, 1 februari om correct te zijn??? Want die viel voor Knokke bij mijn weten...

Hans
Gebruikersavatar
Paramedic
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: di 09 nov 2004 21:08

Bericht door Paramedic »

Welke banden gebruikt men best voor op het strand?
gaat het ook met gewone MTB banden? :wink:
Gebruikersavatar
BeacheD
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 01 dec 2004 15:20
Rijdt met: scott scale

Bericht door BeacheD »

Hey Paramedic,

ik rij al een paar jaar de beachraces met beachbanden van vredestein van die groene, ze zijn redelijk breed en hebben niets van profiel.
Enkel in de panne echter leg ik zowel vooraan en achteraan zo'n band.
Op de andere beachraces leg ik een oude band met profiel, omdat het toch geen sinecure is om met beachbanden door de bochten te scheuren.
In de Panne is er echter heel weinig asfalt en verlies je minder op de weg dan dat je wint op het strand.
cheers
Hansje
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: do 12 aug 2004 20:10
Rijdt met: Thompson

Banden

Bericht door Hansje »

Paramedic schreef:Welke banden gebruikt men best voor op het strand?
gaat het ook met gewone MTB banden? :wink:
Het lukt zeker en vast met gewone MTB banden! Als het de eerste keer is dat je gaat Beach-racen zou ik niet meteen nieuwe banden gaan kopen. Maar als je echter de smaak te pakken hebt...tja, dan is het misschien wel een goeie aankoop. Ik heb net Super Moto's van Schwalbe gekocht. En zondag zal ik ze eens uittesten in De Panne. De vorige races heb ik altijd met semi-slicks gereden, en ik ben toch altijd aangekomen. :D Hopelijk ben ik nu nog een beetje sneller met mijn beachbanden. :P

Toch succes op het strand.

Hansje
Gebruikersavatar
fiete R-vrouw2
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 10 feb 2004 11:00
Rijdt met: bossue sport/magura hs33/manitou axel

Bericht door fiete R-vrouw2 »

yessss !
de panne geslaagd dit jaar geen lekke band of andere pech!!!
vorig jaar brak mijn ketting dit jaar eindigde ik 98e op 1500 nie slecht
en had nie getraind =D>
in oostende goe getraind nu had ik minder tijd het weer was ons ook gunstig beetje wind GEEN regen!!

-benny-
Plaats reactie