Wedstrijd te Nokere

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vibez
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:10

Wedstrijd te Nokere

Bericht door Vibez »

Vorig jaar was er in Noker op 19/10/2004 een wedstrijd voor cyclocrossers en MTB.
Het was een kleine wedstrijd van slechts 10 ronden.
De organisatie was denk ik van VWF, maar ik vind daarover niets terug op internet.

De vraag is of er iemand weet of dit dit jaar opnieuw zal georganiseerd worden. En zo ja, wanneer.

Alvast dank voor de reacties.

Groeten,
Vibez
tenedenaar
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 18 jun 2004 11:06
Rijdt met: Provex

Bericht door tenedenaar »

Ik heb daar vorig jaar meegedaan. Daags ervoor had ik nog de Strandrace in Oostende gereden. Echt fris stond ik niet aan de start. Na een slechte start kon ik vooraan aansluiten. We reden voorop met Gregory Meert en de Ned. Eric Vereecken. Tijdens de opeenvolgende beklimmingen van Nokere "berg" kon ik telkens een gaatje slaan, maar in de afdaling werd ik altijd ingelopen. Uiteindelijk werd ik geklopt in de sprint. Ik werd 3e, Meert 2e en Vereecken 1e.

't is wel de mooiste koers van de VWF. Meestal moet je 15 rondjes rijden rond een verzopen voetbalveld. Zwaar dat wel, maar echt leuk is dat toch niet. In Nokere is het een zwaar parcours. Er moet wel wat geklommen worden. Het zwaarste stuk is een stuk weide die serieus omhoog loopt. Daar moet je sterk zijn om niet te voet te staan.

De juiste gegevens van deze wedstrijd heb ik niet. Meestal vindt die koers ergens tussen 10 en 20 oktober plaats. Er zijn op het internet weinig geg. te vinden over de VWF. Een programma voor een 2-tal maanden kan je aan de inschrijvingstafel bij elke VWF-wedstrijd krijgen. Enig probleem is natuurlijk te weten komen wanneer en waar er ergens een wedstrijdje is.
Plaats reactie