Roel Paulissen betrapt en stopt ermee

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

[quote="Dummy"]
Als zijn entourage ooit nog iets in het mtb'en wil betekenen (of in sport in het algemeen) kunnen ze niet anders dan hem ogenblikkelijk laten vallen. Op zulke momenten staat een topsporter er alleen voor.[/quote]

wel ... dit is nu exact wat er niet mag en zou mogen gebeuren, toch niet op deze manier
zulke opmerkingen en gedrag duiden op een bijzonder grote kortzichtigheid.
niet altijd, maar als je maar eens besefte hoeveel er GE-EIST word , en niet gevraagd, van een topsporter; zou je daar gerust een vraagteken bijzetten


vroeger heb ik zulke mensen met die instelling, onmiddelijk uit men omgeving gekickt (en zonder genade)
feit dat ze je tellen als het goed gaat en zulke instelling hanteren, zullen
ook de eersten die je laten vallen, en onbetrouwbaar zijn.
sterker nog.... als er zich een bepaalde gelegenheid in bepaalde omstandigheden voordoet, zullen ze niet terugschrikken om u te flikken.
(en flikken kan je op vele manieren, zonder er doping aan te pas komt)
men roots is van de weg.. op dat vlak heb ik vanaf de jeugd niets anders gezien dan mensen die je zogenaamd steunen tot een bepaald moment, en dan hun 'poulin' vooral flikten.
In de mountainbike zijn renners in dat opzicht bijzonder naief. Meestal hebben ze niet half door hoe het achter hun rug eraan toe gaat.

iemand betrapt? oke.. normaal dat je bepaalde banden breekt of even in de ijskast zet.
het gedrag van de arts van Paulissen, is niet goed te praten. Zoals ik al zij... hij is de man die deuren opent naar een deftig onderzoek als Roel dat wenst te laten uitvoeren.... maarnee.. meneer denkt.. pff, den boom in, hier is geen geld meer te rapen, ben ermee weg.
Hij had bepaalde aspecten van zijn ondersteuning in de koelkast moeten zetten
Bij het geval Keisse heb ik dan wel een heel ander staaltje 'vakmanschap en profesionaliteit' gezien van de sportarts.
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Jolyrodger schreef:
alfa75 schreef:
WIP schreef: Klopt wel, ben vorige daar gaan trainen en stond vol met plaatjes, verboden toegang :cry: :cry:
bordjes hebben er altijd gestaan in alle formaten.nu hebben ze die weer eens vernieuwd.no big deal!
het is prive terrein maar ik wil maar zeggen
dat het raar is om daar nu mee af te komen. dit is iets wat je toch langer weet als het waar zou zijn en niet mee afkomt na dit nieuws. [-X

maar ja, de organisatie weet ook wel dat het nu zeer moeilijk wordt om
de GP te organiseren en zeker omdat het zijn naam draagt #-o tis zowiezo al naar de klote.
dan maar steken op de prive eigenaar hé =D> het is geweten dat die moeilijk doet maar heeft altijd een uitzondering gemaakt voor het grote evenement.
Ik heb er al meer dan 4 maand weet van dat er problemen zijn om de Gp RP dit jaar te organiseren in Winterslag. Dit heeft te maken met het feit dat het contract van Limcoal, ik denk, volgend jaar afloopt en zij de terril in een vlekkeloze toestand moeten afstaan, en omdat dat met het organiseren van de GP niet mogelijk is, en omdat Genk hierover geen toegevingen wou doen was er geen onderling akkoord mogelijk.
Men heeft nog gedacht om naar de terril van Waterschei te verkassen, maar daar zijn helemaal geen accomodaties.
Het een heeft dus niets met het andere te maken, neem het van mij aan.
http://www.mountainbike.be/algemeen/act ... om=&ucat=3&

:-k
Gebruikersavatar
DdT
Mountainbiker
Berichten: 640
Lid geworden op: za 25 mar 2006 20:32
Rijdt met: Scott Spark/Wilier Izoard

Bericht door DdT »

Het is niet omdat je naar de media toe "voor een cleane wielersport" bent dat je dat ook zelf bent. Denk dat niemand te vertrouwen is als het op prestaties (faam en geld) aankomt.

Kijk maar naar Landis. Maakte zich compleet belachelijk door zich de moeite te getroosten een boek te schrijven om te tonen hoe clean hij was.
(Positively False: The Real Story Of How I Won the Tour de France)
Nadien toch toegeven en iedereen in zijn val proberen mee te sleuren...

In de tour van enkele jaren terug zaten rennens bij aanvang van een etappe op de grond om, met zo'n actie, hun ongenoegen te uiten tegen de "bedriegers" in het peleton. Nadien zijn er zelf van die "cleane actievoerders" betrapt op doping in diezelfde tour, dacht ik.

Er zijn renners geschorst wegens intentie tot doping zonder echt op heterdaad betrapt te zijn met spul in de aderen. (Basso en Rassmussen)

Tja. Loop je tegen de lampt, kom ervoor uit en ga op de blaren zitten. Kijk maar wat Ricco en Vino nu terug presteren. Ze hebben hun straf uitgezeten en kunnen met een "propere" lei beginnen.

Ken er niet veel van, maar de grens tussen wat nog net kan en niet kan zal wel erg dun zijn. Supplement of doping... Waarschijnlijk zullen er wel velen "gepakt" worden zonder dat ze het echt verdienen. Niet alles zal er vingerdik opliggen zoals bvb bloeddoping.
Mister Ti
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 11:00
Rijdt met: Seven Sola

Bericht door Mister Ti »

Sunn Xtreme schreef:daarom is een notitieboek zeer nuttig.
naast trainingen etc.. komt daar normaal ook voeding en supplementen in te staan.
moet je elders supplementen aankopen, ver weg van huis... noteren welke en merk.
althans.... zo zou het moeten, maar word o zo weinig gedaan. zeker nu de pc terrein gewonnen heeft ivm trainingssoftware...
vaak kan je niet de bijkomende zaken erin aanvullen, buiten uw polargegevens etc..
dan denkt men vaak dat de rest niet belangrijk is en laat men dat nogal vaak links liggen.
Ik weet niet of hij ook deze fout heeft gemaakt... maar indien hij zulke zaken noteerde, kan hij redelijk makkelijk achterhalen welk supplement dit probleem heeft gevormd, en ook aantonen als bewijs na analyse.
Het is inderdaad al een begin, maar onschuld bewijzen zal helemaal niet makkelijk zijn. In eerste instantie moet Roel uitzoeken welk supplement het hem heeft gelapt. Hier zouden die eventuele notities kunnen helpen. Mogelijk heeft hij nog de (geopende) pot met het verdachte supplement. Maar als na analyse wel degelijk blijkt dat dit supplement clomifeen bevat, dan is dit spijtig genoeg geen rechtsgeldig bewijs. De pot was immers al geopend, en de fabrikant van het voedingssupplement zal (terecht) opwerpen dat hier mogelijk mee geknoeid is om de schuld op de fabrikant te kunnen steken. In het ideale geval heeft Roel nog een tweede pot die nog ongeopend en verzegeld is EN die deel uitmaakt van hetzelfde lot als de eerste pot. In dat geval en alleen in dat geval zal hij gemakkelijk zijn gelijk kunnen bewijzen. In het andere geval wordt het een zoektocht naar een pot van hetzelfde lot, want de kans is reëel dat een pot van een ander lot niet gecontamineerd is (want gemaakt met andere machine of op ander tijdstip). En uiteraard zal van enige medewerking van de fabrikant geen sprake zijn.
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Bericht door Dr.Gonzo »

Je bent wat je eet ...

Nee, serieus ik ben geen Paulissen fan, altijd Filip M. supporter geweest.
Het zou dus makkelijk zijn om nu te zeggen, zie je wel Roel pakt ook !
Maar ik denk persoonlijk dat het geen bewuste dopering is geweest.
Maar het is wel zo dat hij zelf verantwoordelijk is voor wat hij neemt als voedingssupplementen, desnoods bijgestaan door mensen die hier verstand van hebben.
Reglement is reglement, dus ook dit moet (op een correcte manier) bestraft worden.
Zijn uitleg is wat flauwtjes.
Marc
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: di 07 aug 2007 11:53
Rijdt met: Cannondale Scalpel

Bericht door Marc »

De Redactie.be;
Paulissen: "Ik wil mijn onschuld bewijzen" vr 30/07/2010 - 10:46
Roel Paulissen wil tegen 13 september ontdekken waar het fout ging bij zijn positieve dopingtest. "Op die dag is er de eerste hoorzitting bij de bond."
De mountainbiker houdt zijn onschuld staande. "Ik deed niets fout en hoop op korte termijn aan te kunnen tonen dat die kleine hoeveelheid clomifeen in een of ander derivaat zat", zegt Roel Paulissen in Het Belang van Limburg.

Belga "Volgens het laboratorium in Gent werd dit hormoon nog nooit in de urine van een renner aangetroffen. Nog nooit, tot nu bij mij. En telkens opnieuw in dezelfde pietlullig kleine hoeveelheid."

"Volgens het laboratorium in Gent werd dit hormoon nog nooit in de urine van een renner aangetroffen. Nog nooit, tot nu bij mij. En telkens opnieuw in dezelfde pietlullig kleine hoeveelheid."

Toen de 34-jarige Roel Paulissen vernam dat hij positief had getest, zette hij zijn carrière meteen op stop. Als de straf meevalt, blijft hij wel koersen.

"Ik blijf ook elke dag fietsen als of er niets aan de hand is. De mentaliteit waarmee ik dat doe, is echter niet die van voorheen, maar ik doe mijn best. Ik train elke dag meerdere uren. Het zijn de geringe momenten waarin ik alles toch eens van me af kan zetten."

"Een loon heb ik na mijn ontslag niet en mijn Bloso-statuut staat op non-actief. Maar dat is niet mijn grootste zorg. Ik wil eerst mijn onschuld bewijzen."

Is dit een Rutger Beke gelijkenis?
Gebruikersavatar
Wowtre
Mountainbiker
Berichten: 484
Lid geworden op: ma 06 sep 2004 12:48
Rijdt met: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
Contacteer:

Bericht door Wowtre »

Marc schreef:Is dit een Rutger Beke gelijkenis?
Rutger Beke maakte zelf een soort epo aan
Ilio Keisse had wel iets voor met voedingssupplementen

Als Paulissen onschuldig is, en ik ben geneigd te geloven van wel, dan zal hij het toch moeilijk krijgen dat te bewijzen
Gebruikersavatar
Ruben S.
Mountainbiker
Berichten: 1824
Lid geworden op: wo 08 aug 2007 09:19
Rijdt met: Canyon Grandcanyon
Contacteer:

Bericht door Ruben S. »

Ik heb hier just ne hele rare mail aangehad van "GP Roel Paulissen".
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer aliquet aliquam augue, ac pharetra tellus ullamcorper a. Aliquam augue ligula, rutrum non pharetra dapibus, malesuada a ante. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. In hac habitasse platea dictumst. Quisque condimentum massa vel nisi tristique iaculis quis ac nunc. Nam rutrum porttitor euismod. Donec malesuada tincidunt erat ac feugiat. Mauris fringilla nulla in neque fermentum ut posuere sapien blandit. Phasellus nunc dui, faucibus eu sodales sed, lobortis vitae justo. Integer euismod velit ut libero consectetur ullamcorper. Donec imperdiet turpis sit amet magna porttitor ut bibendum odio consectetur.




Nunc luctus urna ac orci volutpat commodo. Maecenas lacinia, tortor a lobortis ultricies, arcu erat vulputate nulla, non aliquet augue eros ut metus. Phasellus vel nisi a urna bibendum elementum non a enim. Pellentesque enim ante, euismod eu gravida in, mattis quis tellus. Quisque auctor libero quis libero malesuada ullamcorper. Aliquam aliquam, nisi sed eleifend blandit, purus turpis vulputate nisl, et ultricies nunc tortor ut diam. Vestibulum in eleifend arcu. Donec ullamcorper vulputate sagittis. Quisque arcu orci, ultricies in ornare quis, ornare ac leo. Cras nunc nibh, porttitor nec malesuada sed, posuere sit amet mi. Curabitur vel erat ut sem tincidunt fringilla. Mauris augue nunc, hendrerit vitae pulvinar sit amet, consequat at ipsum. Quisque cursus orci quis nisl pharetra id sollicitudin enim feugiat. Maecenas magna justo, egestas vel aliquet rhoncus, ullamcorper et nisi. Ut nec ante in turpis hendrerit varius. Maecenas interdum interdum semper. Sed non elit dui, in faucibus urna. Sed condimentum quam eget massa porta sed rhoncus lorem sollicitudin. Quisque non nisi eu orci elementum vestibulum in sit amet mauris.
Weet iemand hier wat dat wil zeggen.
Mijn latijn is nogal roestig de laatste maanden... :^o
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

das een "Lorem ipsum"
webdesigners gebruiken dat om vakken waar normaal tekst komt te staan en waar ze nog niet juist weten welke tekst er moet komen. Dan vullen ze die vakken op met Lorem ipsum

hier meer info
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lorem_ipsum
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

Vandaag een gele trui winnaar ook betrapt met dopig, ongeveer zelfde verhaal al Roel maar hier wordt het handje boven het hoofd gehouden...
hoop dat Roel zijn naam kan zuiveren en bewijzen dat het in voedselsuplementen zat.
Plaats reactie