Fietsendief gevat omgeving Leopoldsburg, Hechtel, Balen

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Coppens1991
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 29 sep 2006 19:25
Rijdt met: Gestolen!!! :'(

Fietsendief gevat omgeving Leopoldsburg, Hechtel, Balen

Bericht door Coppens1991 »

Politie heldert aantal fietsdiefstallen op

29/06 De politie Kempenland (Hechtel-Eksel, Leopoldsburg en Peer) heeft afgelopen week een aantal fietsdiefstallen opgehelderd. Het onderzoek loopt nog. Maar omdat er een aantal fietsen en fietsonderdelen zijn gevonden waar de eigenaar niet van is gekend, wordt een oproep gedaan. De speurders zoeken vooral mensen die recent het slachtoffer van een fietsdief zijn geweest maar dat niet aan de politie hebben laten weten. Zij kunnen op de website van de politie Kempenland kijken of hun tweewieler er tussenstaat. Wie een van de afgebeelde fietsen of onderdelen herkent, kan contact opnemen met inspecteur Kathleen Vanrusselt via tel. 011/399 299. De foto's zijn te bekijken op de website: www.politiekempenland.be

Bron: Het Belang Van Limburg

Ikzelf ben vandaag mijn fiets mogen gaan indentificeren. Het is nummer 115(foto 76). Deze was uitgerust met XT en achterderrie XTR maar is volledig gestript op de achterremmen na :(
Nu heeft de dader belooft de fietsen terug in elkaar te steken "in oorspronkelijke staat" want HIJ wist nog wat op welke fiets hoorde. =D>
We zullen afwachten. En op een schadevergoeding moest ik niet hopen zei de inspecteur omdat deze van de dader moet komen.

Hopenlijk vinden nog mensen hun fiets hier bij terug.
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2055
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

mooi van de politie!

aardig wat werk ingestoken om elke fiets te fotograferen en te nummeren.

ze doen dan toch nog nuttig werk

=D>
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Bericht door Mister T. »

Sterk van de Politie. Chapeau!

Zeer domme dief: niet alleen door de daad van het stelen zelf, maar hij had niet echt een oog voor exclusief materiaal blijkbaar...
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

En op een schadevergoeding moest ik niet hopen zei de inspecteur omdat deze van de dader moet komen.


Da's toch straf eigenlijk, krijgde uwen afgebroken velo terug, het wordt tijd dat ze terug de "dwangarbeid" invoeren, laat die kerel werken om zijn schade te betalen.
Gebruikersavatar
woutvc
Mountainbiker
Berichten: 372
Lid geworden op: vr 09 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark10 - Scott X9
Contacteer:

Bericht door woutvc »

Zoveel fietsen, waar zet ge da toch allemaal.
Hij was precies zelfs aan het overspuiten.
Amai, nog een geluk da sommige nu hunne fiets terug hebben.
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Bericht door glimburger »

Mister T. schreef:Sterk van de Politie. Chapeau!

Zeer domme dief: niet alleen door de daad van het stelen zelf, maar hij had niet echt een oog voor exclusief materiaal blijkbaar...
Diezelfde bedenking had ik ook al bij het bekijken van zijn oorlogsbuit. lijkt me meer een kruimeldief die het moet hebben van langs-de-weg-gevonden- materiaal. Wat niet uitsluit dat je als eigenaar natuurlijk altijd baalt van het verlies.

wat die vergoeding betreft denk ik toch wel dat je daar wel iets aan kan doen als je de herstelling van je fiets bij een maker laat "begroten". Het kan toch niet zijn dat men dat maar blauw blauw zal laten. al moet je er wat op wachten maar gerechtigheid moet er toch komen lijkt me. anders moet ik volgende keer toch andere partij gaan stemmen...
Coppens1991
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 29 sep 2006 19:25
Rijdt met: Gestolen!!! :'(

Bericht door Coppens1991 »

Mhh een kruimeldief. Dit is het materiaal dat men heeft gevonden hé. Het kan ook zijn dat de persoon de duurdere bike's direct kon doorverkopen of ergens anders heeft staan of zo.

En inderdaad. De dader had een soort van zelfgemaakte spuitcabine bij zijn thuis. En het feit dat hij zoveel fietsen had staan duidt er bij mij op dat hij meer fietsen stal dan hij aankon. Of dat dit de fietsen zijn die hem niet de moeite leken.
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Bericht door KUBA »

de flik zal den dader wel opgepakt hebben uit wraakaktie omdat z'n procentje dat hij erop kreeg niet groot genoeg was.... :lol: :lol: :lol: :^o
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

Mister T. schreef:Sterk van de Politie. Chapeau!
Zeer domme dief: niet alleen door de daad van het stelen zelf, maar hij had niet echt een oog voor exclusief materiaal blijkbaar...
Ofwel bleef hij bij de brol zitten, en het duurdere materiaal ging ietsje beter van de hand.
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

Oei oei het meeste op de foto's is oud ijzer. De mooie modellen gaan wel rap verkocht zijn als hij er zo'n stal.
Plaats reactie