Filip Meirhaeghe stopt met Mtb

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Jack77 schreef:'t Is niet omdat de economie zijn uitspattingen heeft om nog hogere winstcijfers, dat de MENS maar het onderspit moet delven... of wel?
Ik vrees toch van wel... :oops: #-o
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

janman schreef:Hmm, en thomas frichknecht zal dus geen doping gebruiken #-o Daar lag ik toch ook wel is ne keer mee.
Tja, hij is in ieder geval nog niet gepakt en hij gaat al een pak jaren mee. Hij is ook heel konstant in zijn prestaties wat ook in zijn voordeel spreekt.
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Wat mij betreft :

1. Iedere toprenner die nog niet gepakt is geniet het voordeel van de twijfel dat hij clean rijdt.

2. Alle overwinningen die een renner behaalt voordat hij betrapt werd blijven op zijn naam staan.

Het zou anders nogal een drama worden : Musseeuw die zijn 11 wereldbekers moet inleveren, Merckx zijn collectie gele truikes. Om maar niet te spreken van al die betrapte olympische atleten die in de file moeten staan om hun medailles af te geven.

Daarom, voor alle overwinningen die Filip behaalt heeft voor "de affaire" zeg ik "bedankt voor de vele mooie momenten, hij blijft een groot kampioen en daarvoor verdient hij ons respect".
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2055
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

de vrouwen volgen:

Puiggros Miranda betrapt op doping 12-08-2004
De Spaanse Janet Puiggros Miranda, geselecteerd voor deelname aan de mountainbike-wedstrijd op de Olympische Spelen in Athene, werd op 17 juli betrapt op het gebruik van EPO.

Puiggros werd positief bevonden tijdens de Spaanse kampioenschappen mountainbike op 17 juli in Candanchu. Het Spaans Olympisch Comité maakte dit donderdag bekend. De atlete weigerde een tegenexpertise en werd dus geschrapt van de deelnemerslijst op de Spelen.

#-o
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Nog een fotoke van getrokken in Houffa

Afbeelding
http://images1.fotopic.net/?iid=y2wfwr& ... &nostamp=1
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Bericht door fieldbiker »

Tijdens m'n vakantie in de Franse Gard nogal verschoten van Philip z'n foto in het Nieuwsblad, met het bewuste krantenartikel eronder. De polemiek toch wat gevolgd en het is natuurlijk een serieuze klap voor de mtb, die toch een - volgens mij - cleanere reputatie genoot dan de wegrenners. Enfin, we hebben toch nog geluk dat de we een tweede boegbeeld hebben, nl de Roel.

Maar, wat betreft Philip z'n beslissing om ermee te kappen, je moet niet heiliger zijn dan de Paus hé : onderga je schorsing en train ondertussen verder, zoals je al die jaren gedaan hebt, en dan kruip je terug je mtb op en doe ons mtb-fanaten nog het plezier je terug aan het werk te zien. Het stigma zal wel wat blijven hangen, maar des te meer reden om voorgoed van die rommel af te blijven en te ijveren voor een dopingvrij mtb. Alles wat je gepresteerd hebt voor die bewuste periode was al impressionant genoeg en blijft ons allen bij. Je hebt potentieel genoeg, dus terug naar de overwinningen en Roel zal er ook goed bij varen.

Fieldbiker
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Bericht door phille »

hij wilde de gouden plak, nimeer of ni minder.
Nu dat een onhaalbare kaart is (binnen 4 jaar zie ik het hem niet doen) lijkt me zijn besluit een heel logische, het komt hem zelfs goed uit zou je kunnen zeggen ...

Wat ik me afvraag : beseft hij eigenlijk wel door die prullen te pakken hoe hij met zijn gezondheid speelt ...
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

phille schreef:het komt hem zelfs goed uit zou je kunnen zeggen ...
:roll: #-o [-X

Ik denk dat je er hier toch mijlenver naast bent : moeten stoppen op een dergelijke manier is heel erg. Niet alleen mag hij zelf niet meer bepalen wannneer hij stopt, zijn contract met Specialized is meteen afgelopen en de kans dat hij nog voor een mtb-team kan werken is quasi nihil.
Maw : hij zit gewoon zonder job en zal hoogstwaarschijnlijk binnen de wielersport geen functie meer krijgen.

Over een anticlimax gesproken.
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Bericht door phille »

jep twas dan ook bij wijze van spreken, tis spijtig maar imo gaan we de echte waarheid nooit kennen, misschien in zijn memoires ofzo ...
Gebruikersavatar
fredjeraketje
Mountainbiker
Berichten: 251
Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:23
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door fredjeraketje »

Mochten ze nu es alle renners aan de leugendetector hangen :p Naar t schijnt is da toch vrij degelijk op punt gesteld dusja ...

Verder denk ik dat et es de moeite is om het boekske LA confidential te lezen, heb ik gedaan in t Frans, nekeer goe om zien welke kleine meneer Armstrong eigelijk maar is (ik bedoel dan niet perse op vlak van doping, maar zn relatie tot andere mensen)

Verder vind ik het enorm spijtig van Filip, hij was juist bij ons in het dorp (Maarkedal) komen wonen :(
Plaats reactie