Geplaatst: do 21 okt 2010 07:17
laat ons hopen
Iedere mountainbikefanaat kan hier terecht met zijn/haar vragen, opmerkingen, reacties, ervaringen,... Wees wel hoffelijk tegenover andere gebruikers. Veel bikeplezier!
https://forum.mountainbike.be/
Herder Steven schreef:Gebrek aan stijfheid heb ik nog niets van ondervonden. Balhoofdlagers verving ik normaal 1 maal per jaar. Zal zien hoelang deze meegaan (misschien niet echt relevant, want ze hebben al een paar maand in mn oude fiets gezeten)...
RigolleM schreef:Herder Steven schreef:Gebrek aan stijfheid heb ik nog niets van ondervonden. Balhoofdlagers verving ik normaal 1 maal per jaar. Zal zien hoelang deze meegaan (misschien niet echt relevant, want ze hebben al een paar maand in mn oude fiets gezeten)...
Ik heb zo een stuurbuis met syntace f99 met Ti boutjes; Dat scheelde dik 80gr....tov de originele in 120mm. Op zo een klein gewicht is het gewichtswinst enorm. Ook kan je dan 25,4mm sturen ala ax lightness nemen, die op hun beurt ook weer dik 20gr a 40gr lichter zijn dan hun oversized concurenten....Zo haal je meer als 100gr gewichtswinst uit stuurbuis,stuurpen en stuurcombinatie. Dat is een heel goed resultaat te weten dat het origineel al light is te nomen. Verder weeg ik 80 a 85kg en heb er reeds ardennenmarathons,zwarte woud,dolomieten opzitten en totaal geen gevoel van stijfheidsverlies. Heel veel commnetaar is van horen zeggen. Laat het over aan de mensen die er ervaring mee hebbenviperke schreef:'t Is uiteindelijk toch niet veel zwaarder dan op ne gewone fiets denk ik ? Als je een carbon stuurbuis zou steken zoals Hellore, en daarbij een lichte stuurpen kom je op 85 + 100 gram, dat scheelt dan 40gram, maar je verliest volgens mij wel een pak stijfheid en 't is gevoeliger voor de balhoofdlagers denk ik.
Ik heb niks van horen zeggen, maar volgde m'n logische gedachte. Ik kan er naast zitten, maar bij Cannondale zoeken ze overal toch wel hele erg naar het meest ideale ivm prestatie/gewicht. Het feit dat ze al die jaren bij hun combinatie blijven kan betekenen dat ze erg kortzichtig en trots zijn, ofwel geloven dat deze maat gewoon het beste is, ten koste van iets meer gewicht. Als ik hun andere ontwerpen zie (bb30, lefty, oversized vooras, idem balhoofdlagers) dan ben ik geneigd om aan te nemen dat de stuurbuis -stuurpen combi op deze manier de ideale is. Ik vind het wel mooi dat je het probeert en 't is nog mooier als je er tevreden van bent !tyro13 schreef: totaal geen gevoel van stijfheidsverlies. Heel veel commnetaar is van horen zeggen. Laat het over aan de mensen die er ervaring mee hebben
Voilà, 29 Flash Hi-Mod 1 staat bij de dealer (Trommelen, Oosterhout), nu nog laten tunen door de BikeHaas:El camino Loco schreef:Vandaag telefoon had van Cameleonbike.
Flash hi-mod 1 is vandaag geleverd. Yihaaaaaa
Na de aanpassing kan ik hem komen afhalen
-schimano xtr remmen
-Fizik Gobi
Voor al wie een Flash besteld heeft en nog niet binnen is bij deze raapt u geld al maar samen.
Grtzz
Toevallig familie van de PaasHaas?LeftyBart schreef: Voilà, 29 Flash Hi-Mod 1 staat bij de dealer (Trommelen, Oosterhout), nu nog laten tunen door de BikeHaas
vandaag nog naar cameleonbike gebeld en die van mij zou er volgende week moeten zijnLeftyBart schreef:Voilà, 29 Flash Hi-Mod 1 staat bij de dealer (Trommelen, Oosterhout), nu nog laten tunen door de BikeHaas:El camino Loco schreef:Vandaag telefoon had van Cameleonbike.
Flash hi-mod 1 is vandaag geleverd. Yihaaaaaa
Na de aanpassing kan ik hem komen afhalen
-schimano xtr remmen
-Fizik Gobi
Voor al wie een Flash besteld heeft en nog niet binnen is bij deze raapt u geld al maar samen.
Grtzz
- CK achternaaf
- zwarte voornaaf