Cannondale 2011 - Scalpel

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
El camino Loco
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 01 mar 2010 21:19
Rijdt met: Cube ltd cc,Cannondale Flash Hi-mod 1
Contacteer:

Bericht door El camino Loco »

Cannondale fietskes komen stilaan binnen.

Voor allen die ene besteld, of al in bezit zijn is het echt zalig om over zo'n fietsje te beschikken.
Ik mag de mijne volgende week afhalen.

Geluk kan niet op.

FEEL IT

CANNONDALE
B U C K Y
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 14:56
Rijdt met: cannondale scapel

Bericht door B U C K Y »

9 november met zekerheid komt ie toe :oops: =D> scapel ik verlang om u te testen !!!!!!
Gebruikersavatar
GW
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: di 17 jan 2012 20:53
Rijdt met: fully-enduro-downhill
Contacteer:

Bericht door GW »

Even deze oude topic nieuw leven inblazen...

Zoals jullie misschien al in een andere topic gezien hebben ben ik op zoek naar een fully die ik voornamelijk in vlaams-brabant en de ardennen wil gebruiken en eens per jaar op vakantie in luxemburg of de bergen. Ook zou ik graag met marathons beginnen dit jaar.

Nu wil het lukken dat ik een scalpel 3 van 2011 kan kopen met een korting van 25% omdat dit een overjaars model is.
Normaal is gaat deze bike ver over mijn budget dus dit is wel een buiten kans dus heb ik hem gereserveerd.

Nu vraag ik mij enkel af of die 100mm veerweg niet te weinig is in de ardennen en of dit wel een goede keuze is voor wat ik hem wil gebruiken.

Kan iemand hier mee helpen?

Alvast bedankt =D>


Over deze bike gaat het =P~ =P~

Afbeelding
Gebruikersavatar
kristofmx
Mountainbiker
Berichten: 323
Lid geworden op: zo 31 okt 2004 23:51
Rijdt met: Canyon SLX 9.9 custom full XTR - CUBE Beachbike - Specialized Roubaix Sram Force Zipp Wheels

Bericht door kristofmx »

beetje te zien wat je wil doen,
als je van de paden af gaat, of echt extreme dingen gaat doen, zou ik zeggen van niet.
maar om TT, marathon en ander "normaal" XC werk te doen is 100mm zeker voldoende.
ik rijdt zelf met een epic met 100mm voor en echter en heb nog nooit gevoel gehad dat het niet genoeg was.

grtz
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

zeker genoeg voor hetgeen jij opnoemt.
PaulRush
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 15:22
Rijdt met: Krampus, P29

Bericht door PaulRush »

Uit ervaring kan ik je zeggen dat deze Scalpel, zeker achter, knalhard is afgeveerd. Hij zal wortels en oneffenheden in het terrein nog weg filteren, maar als het wat ruiger wordt is het als een hardtail. Dat is niet verkeerd, want daar is hij voor gemaakt en daar is het gewicht ook naar, hij is superlicht.
Wil je iets meer comfort, dan kan je ook eens kijken naar een RZ120, dat scheelt aanmerkelijk. Mijn RZ weegt 11kg en geeft flink wat comfort.
Gesloten