Cup 5

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Plaats reactie
Gast

Cup 5

Bericht door Gast »

Alle wedstrijden van cup 5 zijn afgelast. Omdat er bij de vorige wedstrijden te weining starters waren.
Ik wou daar morgen gaan rijden met een collega. Maar omdat hij altijd op de weg koerst belde ik naar de organisatie om te weten hoe technisch het parcours is. Die man vertelde me dus dat die competitie niet meer bestond. Nadat er de vorige wedstrijden te weinig starters waren heeft hij de boel dus opgedoekt. Hij zei ook iets over de Cup Wallonie, maar door zijn slecht gsm bereik begreep ik dit niet goed. Zou die competitie ook niet meer bestaan?
Hij zei ook dat dit een trend is het mtb'en, dat er steeds minder deelnemers naar de wedstrijden komen. Hier heb ik toch sterk mijn twijfels over. Elke marathon krijgt jaar na jaar meer starters, ebbt is in enkele seizoenen verdubbeld.
Ik hoorde al van JFK dat het parcours er niet veel voorsteld, volgens mij ligt eerder daar de oorzaak van die leegloop.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

goed da ge't zegt, ik had hier nog zo'n kalenderke liggen en was ook van plan om er daar misschien nog een paar van mee te doen in augustus. Kzou daar schoon hebben staan schilderen :-?

Nu, naamsbekendheid heeft het nooit kunnen verwerven, vandaar ook misschien het geringe succes...
Gebruikersavatar
Superkrisser
Mountainbiker
Berichten: 290
Lid geworden op: do 01 apr 2004 17:36
Rijdt met: GT Zaskar, BMC Speedfox Trailcrew

Bericht door Superkrisser »

Tien jaar geleden, toen ik nog een groentje was in de competitiesport, waren de Cup 5's de ruggengraat van het seizoen! De enige wedstrijden daarbuiten waren de Bekers en het Kampioenschap. Sindsdien is die competitie er jaar na jaar op achteruitgegaan. De meeste bikers wagen zich enkel nog aan Marathons of toertochten. Ook het aantal deelnemers in de grote wedstrijden is er spijtig genoeg wat op achteruitgegaan.

In elk geval, de Cup-5 wedstrijden gaan we niet missen, want ze stelden qua parcours niet veel voor. De organisatie was erg simpel, maar dat stoorde niet echt.

Ach, er bestaan voldoende mooie alternatieven. Challenge Ardenne-Gaume, Eifel Biker Cup,... maar vooral de ebbt is super!

Mijn seizoen is nu al vol genoeg met Bekers, Flanders Cups, Europabekers, Cristalp, kampioenschappen,...

Als ge u maar amuseert!
Plaats reactie