Nieuwe Scott met een frame van 970g

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Nieuwe Scott met een frame van 970g

Bericht door A d r i »

Gebruikersavatar
scott racer
Mountainbiker
Berichten: 1639
Lid geworden op: zo 02 nov 2003 11:54
Rijdt met: bolt als ik trap!

Bericht door scott racer »

8) NIce bike maar eeuh wa ga da ni kosten? #-o
Gast

Bericht door Gast »

Dat is idd knap werk, maar ik heb daar toch mijn bedenkingen bij. Hoe lichter is zeker niet altijd beter. Ik heb ook geprobeerd mijn bike zo licht mogelijk te maken. Maar ben daar niet 100% tevreden over.
Mavic crosmax sl en een sid vork. Mooi materiaal maar de zijdelingsestijfheid kan een stuk beter. Ik moet mijn magura remblokjes vooraan ver open zetten anders sleept mijn velg tegen de remblokjes als ik recht op de trappers sta. Zelfs als de lockout aan staat. Dan win je dat gewicht niet terug als dit voor extra weerstand zorgt. Is dit dan wel allemaal zijn geld waard? :-?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

@mtbhurricane :
Vervang je SID door een FOX, en je bike zal al heel wat stabieler aanvoelen 8)
Mooie bike trouwens =D>

Hier staat nog een ARTIKEL over die nieuwe scotts

tip, in het artikel staan links naar foto's , ze linken echter naar de kleine versies, vervang de sml in de filenaam door big en je hebt de grote pics...


En HIER is nog een ander artikel, van Bikebiz...

en JA, ik heb niks anders te doen op deze zondagvoormiddag :D
Gast

Bericht door Gast »

thx Adri. Ja moet een mens anders doen op zo'n natte zondag?
Die nieuwe scott ziet er echt super uit! Maar aan 2 bikes heb ik voorlopig genoeg, dus stop maar met zo'n mooie links te plaatsen. :wink:
Tomski
Mountainbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: do 22 jan 2004 22:31
Rijdt met: Specialized

Bericht door Tomski »

mtbhurricane schreef:Dat is idd knap werk, maar ik heb daar toch mijn bedenkingen bij. Hoe lichter is zeker niet altijd beter. Ik heb ook geprobeerd mijn bike zo licht mogelijk te maken. Maar ben daar niet 100% tevreden over.
Mavic crosmax sl en een sid vork. Mooi materiaal maar de zijdelingsestijfheid kan een stuk beter. Ik moet mijn magura remblokjes vooraan ver open zetten anders sleept mijn velg tegen de remblokjes als ik recht op de trappers sta. Zelfs als de lockout aan staat. Dan win je dat gewicht niet terug als dit voor extra weerstand zorgt. Is dit dan wel allemaal zijn geld waard? :-?
Het licht niet aan je vork hoor je moet gewoon de spaaken van je x-max sl's regelmatig laaten aan trekken dan wordt je wiel stijver en heb je geen last meer van sleepende remmen.
Gebruikersavatar
Captain Haddock
Mountainbiker
Berichten: 205
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:19
Rijdt met: Thompson Zeus - xt/lx - Judy XC - Xmax - HS33

Bericht door Captain Haddock »

Misschien van de eerste keer de prijs van dat 970 gr frame bijzetten: 5400 eurootjes... Daarvoor kunt ge al ns een fabrieksroof overwegen, de frames zijn toch licht om er mee weg te rennen 8) Wie doet er mee? Enkel het adres hebben we nog nodig. En we pakken der van de eerste keer genoeg mee, stel je voor dat ze na een maand zouden scheuren... :D
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

How, 5400 euro is de prijs van de ganse fiets Scale Limited...

The Limited is constructed out "HMF Ultralight" carbon fibre. The Scale 30 is expected to cost €2,700, the Scale 20 €3,200, the Scale 10 €4,700 and the Scale Limited €5,400. The Scale Limited has a claimed weight of 16.97 lb, frame-only weight is 2.14 lb.
maar ik denk dat je voor het frame wel zo'n 2000 Eurowippen op tafel zult moeten gooien..
wheely
Mountainbiker
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 09 jul 2004 23:50

Bericht door wheely »

de welke sid heb je ???
de sid van rockshox staat algemeen bekend als een minderstijve vork hij plooit bij wijze van spreken waar je bij staat
terwijl een fox met zijn vorkbenen van 3 cm diameter veel stijver is
Plaats reactie