WB Schladming

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Waarom zou Roel met een 39 rijden?? Voor zover ik weet heeft hij een 42 en 29-tands bladen vooraan. Achteraan zal dat wel standaard XTR 12-34 zijn.

Als zijn voorderailleur kapot is, valt de ketting automatisch op het kleinste voorblad, de 29 dus.

Wie tikt die tekst op zijn website in?? Kunnen we het niet effe aan Roel zelf vragen??
Tomski
Mountainbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: do 22 jan 2004 22:31
Rijdt met: Specialized

Bericht door Tomski »

A d r i schreef:Waarom zou Roel met een 39 rijden?? Voor zover ik weet heeft hij een 42 en 29-tands bladen vooraan. Achteraan zal dat wel standaard XTR 12-34 zijn.

Als zijn voorderailleur kapot is, valt de ketting automatisch op het kleinste voorblad, de 29 dus.

Wie tikt die tekst op zijn website in?? Kunnen we het niet effe aan Roel zelf vragen??
IDTMP is de broer van roel hij zal zich waarschijnlijk vergist hebben denk ik.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Dit kreeg ik als antwoord op mijn vraag op de Roel Paulissen website..

het zou dus toch kunnen dat ie met een 39 onderweg was vooraan..

Hallo,

Daar stel je een goede vraag ! Schladming is een zeer simpel parcours ze rijden een ski-piste omhoog en dan omlaag ( om het simpel te zeggen). Omdat het zo zwaar klimmen is steken ze een kleiner tandwiel vanvoor om ervoor te zorgen dat ze niet vierkantig beginnen te trappen. Elke koers passen ze hun fiets aan, aan het parcours. Zo haddan ze Kaprun vorig jaar ook aangepaste banden voor de modder ( nopjes tussenuit gehaald ) .

Groetjes Maarten Paulissen
speich
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 22:25

Bericht door speich »

Dan ben ik nog benieuwd (ze rijden toch meestal met 2 voorbladen), hoeveel tandjes zijn kleinste voorblad dan had...
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Plaats reactie