nieuwe LX 2005

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Zelfs als het vlak is achter een helling gaat dit perfect. Ik zou zeggen, ga eens samen met mij rijden rijden... Watch and learn.
Gast

Bericht door Gast »

Conclusie: de nieuwe politiek van Shimano is speciaal ontworpen voor enkelen onder ons :wink: .
Ach Djowie laat de kracht van de zwijgende meerderheid spreken en schakel over op SRAM (schakelen in beide richtingen zoals je verkiest in alle weersomstandigheden en op elk terrein). En zoals overal zal de zwijgende massa op langere termijn het dan wel halen.
Gebruikersavatar
_eli_
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: do 09 okt 2003 19:57
Rijdt met: your dreambike

Bericht door _eli_ »

Gewoon Sram steken dan kun je de beide :P
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Het gaat mij niet om het sneller schakelen maar makkelijker, al eens geprobeerd al staande klimmend kleiner te schakelen? Of al zittend onder zware belasting, ge moet eerst zo gereden hebben en dan pas kan je echt oordelen.
Het gaat hier eigenlijk om het makkelijker bedienen van de schakelaars in een klim, net zoals nu met de dual shifters de bediening daarvan werkt eigenlijk beter met een gewone derailleur da met de reverse. Vraag maar eens aan Meirhaeghe die reed voor Sram met duals en een derailleur van het oude type XTR.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

tbfkai schreef:Conclusie: de nieuwe politiek van Shimano is speciaal ontworpen voor enkelen onder ons :wink: .
Is ook mijn conclusie :wink:
Gf biker schreef:Het gaat mij niet om het sneller schakelen maar makkelijker, al eens geprobeerd al staande klimmend kleiner te schakelen?
Euhm, nee, uiteraard niet. Ben het ook nooit van plan.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Manitou! schreef:bovenaan de top schakel ik vooraan en niet zo rap achteraan
Idem, dan recupereer ik veel sneller dan wanneer ik achteraan bijschakel terwijl ik tegelijk toch aan snelheid win.
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Dzjowie schreef:
Gf biker schreef:
Jack77 schreef:De achterderailleur heeft ook een inverse spring waardoor de Rapidfires voor achteraan omgekeerd zullen werken. Dus trekken met de wijsvinger om per tandwiel af te schakelen en duwen met de duim om 1 of meerdere tandwielen tegelijk kleiner te gaan.
En da werkt veel beter zulle, ik rijd ook zo nu t'is ff wennen maar daarna wilde nie meer anders :D :wink:
Sorry da'k er nog 'ns over begin hier, maar dat kan toch gewoon niet? Alle logica is gewoon zoek: in welke situatie en op welk terrein kan je het nu ooit nodig hebben dat je ineens 3 versnellingen zwaarder kan schakelen? Nooit, punt. 3 versnellingen lichter daarentegen... elke toertocht!
Humm nog een probleemke. Ik heb sinds kort SRAM triggers in combinatie met een "oude" XTR. Voortreffelijk, maar ik zie niet goed in goe je met die duimschakelaar om af te schakelen ooit een inverse derailleur aan het werk kan krijgen. Daarvoor is de slag op die schakelaar veel te klein. Ik zal die XTR maar best verzorgen :-?

Maar hoe meer Shimano ons het leven moeilijk maakt, hoe minder ik er nog zal van kopen. Ik ben blijkbaar niet alleen.
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Bericht door tafelpoot »

volgens mij zijn er velen (waaronder ik) die gewoon een mountainbike gekocht hebben en eigelijk niet echt naar alternatieven gekeken hebben voor shimano. en dat is iets wat overal voorkomt.
Ik ben nu blij met mijn shimano omdat ik niet proffesioneel of die hard mountainbiker ben. maar bijvoorbeeld voor mijn computer ben ik iemand die graag en veel met zijn computer bezig ben (student informatica) Dus ben ik wel op zoek gegaan naar alternatieven (Linux in plaats van Windows, AMD in plaats van Intel)

Het is pas als je ergens goed in bent (of er veel interesse voor hebt) dat je naar betere of interesantere alternatieve gaat zoeken...

Dus dat van die zwijgende massa, volgens mij is dit gewoon onwetendheid
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

viper schreef: Humm nog een probleemke. Ik heb sinds kort SRAM triggers in combinatie met een "oude" XTR. Voortreffelijk, maar ik zie niet goed in goe je met die duimschakelaar om af te schakelen ooit een inverse derailleur aan het werk kan krijgen. Daarvoor is de slag op die schakelaar veel te klein. Ik zal die XTR maar best verzorgen :-?

Maar hoe meer Shimano ons het leven moeilijk maakt, hoe minder ik er nog zal van kopen. Ik ben blijkbaar niet alleen.
Correctie: Je maakt het jezelf moeilijk viper... :wink:
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

Manitou! schreef:bovenaan de top schakel ik vooraan en niet zo rap achteraan
Naar? Middenblad? Buitenblad?

Als ge naar het buitenblad schakelt, dan ligt uw ketting toch ook niet gunstig .. als we veronderstellen dat ge tijdens het klimmen naar een kleiner verzet geschakeld hebt.

Verder sta ik Dzjowie volledig bij!!
Plaats reactie