nieuwe LX 2005

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

nieuwe LX 2005

Bericht door mario »

... en voor de liefhebbers...de LX 2005 met ...Dual :lol: :lol:

En schijfjes :lol:

http://bike-unlimited.de/modules.php?na ... erby=dateD
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

En "klassieke" V-brakes...

... omdat de parellellogram toch niet zo fantastisch was als gezegd (als Avid ze zonder makkelijk kan bijhouden)
... een downgrade van dat deel de groep om kosten te besparen, en/of om
... om consumenten naar duurdere discs te pushen
...

???
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Dual

Bericht door nothing 's impossible »

Vergeet het maar om andere remmekes te steken, of zouden de klassieke shifters blijven bestaan?
Gebruikersavatar
Kurt
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 12 mei 2002 02:00
Rijdt met: Specialized / Trek
Contacteer:

Re: Dual

Bericht door Kurt »

nothing 's impossible schreef:Vergeet het maar om andere remmekes te steken, of zouden de klassieke shifters blijven bestaan?
Dual controls combineren met andere v-brakes gaat geen probleem geven hoor. Bij schijfremmen gaat dat niet omdat de verhouding van zuigeroppervlakten belangrijk is. Maar een v-brake is gewoon met een een draad en niet hydraulisch.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Ik had het over andere sets van remmen magura, formula.....

Ze hebben da niet slecht bekeken, iedereen zal wel bij hun blijven zo.

Zijn dat dan ook omgekeerd schakelende deraileurs?
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

De achterderailleur heeft ook een inverse spring waardoor de Rapidfires voor achteraan omgekeerd zullen werken. Dus trekken met de wijsvinger om per tandwiel af te schakelen en duwen met de duim om 1 of meerdere tandwielen tegelijk kleiner te gaan.
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Jack77 schreef:De achterderailleur heeft ook een inverse spring waardoor de Rapidfires voor achteraan omgekeerd zullen werken. Dus trekken met de wijsvinger om per tandwiel af te schakelen en duwen met de duim om 1 of meerdere tandwielen tegelijk kleiner te gaan.
En da werkt veel beter zulle, ik rijd ook zo nu t'is ff wennen maar daarna wilde nie meer anders :D :wink:
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Gf biker schreef:
Jack77 schreef:De achterderailleur heeft ook een inverse spring waardoor de Rapidfires voor achteraan omgekeerd zullen werken. Dus trekken met de wijsvinger om per tandwiel af te schakelen en duwen met de duim om 1 of meerdere tandwielen tegelijk kleiner te gaan.
En da werkt veel beter zulle, ik rijd ook zo nu t'is ff wennen maar daarna wilde nie meer anders :D :wink:
Sorry da'k er nog 'ns over begin hier, maar dat kan toch gewoon niet? Alle logica is gewoon zoek: in welke situatie en op welk terrein kan je het nu ooit nodig hebben dat je ineens 3 versnellingen zwaarder kan schakelen? Nooit, punt. 3 versnellingen lichter daarentegen... elke toertocht!
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Dzjowie schreef: Sorry da'k er nog 'ns over begin hier, maar dat kan toch gewoon niet? Alle logica is gewoon zoek: in welke situatie en op welk terrein kan je het nu ooit nodig hebben dat je ineens 3 versnellingen zwaarder kan schakelen? Nooit, punt. 3 versnellingen lichter daarentegen... elke toertocht!
Als ik een stijle beklimming aan het doen ben en direct daarna komt er een afdaling dan schakel ik op de top ineens 3 versnellingen zwaarder. Punt!
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Mick schreef:
Dzjowie schreef: Sorry da'k er nog 'ns over begin hier, maar dat kan toch gewoon niet? Alle logica is gewoon zoek: in welke situatie en op welk terrein kan je het nu ooit nodig hebben dat je ineens 3 versnellingen zwaarder kan schakelen? Nooit, punt. 3 versnellingen lichter daarentegen... elke toertocht!
Als ik een stijle beklimming aan het doen ben en direct daarna komt er een afdaling dan schakel ik op de top ineens 3 versnellingen zwaarder. Punt!
Kan best zijn allemaal, maar in de praktijk zou zo'n plotse overgang van klimmen naar dalen dan al neerkomen op een extreme knik in het parkoers. In de praktijk volgt op een klim toch meestal vlak, of vals plat...

Daar komt dan nog bij dat als het toch zo sterk downhill gaat, je die 1ste meters sowieso heel veel aan snelheid wint om (op de traditionele manier) rustig te schakelen. Dat schakelen is dus op dat moment niet van levensbelang om de vaart erin te houden.

Omgekeerd, bij een plotse helling in het parkoers (iedereen kent het fenomeen wel, al kan rondkijken en anticiperen veel voorkomen) sta je gewoon stil bergop, als je versnelling per versnelling moet beginnen schakelen. Schakelen is hier wel kritiek.

Nee, om mij te overtuigen, is er meer nodig...
Plaats reactie