nieuwe LX 2005
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
-
- Mountainbiker
- Berichten: 361
- Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
- Rijdt met: CUBE LTD5
- Contacteer:
nieuwe LX 2005
... en voor de liefhebbers...de LX 2005 met ...Dual
En schijfjes
http://bike-unlimited.de/modules.php?na ... erby=dateD
En schijfjes
http://bike-unlimited.de/modules.php?na ... erby=dateD
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
- Rijdt met: Sandman Hoggar
Dual
Bericht door nothing 's impossible »
Vergeet het maar om andere remmekes te steken, of zouden de klassieke shifters blijven bestaan?
- Kurt
- Mountainbiker
- Berichten: 91
- Lid geworden op: zo 12 mei 2002 02:00
- Rijdt met: Specialized / Trek
- Contacteer:
Re: Dual
Dual controls combineren met andere v-brakes gaat geen probleem geven hoor. Bij schijfremmen gaat dat niet omdat de verhouding van zuigeroppervlakten belangrijk is. Maar een v-brake is gewoon met een een draad en niet hydraulisch.nothing 's impossible schreef:Vergeet het maar om andere remmekes te steken, of zouden de klassieke shifters blijven bestaan?
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
- Rijdt met: Sandman Hoggar
Bericht door nothing 's impossible »
Ik had het over andere sets van remmen magura, formula.....
Ze hebben da niet slecht bekeken, iedereen zal wel bij hun blijven zo.
Zijn dat dan ook omgekeerd schakelende deraileurs?
Ze hebben da niet slecht bekeken, iedereen zal wel bij hun blijven zo.
Zijn dat dan ook omgekeerd schakelende deraileurs?
En da werkt veel beter zulle, ik rijd ook zo nu t'is ff wennen maar daarna wilde nie meer anders :DJack77 schreef:De achterderailleur heeft ook een inverse spring waardoor de Rapidfires voor achteraan omgekeerd zullen werken. Dus trekken met de wijsvinger om per tandwiel af te schakelen en duwen met de duim om 1 of meerdere tandwielen tegelijk kleiner te gaan.
- Dzjowie
- Mountainbiker
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
- Rijdt met: Specialized - Radon
Sorry da'k er nog 'ns over begin hier, maar dat kan toch gewoon niet? Alle logica is gewoon zoek: in welke situatie en op welk terrein kan je het nu ooit nodig hebben dat je ineens 3 versnellingen zwaarder kan schakelen? Nooit, punt. 3 versnellingen lichter daarentegen... elke toertocht!Gf biker schreef:En da werkt veel beter zulle, ik rijd ook zo nu t'is ff wennen maar daarna wilde nie meer anders :DJack77 schreef:De achterderailleur heeft ook een inverse spring waardoor de Rapidfires voor achteraan omgekeerd zullen werken. Dus trekken met de wijsvinger om per tandwiel af te schakelen en duwen met de duim om 1 of meerdere tandwielen tegelijk kleiner te gaan.
- Mick
- Mountainbiker
- Berichten: 441
- Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
- Rijdt met: Vosselaar
- Contacteer:
Als ik een stijle beklimming aan het doen ben en direct daarna komt er een afdaling dan schakel ik op de top ineens 3 versnellingen zwaarder. Punt!Dzjowie schreef: Sorry da'k er nog 'ns over begin hier, maar dat kan toch gewoon niet? Alle logica is gewoon zoek: in welke situatie en op welk terrein kan je het nu ooit nodig hebben dat je ineens 3 versnellingen zwaarder kan schakelen? Nooit, punt. 3 versnellingen lichter daarentegen... elke toertocht!
- Dzjowie
- Mountainbiker
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
- Rijdt met: Specialized - Radon
Kan best zijn allemaal, maar in de praktijk zou zo'n plotse overgang van klimmen naar dalen dan al neerkomen op een extreme knik in het parkoers. In de praktijk volgt op een klim toch meestal vlak, of vals plat...Mick schreef:Als ik een stijle beklimming aan het doen ben en direct daarna komt er een afdaling dan schakel ik op de top ineens 3 versnellingen zwaarder. Punt!Dzjowie schreef: Sorry da'k er nog 'ns over begin hier, maar dat kan toch gewoon niet? Alle logica is gewoon zoek: in welke situatie en op welk terrein kan je het nu ooit nodig hebben dat je ineens 3 versnellingen zwaarder kan schakelen? Nooit, punt. 3 versnellingen lichter daarentegen... elke toertocht!
Daar komt dan nog bij dat als het toch zo sterk downhill gaat, je die 1ste meters sowieso heel veel aan snelheid wint om (op de traditionele manier) rustig te schakelen. Dat schakelen is dus op dat moment niet van levensbelang om de vaart erin te houden.
Omgekeerd, bij een plotse helling in het parkoers (iedereen kent het fenomeen wel, al kan rondkijken en anticiperen veel voorkomen) sta je gewoon stil bergop, als je versnelling per versnelling moet beginnen schakelen. Schakelen is hier wel kritiek.
Nee, om mij te overtuigen, is er meer nodig...