Patrick Meerschaert geveld door hartstilstand

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Patrick, vecht voor je gezondheid even verbeten zoals je dat op de fiets ook doet makker, je bent een winner en ook hier moet je winnen, verplicht.

Veel sterkte en ook aan zijn familie vanwege Paul.
Gebruikersavatar
elmago
Mountainbiker
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 23 feb 2006 01:21
Rijdt met: Liteville 301
Contacteer:

Bericht door elmago »

De sympathiekste topsporter die ik ken, vecht je er door Patrick, veel sterkte, ook voor je familie.
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

freezy schreef:
marathonman schreef:
P° schreef:Ik wil hier zeker niet onrespectvol klinken,verre van.Maar een verstopping van de kroonslagader,is dit iets dat plots kan optreden door een bloedklonter bv. of gebeurt dat geleidelijk aan ?Want ik veronderstel dat een biker van zijn niveau zich op regelmatige basis -al dan niet verplicht-laat screenen ? M.a.w. : hadden zijn dokter(s) dit niet kunnen zien ?
Klopt! Vrij ongepast om daar nu over te beginnen op dit forum. Win je inlichtingen in via andere kanalen.

Patriek, Kim en Martine, ik wens jullie de kracht om hierdoor te komen.
Is dit zo ongepast? Dit is toch iets waar over gepraat kan worden? Aangezien hij toh een aardig sportman is, is het nog een reden temeer om onszelf af te vragen of zoiets ook ons kan overkomen.
Was ook mijn punt,maar ik wil hier geen ganse polemiek op dit topic.

Veel sterkte nogmaals voor deze streekgenoot en hopelijk kunnen de vele steunbetuigingen een hulp zijn voor Patrick,familie en vrienden.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

P° schreef:Ik wil hier zeker niet onrespectvol klinken,verre van.Maar een verstopping van de kroonslagader,is dit iets dat plots kan optreden door een bloedklonter bv. of gebeurt dat geleidelijk aan ?Want ik veronderstel dat een biker van zijn niveau zich op regelmatige basis -al dan niet verplicht-laat screenen ? M.a.w. : hadden zijn dokter(s) dit niet kunnen zien ?
dat kan men niet altijd zien.
heb zelf in een verder verledenbij de jeugdreeksen 2 goede trainings / clubgenoten verloren met datzelfde probleem. Zulk probleem kan bv na een valpartij opduiken. Kan zelfs enkele weken later zich pas manifesteren..; wat bij men ex trainingsgenoten helaas het geval was.
maw : men kan dat niet altijd verklaren wat de oorzaak is.

ik ken patrick niet persoonlijk, maar ik wens hemzelf en zijn familie alle sterkte toe. En hopelijk wint hij ook dit gevecht ;)
Naar wat ik van vrienden vernam, een groot mens, alsook een groot kampioen.
sterkte patrick !!!
Gebruikersavatar
patjebike
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: di 03 okt 2006 13:27
Rijdt met: Bergamont Revox Team, Bergamont Endurance, Bergamont Roxter, Granville CRS1,
Contacteer:

Bericht door patjebike »

Gisteren het slechte nieuws gehoord te Langdorp. Patrick héél véél sterkte toegewenst, ik ken je als een echte vechter op de mtb! Dit moet je zeker te boven komen. Veel sterkte aan de familie die steeds mee trouw op post is!
Vanwege Patrick,
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

P° schreef:
freezy schreef:
marathonman schreef: Klopt! Vrij ongepast om daar nu over te beginnen op dit forum. Win je inlichtingen in via andere kanalen.

Patriek, Kim en Martine, ik wens jullie de kracht om hierdoor te komen.
Is dit zo ongepast? Dit is toch iets waar over gepraat kan worden? Aangezien hij toh een aardig sportman is, is het nog een reden temeer om onszelf af te vragen of zoiets ook ons kan overkomen.
Was ook mijn punt,maar ik wil hier geen ganse polemiek op dit topic.

Veel sterkte nogmaals voor deze streekgenoot en hopelijk kunnen de vele steunbetuigingen een hulp zijn voor Patrick,familie en vrienden.
Om een vernauwing te ontdekken moet je al een kleine operatie ondergaan, stond net in GVA.
Via een incisie in de lies wordt een kleine catheter aangebracht tot in de aorta en kransslagader.
Door daar dan wat contrastvloeistof in te spuiten kan men foto's maken en zo eventueel vernauwingen ontdekken.
Maar wie beslist zoiets te laten doen tijdens een check-up?
Net bij een sporter is dat het laatste waar men aan denkt...
En zoals Sunn xtreme al aangaf, dan kan je nog achter het net vissen.

Vorige week nog even gepraat met Steven De Roeck.
Hij zei ook dat de dokters erg verwonderd waren dat dit lot net Patrick moest treffen.

De 100 moet redelijk snel ter plaatse geweest zijn en hebben Patrick kunnen reanimeren, de MUG daarentegen zat eerst in een verkeerd deel, helemaal aan de andere kant, van de lange straat #-o ...

Hopelijk wordt hij terug de oude, want naast het veld was hij ook een grote promotor en toeverlaat voor het MTB'en (Kids-school, RvhW, enz.)
Veel sterkte gewenst!
Gebruikersavatar
PeeTee
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: do 11 sep 2008 14:17
Rijdt met: Giant NRS Composite

Bericht door PeeTee »

Veel sterkte Patrick, eens vechter altijd vechter =D>

Peetee
gertvdb
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: di 18 nov 2008 11:40
Rijdt met: Geel met blauw

Bericht door gertvdb »

Net zoals vele hoop ik dat het in orde komt!

Kim & Martine: we blijven mee duimen!
jessiebietje
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: do 19 jun 2008 22:27
Rijdt met: commencal

Bericht door jessiebietje »

STERKTE!
Gebruikersavatar
mtbfool
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: zo 11 sep 2005 19:25
Rijdt met: Corratec Airtech Worldcup 2012 - 650B wheels

Hartkwaal.

Bericht door mtbfool »

Patrick.
Ook vanuit Nederland hoop ik u nog tegen te komen in een wedstrijd of tijdens het biken.
Heel veel sterkte vanaf hier en ook uw vrouw en kinderen heel veel sterkte toegewenst.

Grtz; mtbfool
Plaats reactie