Eindelijk mtb op tv !!!!!!!!!!

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

scottboy schreef:En wij maar zeggen dat de Hollanders nogal een eind kunnen lullen.....
We moeten onze achterstand inhalen.
Gast

Bericht door Gast »

MTB moet van mij meer op TV gewoon omdat jongens als Filip en Roel eindelijk zouden kunnen betaald worden zoals een topsporter hoort betaald te worden! En omdat talenten als Jimmy ( en er rijden er zo nog een bosvol rond in België o.a. de 2 Krissen bij Chamizo) een prof contract krijgen. Vergeet niet dat die mannen al jaren al hun geld en energie stoppen in het rijden van wedstrijden en binnen en buitenland. Als je dit vergelijkt met andere sporten is bij mtb maar triestig. :cry:
Ook het feit dat er tijdens wedstrijden meer publiek langs het parcours staat kan als biker enkel positief zijn. Als de profs in een bergetappe in de tour rijden, worden ze gewoon door het publiek naar boven geschreeuwd. Als mens kan je zo'n ervaring toch nooit meer vergeten?
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

MTB moet van mij meer op TV gewoon omdat jongens als Filip en Roel eindelijk zouden kunnen betaald worden zoals een topsporter hoort betaald te worden!
En dat is niet méér dan een normaal persoon :roll: , (voila de discusie is terug op gang). Waarom moeten die sporters altijd bergen geld verdienen?

Ik zet me ook dagelijks 100% in, en dit tot mijn 65-ste, nee hoor een topsporter hoeft van mij géén monsterloon [-X ....Gewoon normaal loontje is méér dan goed (ok mag wel iets méér zijn hé,).

Maar géén voetbal toestanden. Sommige van mijn vrienden verdienen in sommige maanden een klein maandloon met te voetballen in een niveau net 2 klassen hoger dan cafévoetbal....I hate it :evil: (Dan had je het ook moeten doen, blablabalbalbalbalab stierestront)

Maar voor de rest alles ok :drunk:
Gast

Bericht door Gast »

Je hebt voor een deel gelijk. De meeste sporten zijn ferm overbetaald!
Maar mtb is onderbetaald. En je gaat me toch niet zeggen dat een gewone job even lastig is als aan top-sport doen? Die jongens zijn dag en nacht met hun job bezig. Ze kunnen niet eten wat ze willen kunnen niet uitgaan. Filip gaat zelfs niet naar de bioscoop omdat zijn benen daar niet genoeg kunnen recuperen. Voor die vrouwen is het ook ver van gemakkelijk. Ook zij moeten heel veel laten vallen voor de job van hun man. En ze moeten in 15 jaar genoeg verdient hebben. Geef die jongens maar een veelvoud van mijn loon. Trouwens wie jaloers is kan het altijd zelf eens proberen.
Ik heb een kennis die bij Schalke04 speelt. Die is natuurlijk vet betaald, maar zijn vrouw staat er wel alleen voor met 2 kinderen. Hij is bijna altijd op de club om te traien en die mannen gaan vaak op afzondering. Dan zijn ze weer een paar dagen van huis weg. Maar ze worden inderdaad serieus overbetaald. Maar dat is natuurlijk niet hun schuld, als die werkgever hen zoveel wil betalen ... . Dat komt trouwens van de supporters en fans, hoe meer toeschouwers, hoe hoger het loon.
Rockfire
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: di 06 jan 2004 23:00
Rijdt met: Flanders - Deore LX

Bericht door Rockfire »

Topsporters moeten geen bergen verdienen, maar voldoende. Vaak hebben ze een voorbeeldrol, moeten een stuk privéleven afgeven, ...

Wel vind ik dat er ergens "iets" moet uitgevonden om die mensen na hun carière als topsporter te begeleiden om een degelijk goede job naar hun kennis en mogelijkheden aan te bieden. Want hier schuilt een probleem.

Iemand die topsporter wordt, verwaarloosd vaak studies en de eerste jaren van je beroepsleven, kan je best gebruiken om je te bewijzen en te orienteren. Je hebt geen vrouw/man, kinderen, huis, ... en je kan wat meer risico nemen. Deze jaren zijn bepalend voor de toekomst. "Dit zijn echter de jaren, die een topsporten aan zijn sport besteed".

Vandaar dat er toch een "redelijke" vergoeding moet komen. En niet alleen voor mensen in massapubliekssporten zoals wielrennen, voetbal, tennis maar voor mijn part ook voor biljarten, vogelpik, schaatsen, ...
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

ik denk dat de grote vraag hier is: wat is een goede en billijke vergoeding voor zo'n topsporter.. vraag en aanbod. Als je ziet hoe sommige sporten hun beoefenaars bergen geld opbrengen (tennis, snooker, voetbal, F1 ) tegenover andere sporten waar de inspanning even groot, zoniet groter is, waar de 'vedetten' een habbekrats verdienen. maar zoals gezegd, vraag en aanbod...

Ergens vind ik niet dat een topsporter "a defaut" veel geld moet verdienen. Hij geeft veel op ja, maar dat is zijn keuze. Hij moet zichzelf goed kunnen verkopen en dat is niet iedereen gegeven. Het is niet omdat je enorm veel talent hebt, dat je ook automatisch de beste gaat worden, je hebt wat geluk nodig en soms moet je in de goede richting geduwd worden (cfr VDB en Ulrrich)
Het is inderdaad meestal pas NA de sportcarriere dat ze echt geld nodig hebben, als ze in een zwart gat vallen wegens geen opleiding of beroepservaring. Enkelen kunnen in hun branche aan het werk maar de meesten moeten het rooien met wat ze opzijgelegd hebben en zich dan bijna prostitueren om een cent te verdienen, cfr Fredje Raketje..
moeilijke discussie..
In wezen kan het mij niks schelen wat Meirhaeghe en Paulissen verdienen en of ze goed rijden of niet, zij zijn niet de reden dat ik mountainbike. Toen ik begon met fietsen waren ze nog snotapen (Meirhaeghe was al wel kampioen trial) maar ik vind het natuurlijk wel een leuk om hen bezig te zien.
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

ok, idd ze moeten wat goedmaken en centje kunnen opzij zetten voor later :wink: . Moesten ze nu nekeer alle lonen op tafel smijten van de topstporters en onderling verdelen dat zou wel wat eerlijker zijn.

tja en dat ge door topsporter worden een studie kan missen is niet echt waar, kijk maar naar onze filip :drunk: (Hoger dip. Marketing). Nu door zelf verder te studeren mis je ook 3-4-5 jaar pré. Ik heb NIET de indruk dat dat nu bij mijn job echt gecompenseerd wordt....(ok ge verdient iet meer, maar k'zal nog lang mogen werken...)

Dus prof sporters mogen idd een ietwat beter betaalde job hebben, een paar 10% van wat Jan modaal verdient. Maar zeker en vast nie véél meer. [-X .

Over wat ging het nu weer, ahja méér MTB op TV :drunk: [/quote]
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Juist Adri, vandaar dat het 2 totaal verschillende werelden zijn, die wij hier rap op een hoopke gooien.
Vraag en aanbod. Ik heb er niets op tegen dat aan de vraagkant iets ten gunste van al die sporters, die keihard trainen en in hun hobby, sport, dat uiteindelijk een beroep geworden is, verandert.
Wij zullen wel blijven betalen voor een toerke te mogen rijden, ook als het 120 of meer kilometers lang is.

BTW, waar het je dat mooi gelijkend fotoke vandaan, precies een deugniet :wink:
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Qube schreef:ok, idd ze moeten wat goedmaken en centje kunnen opzij zetten voor later :wink: . Moesten ze nu nekeer alle lonen op tafel smijten van de topstporters en onderling verdelen dat zou wel wat eerlijker zijn.

Meen je dat? Communisme in de sport? Dan zal je de bike ook moeten delen :wink:

tja en dat ge door topsporter worden een studie kan missen is niet echt waar, kijk maar naar onze filip :drunk: (Hoger dip. Marketing). Bof, zo'n indrukwekkend diploma is dat nu ook weer niet, hij zal er bovendien niet veel mee aanvangen na zijn carrièreNu door zelf verder te studeren mis je ook 3-4-5 jaar pré. Ik heb NIET de indruk dat dat nu bij mijn job echt gecompenseerd wordt....(ok ge verdient iet meer, maar k'zal nog lang mogen werken...)

Heb je de goeie job? Vroeger kon je vanaf je 14 het fabriek in, die 5 jaar pré dat je verliest was dan zelfs gemiddeld 8. Ik zou maar oppassen met al die clichés. [-X
Dus prof sporters mogen idd een ietwat beter betaalde job hebben, een paar 10% van wat Jan modaal verdient. Maar zeker en vast nie véél meer. [-X .
Ze verdien wat ze kunnen pakken, punt!

Over wat ging het nu weer, ahja méér MTB op TV :drunk:
[/quote]
Inderdaad
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Meen je dat? Communisme in de sport? Dan zal je de bike ook moeten delen
Gelukkig ben ik géén topsporter, dus handen af van mijn klimrek :drunk:
Heb je de goeie job? Vroeger kon je vanaf je 14 het fabriek in, die 5 jaar pré dat je verliest was dan zelfs gemiddeld 8. Ik zou maar oppassen met al die clichés.
Volgens die jaarlijkse stomme test op Vacature zou ik nu wel een pak méér mogen verdienen...K'liet om te lachen da eens zien aan mijne baas, die kon daarmee nie zo lachen :drunk: :D
Plaats reactie