Eindelijk mtb op tv !!!!!!!!!!

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
peter
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 02:00

Bericht door peter »

Wat je hier eigenlijk zegt Peter, is dat dank zij jouw (en die mensen van de GR) initiele werk, er nu hordes mtb'ers over die GR paadjes rijden. Dus eigenlijk profiteren van jou. Een kleine vraag dringt zich in mij op : Voor wie hield je die paadjes open, voor de wandelaars (GR = wandelroutes) of voor de fietsers??
En een vaststelling : blijkbaar krijgen die TT organisaties toch vrij gemakkelijk toelating om over GR paden te gaan.
Adri ik reed vroeger al met een koersfiets met brede crosstubes/36banden GR's. Dat lidmaatschap van de GR's dateert uit mijn jeugdbeweging tijd. Vroeger als kind hielden we echte fiets cross-country wedstrijden in de echte zin van het woord(je kreeg een start en een aankomst en dan was het zo snel mogelijk er naartoe overal op en over).
Ik heb nog altijd de neiging om elk weglke in te slaan om te zien waatr het uitkomt. Als kind wist ik niet wat we juist openhielden en voor wie, maar 't was plezant. Wandeltochten schoten toen overal uit de grond( begin jaren 70). 30/40km wandelen dat was het. Later was mijn gedacht dju dat zijn toch schoon wegelkes, waarom zou ik die niet fietsen.
Ik heb jaren wegwijzers geschilderd voor de gr. Nu help ik uiteraard grotendeels uit eigenbelang. Maar als je één jaar de strijd opgeeft is het gedaan met het pad. Als ik tel wat er verdwenen/geasfalteerd/verkaveld is sedert begin jaren 70 dan zal dat toch flink boven de 200km zijn in een straal van 25km.
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

peter schreef: Ik heb nog altijd de neiging om elk weglke in te slaan om te zien waatr het uitkomt.


:D
also sprach de pionier

De keren dat ik al rechtsomkeer moest maken. Laatst reed ik mezelf nog vast in een versgeploegde akker. De weg liep dood. Pfff die ploegmachines zijn er ook op vooruitgegaan, amai, ik zakte tot aan mijn knieën in het zand
.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Tienstiens , het is precies daarom dat ik met een mtb met dikke semislicks op de weg ga trainen ipv met een reetfiets
Als ik nu immers een leuk wegje zie dat ik nog niet (voldoende) ken, hopsa we draaien erin en we zien wel waar we uitkomen.. =D>

Zo ben ik verleden week nog een 12-tal km langs de rivier de Dijle gefietst door de Doode Beemden en verderop naar St Agatha Rode.. prachtig gewoon, zolang er nog een spoortje was, kon je verder, tot ik uiteindelijk in een soort verkaveling uitkwam waar het paadje (ogenschijnlijk) niet meer verder ging.. maar een dezer gaan we verder zoeken \:D/
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Né,
juist twee uur en half gaan rijden.
Onderweg nog hulp geboden aan een madam van 60 die met haar auto voor mijn ogen in een beek sukkelde.
'k Heb voldoending gevonden in het fietsen dus geen behoefte meer om hier nog te argumenteren tegen mensen die ik niet ken, en waarmee ik irl waarschijnlijk een leuke babbel zou kunnen doen.
No hard feelings.

En nu nog efkes zappen om te kijken of er ergens MTB op TV is :wink:
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

BP , irl is de Peter een van de fijnste mtb'ers die ik ken :-({|=
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Los van alle ervaringen, nostalgie en motivaties:

-ik blijf vinden dat ieder individu even veel recht heeft om met zijn fiets rond te rijden, zolang hij maar niet te veel zijn medemensen hindert. Iedereen zal wel een verschillende motivatie hebben, dit moet kunnen.

-on topic, uitgaande van deze instelling zie ik niet in waarom meer MTB op TV de biker en zijn medemens meer last zou berokkenen.

That's all 8)
Plaats reactie