Sunparks MTB-weekend

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Plaats reactie
The Orb
Mountainbiker
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 21 mar 2004 21:55
Rijdt met: Speci Epic 29" Carbon SRAM XX

Sunparks MTB-weekend

Bericht door The Orb »

Via Sunparks kun je onderstaande reserveren.

Van 10 tot en met 12 september kan je in Sunparks Vielsalm, gelegen in de
Belgische Ardennen, terecht voor het Sunparks MTBweekend.
Zorgvuldig uitgestippelde parcours, gratis bevoorradingsposten en gratis
workshops wachten op jou!

Heeft iemand reeds aan dergelijke organisaties deelgenomen?

Kan een bescheiden biker als mezelf daar zijn plan trekken? :oops:
Gebruikersavatar
Ward #3
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: do 09 okt 2003 21:50
Rijdt met: Kona King Kahuna RockShox RS-1

Bericht door Ward #3 »

Ik ben vorig jaar met 5 andere maten naar Mol geweest, echt heel veel plezier gehad... Dit jaar hoop ik ook naar Vielsalm te gaan.
d@Mit
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Contacteer:

Bericht door d@Mit »

Ik heb zelf in augustus al een midweek gepland in Vielsalm. Natuurlijk zal dit niet helemaal hetzelfde zijn maar als het wat meevalt, wil ik in september wel teruggaan. Ik ga er eens over peinze...
scottboy
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: do 18 dec 2003 03:12
Rijdt met: SCOTT COMP RACING
Contacteer:

Bericht door scottboy »

wij zijn vorig jaar met de ganse bende naar Vielsalm geweest.....dikke lol.
De combinatie van 2 dagen te delen met gelijkgezinden....s' morgens biken en s'avond de dag herbeleven bij een zalige Leffe....het smaakt naar meer. Indien u in de mogelijheid bent om dit te doen...moet je het zeker niet laten. Ondertussen vervelen de vrouwen en de kinderen zich ook niet hé !

Gr, Scottboy
Sifaka
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: di 11 nov 2003 22:13
Rijdt met: Surly Long Haul Trucker

Bericht door Sifaka »

Ik heb dat ook al twee keer gedaan met een paar maten, gewoon super! Het is een prachtige streek om te rijden en de organisatie was goed. De tweede keer was de bepeiling alleen niet zo goed, maar daar zat het slechte weer ook voor een stuk tussen. Er zal ondertussen wel al gewerkt zijn aan de bepeiling denk ik, want verschillende mensen waren misgereden.
Sun Parks zelf doet ook een extra met deze weekends. De prijs is behoorlijk laag en iedereen zet er zijn beste beentje voor. Heel vriendelijke mensen. Aan het einde van het weekend konden we ook een enquete invullen over wat er nog beter kan bij Sun Parks. Toen we de eerste keer gingen vonden veel mensen de winkel een beetje te beperkt. Zes maand later kwamen we terug, en de winkel was groter geworden, en had een veel groter aanbod. Dit om gewoon even aan te tonen dat ze er echt mee bezig zijn.
Enkel het zwembad vond ik wat matig, maar uitendelijk waren we er toch om te fietsen hé :)
The Orb
Mountainbiker
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 21 mar 2004 21:55
Rijdt met: Speci Epic 29" Carbon SRAM XX

Bericht door The Orb »

'k Zie het al heel wat meer zitten. Zoals je zegt, maten onder elkaar. We hebben het voor mekaar gekregen om de vrouwen thuis te laten.
Leffe zien we ook wel zitten, laat het dus maar snel september zijn!

Hoe zit het eigenlijk met de routes? Veel hoogtemeters?
scottboy
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: do 18 dec 2003 03:12
Rijdt met: SCOTT COMP RACING
Contacteer:

Bericht door scottboy »

krba schreef:'k Zie het al heel wat meer zitten. Zoals je zegt, maten onder elkaar. We hebben het voor mekaar gekregen om de vrouwen thuis te laten.
Leffe zien we ook wel zitten, laat het dus maar snel september zijn!

Hoe zit het eigenlijk met de routes? Veel hoogtemeters?
Hoogtemeters....???? daar was ik vorig jaar nog niet zo mee bezig maar het was wel onze eerste rit in de Ardennen. Om u een idéé te geven.....de eerste dag hadden we een gemiddelde van 13km/u en de 2de dag een gemiddelde van 18km/u........m.a.w........zware kost.......maar o zo zalig.

succes
Madog
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 11 aug 2003 13:49
Rijdt met: Cube Ltd2 (2003)

Bericht door Madog »

Vorig jaar erbij geweest in Vielsalm en dat viel inderdaad reuze goed mee. Het was samen met enkele mtb-maten met bijhorende vrouwen en kinderen. Dit jaar zullen we er opnieuw bij zijn (met 4), maar deze keer zonder vrouwen en kinderen. Die hadden het vorig jaar iets minder naar hun zin, vooral door het slechte weer.
Vorig jaar vond ik het (als beginnende mtb-er) redelijk zwaar, maar dat had minstens evenveel met de modder te maken dan met de hoogtemeters. Maar geen moment geklaagd dat ik eraan begonnen was. De Leffekes en het zwembad verzachten ruimschoots de zware benen. Dus zeker doen !
Gast

Bericht door Gast »

De hoogtemeters in de omgeving van Vielsalm dat is goed te doen. Kijk maar eens op www.mtbroutes.be/route.aspx?id=57, daar vind je de vaste routes en bijhorende hoogtemeters. Echt steile klimmen zijn er daar niet te veel. zeer mooie streek om te biken (in combinatie met nabijgelegen Lierneux)

Hakke
Plaats reactie