Flanders Cup Marathon Moorslede

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
frog
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: za 27 apr 2002 02:00
Rijdt met: Pro Winner

Flanders Cup Marathon Moorslede

Bericht door frog »

Vandaag staat in het Laatste Nieuws een artikel over de Flanders Cup .Wanneer VanPoelvoorde aan de start komt begint ( onze ) Frank al te dromen dat het een marathon is (1.5 h wedstrijd ) maar zie je wie onderaan als schrijver staat is het terug MDW die daar staat en het was die schrijver die enkele maanden terug een artikel schreef over BK marathon te Waregem dat het een cyclocross [-X [-X [-X [-X was Ik geloof dat ze bij ons in W V er een potje aan het maken zijn en niet weten wat het verschil is tussen MTB en cyclocrossen of is het de gewone man iets voor de ogen te draaien :^o :^o :^o :^o nb en het was (onze )Frank die de verklaring gegeven had over Langdorp zie topic beker van belgie te langdorp :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Sepapke
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 19 dec 2003 17:07
Rijdt met: Duratec Full XTR / Rock Shox SID WC

Bericht door Sepapke »

Wat moet ik trouwens verwachten van het parcour in Moorslede. Iemand ervaring mee. Dit word mijn eerste Cross country maar ik verwacht er niet echt veel van. Ik zal starten in de fun klasse omdat ik geen vergunning heb om bij de nieuwelingen te starten.
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

aha dan zult gij neffest mij staan aan de start :wink: mss voor mij aan de finish :-?
ik weet ook niet welk parcours het is, vettige klei alst nat ligt maar anders zal het goe rijden het zijn 4 ronden van 6 km voor de funklasse
Gast

Bericht door Gast »

Als je nog nooit een XC gereden hebt is het wel even wennen aan de snelheid. Ook in de Funklasse, het is maar 1u maar je moet wel vanaf de eerste minuut alles geven. Vergeet niet dat de eersten in de Funklasse zeker kunnen meedraaien bij de Elite. Maar die jongens rijden liever vooraan in de Funklasse dan middenmoot bij de Elite. Ik heb vorig jaar in de Funklasse gereden en rij bij de Beloften, dus ook met de Elite. De snelheid ligt niet zoveel hoger, je moet alleen dubbel zolang dit tempo kunnen aanhouden. Ga vooral rustig naar de start en geniet ervan. Als het niet meteen lekker loopt maak je dan geen zorgen. Na paar wedstrijden wen je wel aan het tempo.
Veel succes.
Gebruikersavatar
Eldee
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 14:08
Rijdt met: Joven

Bericht door Eldee »

Vorig jaar was er ook een wedstrijd in Moorslede, eveneens Flanders Cup. Heb daar ook meegedaan in funklasse. Parcours: indien hetzelfde als vorig jaar zou ik mij er niet te veel bij voorstellen, het is zo goed als plat. Toen had het geregend en was het parcours toch nog redelijk lastig. Morgen zal het dus een snelle koers worden volgens mij. Helaas kan ik er niet bij zijn wegens sleutelbeenbreuk #-o Succes allemaal!
LFR
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 22 aug 2003 21:53
Rijdt met: Quadra Comp

Bericht door LFR »

Dan zijn we morgen reeds drie die voor de eerste maal een wedstrijd rijden.
Het onverharde gedeelte ligt er beenhard bij.
Sepapke
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 19 dec 2003 17:07
Rijdt met: Duratec Full XTR / Rock Shox SID WC

Bericht door Sepapke »

Bedankt voor de uitleg. En iedereen succes morgen. Ik zal rijden met een zewieties uitrusting. Tot morgen
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Ik heb er vorig jaar ook gereden: parcours stelt qua MTB eigenlijk niets voor, maar ik ga er toch naar toe.
Gebruikersavatar
The Raceface
Mountainbiker
Berichten: 340
Lid geworden op: za 28 dec 2002 17:15
Rijdt met: EDNINE

Bericht door The Raceface »

Vorig jaar ook meegedaan in de Funklasse. Dit jaar bij de masters.
Parkoer stelt niets voor. Is zelfs geen MTB. Als men persé een manche wil inrichten in de westhoek dan zijn er zeker betere locaties.
Berggeit
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 09 nov 2003 14:25
Rijdt met: 29'er

Bericht door Berggeit »

ik kom suporteren voor iedereen :lol:
en kzal ook wa fotokes nemen van funklasse :D
succes iedereen, foto's gaak dan zo snel mogelijk online zetten
Plaats reactie