Davy Coenen onder het mes

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
manitou.
Redactie
Berichten: 2367
Lid geworden op: za 10 mar 2007 01:16
Rijdt met: *******

Davy Coenen onder het mes

Bericht door manitou. »

Het vorig topic is blijkbaar bij vergissing gewist
Davy Coenen moet nu vrijdag terug onder het mes
http://www.mountainbike.be/algemeen/act ... m=&ucat=16&

Davy Coenen moet opnieuw geopereerd worden

Het verdict dat Davy Coenen te horen kreeg over de resultaten van zijn biopsie was zwaar. De dokters hebben bij hem een kwaadaardig gezwel vastgesteld. Op 19 februari zal hij opnieuw geopereerd worden om het gezwel weg te nemen.

Met veel steun uit verschillende hoeken wachtten Davy en de hele Team Saeco-ploeg gespannen op de resultaten van de biopsie. "Uit de resultaten bleek dat het om een kwaadaardig gezwel gaat van 3 cm op 2 cm aan de bovenkant van de kleine hersenen in het midden van het hoofd. Op een schaal van 1 tot 5, waar 1 voor goedaardig staat en 5 tot de zwaarste kanker behoort, valt het gezwel dat Davy heeft onder categorie 3. Toch zijn de dokters het er nog niet over eens of bestraling nodig is. Maandag 16 februari beraden ze zich hierover en wordt een beslissing genomen. De bestraling zou enkele dagen na de operatie volgen, waarmee ze een laser op de buitenkant van Davy’s hoofd richten. In Davy’s geval gaan dokters geen risico nemen en wordt er preventief bestraald mocht er twijfel bestaan over het succes van de operatie. Het schijnt dat men bij dergelijke behandeling niets voelt, maar sommigen er wel moe van worden. Eén zaak is zeker, wat er ook gebeurt met Davy. Hij zal mijn vertrouwen blijven genieten. Ik ondersteun hem de rest van het jaar, zelfs als hij niet aan fietsen toekomt", vertelt Ben Van Woinsel, teammanager van Team Saeco.

"Het gezwel wordt op 19 februari 2009 weggenomen. Het is een zware operatieve ingreep, waarbij ze langs de achterkant van Davy’s hoofd de kleine hersenen zullen omlaag duwen om het gezwel te kunnen weghalen. De kleine hersens zijn verantwoordelijk voor de sturing van je lichaam, zoals springen, evenwicht, …. Na de operatie zal Davy twee dagen preventief op intensieve zorgen verblijven. Hierna begint de revalidatie. Het grootste probleem zullen de evenwichtstoornissen zijn, omdat de hersenen moeten bekomen van dergelijke behandeling. De revalidatieperiode is echter moeilijk te bepalen, dit hangt af van persoon tot persoon" , vervolgt Van Woensel.

"Ik had met dergelijke uitslag rekening gehouden en ben klaar voor de operatie. Ik besef dat het een zware ingreep is, maar ik heb er geen schrik voor. Ik word omringd door de juiste mensen die mij altijd zullen blijven steunen. Samen met hen kom ik sterker terug en zal weinig mij nog kunnen stoppen. Ik weet nu welke richting ik wil uitgaan en waar ik nog harder voor ga vechten om deze doelen te bereiken" , zegt een opmerkelijk strijdvaardige Davy Coenen. "Ondanks deze negatieve situatie waar ik me momenteel in bevindt ben ik nog altijd resoluut van plan om naar de Olympische Spelen van 2012 in Londen te gaan".
MR MTB
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 19:54
Rijdt met: Specialized EPIC

Bericht door MR MTB »

ja mannen,

het leven heeft soms rare wendingen in petto!
Laten we eerst maar hopen dat de operatie in orde komt, als dat goed is dan ben ik zeker dat het in orde komt met Davy.
Gebruikersavatar
BASSMAN
Mountainbiker
Berichten: 2741
Lid geworden op: do 18 okt 2007 22:33
Rijdt met: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Contacteer:

Bericht door BASSMAN »

Operatie in het hoofd!!!! niet goed hé.Groot risico voor wat te beschadigen.Hoop dat het goed gaat,véél betreschap.
rgaastra
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 17 jul 2006 13:40
Rijdt met: Giant XTC Composite

Bericht door rgaastra »

Veel sterkte Davy. Ik weet wat het is. Heb zelf ook een tumor gradatie 3. Ook weg laten halen, bestralen en chemo. De weg is lang en zwaar, maar blijf knokken.

Heb zelf het één en ander opgeschreven op mijn website. http://www.mtbracingteam.nl

Wij hebben ook een actie opgericht en gaan in september de mont ventoux beklimmen. Al het geld gaat speciefiek naar onderzoek van hersentumoren.

Voor meer info over deelname en of sponsoring kijk je op http://www.goformontventoux.nl.
zagato
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 10 okt 2004 22:01
Rijdt met: SPECIALZED FOR EVER ......

Bericht door zagato »

Ik wens Davy heel veel sterkte toe en dat alles goed mag verlopen en hij snel terug kan biken !!!!

Toy toy Davy !!!!
Gebruikersavatar
Gismo
Mountainbiker
Berichten: 646
Lid geworden op: do 29 jan 2009 21:17
Rijdt met: ROCRIDER 6.3 UPGRADE-FREE AGENT DIRT-BMX HALO FR 2
Contacteer:

Bericht door Gismo »

Veel sterkte Davy en een spoedig herstel , en dat je vlug weer kan biken
Gebruikersavatar
Pie Bus
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: di 19 dec 2006 15:05
Rijdt met: Bulls Pro 8.80

Bericht door Pie Bus »

Veel sterkte! Laat ons allemaal hopen op een goede afloop!
Swinne
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: di 03 jan 2006 15:02
Rijdt met: merida matts wcs lite m

Bericht door Swinne »

Veel sterkte Davy en ben er zeker van dat je terug top wordt
Gebruikersavatar
Fre C
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: di 02 jan 2007 14:03
Rijdt met: Wilier Triestina 101 XN / Wilier Triestina Zero 7

Bericht door Fre C »

Van hieruit ook veel succes donderdag en veel beterschap.

Ik geloof dat je sterk genoeg bent om deze moeilijk periode te boven te komen. En dan iedereen opnieuw je doelen nastreven!
filip2506
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 31 jan 2008 16:49
Rijdt met: ridley

Bericht door filip2506 »

Het allerbeste gewenst Davy .
Ik heb zelf een dochter met hersenbeschadiging en weet wat revalideren is maar waar een wil is is een weg !

Vanwege een MTB liefhebber
Plaats reactie