Filip Meirhaeghe: "watch me"
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- Tom
- Mountainbiker
- Berichten: 332
- Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
- Rijdt met: Ridley Scorpion, Scott Addict Sl, Emrin cross
- Contacteer:
Tja, ik rij op m'n ene fiets met XT shifters gecombineerd met een XTR achterderailler die dus die 'inverse spring' heeft. Zwaarder schakelen kan dus met meerdere stappen tegelijk, terwijl lichter schakelen slechts kransje per kransje kan.
Toch geeft dit bij het plots opduiken van een helling niet echt een probleem. De XTR reageert zo snel dat de ketting in een ogenblik achteraan op het grootste kransje ligt.
Mijn andere fiets heeft deore shifters, en een XT achterderailleur met een 'normale veer'. Omgekeerd schakelen dan fiets 1 dus... Vreemd genoeg vallt het switchen tussen de schakelrichtingen zeer goed mee. Het gebeurd echt zelden dat ik mij vergis.
Enkel over die deore shifters ben ik niet tevreden. Heb de indruk dat deze niet zo nauwkeurig zijn als mijn XT's. Bij een volgende opgrade ga ik waarschijnlijk ook voor het dual control systeem van Shi(t)mano kiezen, alhoewel dat ik de Rocket's van SRAM best wel eens wil proberen...
Toch geeft dit bij het plots opduiken van een helling niet echt een probleem. De XTR reageert zo snel dat de ketting in een ogenblik achteraan op het grootste kransje ligt.
Mijn andere fiets heeft deore shifters, en een XT achterderailleur met een 'normale veer'. Omgekeerd schakelen dan fiets 1 dus... Vreemd genoeg vallt het switchen tussen de schakelrichtingen zeer goed mee. Het gebeurd echt zelden dat ik mij vergis.
Enkel over die deore shifters ben ik niet tevreden. Heb de indruk dat deze niet zo nauwkeurig zijn als mijn XT's. Bij een volgende opgrade ga ik waarschijnlijk ook voor het dual control systeem van Shi(t)mano kiezen, alhoewel dat ik de Rocket's van SRAM best wel eens wil proberen...
Waarom komen Sram en/of Campagnolo nu nekeer nie uit met nen Volledige groep? Vroeger had Sram nog Voorderailleurs en dan kon je met een isis-BB en bv. Raceface Cranckstel een no-shitmano groep gebruiken. Maar Sram is blijkbaar gestopt met diene Voorderailleur (waarom?). Als ik me niet vergis heeft Campa ooit nog eens een Mtb-groep gehad?
Kleine correctie, SRAM zal Mavic niet kunnen opkopen wegens te groot. DT lijkt een veel logischer kandidaat. Hebben ze ook wielen. Kunnen ze dempertechnologie van zowel RS en DT gebruiken. Hebben ze m.a.w. transmissie, remmen, wielen én voor- en achtervering van gerenommeerde merken - ja, ook RS heeft bij veel bikers nog veel aanzien en wordt nog veel door OEM's gebruikt. DAN kan je pas mooie pakketjes beginnen aanbieden.Jack77 schreef:Dan nog Mavic opkopen en binnen 10 jaar weet er niemand weer wat Shimano nu juist was
@ Mick: Ik heb op zich niks tegen Shimano, op hun markt- en consumentonvriendelijk push-gedrag van de laatste tijd na. Ik gebruik Shimano en ben er zeer tevreden van. Mijn uitspraak wou enkel de evolutie van SRAM benadrukken en ik wou gewoon met een kwinkslag eindigen (zie de knipoog).
- fieldbiker
- Mountainbiker
- Berichten: 604
- Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
- Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9
Bericht door fieldbiker »
Ooit al 's van "reverse take-over' in het bedrijfsleven gehoord ? De zogenaamde overgenomen partij (meestal de kleinste) wordt opgeslorpt door de "grootste", maar de grootste moet wel z'n volledig management afstaan tvv het management van de kleinste", dus in wezen neemt de kleinste de grootste over ...Jack77 schreef:Kleine correctie, SRAM zal Mavic niet kunnen opkopen wegens te groot.Jack77 schreef:Dan nog Mavic opkopen en binnen 10 jaar weet er niemand weer wat Shimano nu juist was
Je zou nog verschieten van wat er zou kunnen gebeuren ..
Fieldbiker
Klopt, het kan inderdaad. Maar Mavic heeft zich mijns inziens de laatste jaren vooral als een "schoenmaker blijf bij uw leest" bedrijf getoont, en niet als een bedrijf dat actief streeft naar marktaandeelvergroting door productdiversificatie (oef, lange zin). Maar het valt natuurlijk niet uit te sluiten... daar heb je groot gelijk in.
(Ik kan het niet laten.) Daar staat tegenover dat DT op enkele vlakken een relatieve nieuwkomer is, maar wel zijn reputatie en het label "Zwitsers" mee heeft. Mavic is enkel bekend voor zijn complete wielen en velgen. Qua losse naven zou SRAM dan zijn eigen moeten vooruitschuiven (of aangepaste versies van Mavic), en da's toch niet hun sterkste punt qua gekendheid. DT is omzeggens vermaard voor zijn naven en spaken, en ook zijn dempers en (vooral) velgen zijn aan een stevige opmars bezig.
Maar goed, een wielenfabrikant van enig niveau erbij (wie het ook is) zou SRAM serieuze leverage in de markt kunnen geven zoals dat dan schijnt te heten.
Verklaart misschien/waarschijnlijk meteen het gedag van Shimano. Die zijn ook niet van gisteren.
(Ik kan het niet laten.) Daar staat tegenover dat DT op enkele vlakken een relatieve nieuwkomer is, maar wel zijn reputatie en het label "Zwitsers" mee heeft. Mavic is enkel bekend voor zijn complete wielen en velgen. Qua losse naven zou SRAM dan zijn eigen moeten vooruitschuiven (of aangepaste versies van Mavic), en da's toch niet hun sterkste punt qua gekendheid. DT is omzeggens vermaard voor zijn naven en spaken, en ook zijn dempers en (vooral) velgen zijn aan een stevige opmars bezig.
Maar goed, een wielenfabrikant van enig niveau erbij (wie het ook is) zou SRAM serieuze leverage in de markt kunnen geven zoals dat dan schijnt te heten.
Verklaart misschien/waarschijnlijk meteen het gedag van Shimano. Die zijn ook niet van gisteren.
Vandaag was Filip Meirhaeghe te gast op onze firma ('Versluys' zie reclame op bips van Filip) voor een persconferentie i.v.m. sponsoring. Ik heb een toffe babbel gehad met de wereldkampioen en zijn fietsje even van dichterbij kunnen bekijken.
Wat een tof machientje, JFK zou daar wel eens mee willen rijden
En voor de motocross liefhebbers, wereldkampioen 125 cc Steve Ramon was ook aanwezig samen met pa Eddy Ramon (ik ben in mijn jonge jaren nog concurrent geweest van Eddy).
P.S. Filip ziet er beestig uit in zijn wereldkampioenoutfit. :D
Wat een tof machientje, JFK zou daar wel eens mee willen rijden
En voor de motocross liefhebbers, wereldkampioen 125 cc Steve Ramon was ook aanwezig samen met pa Eddy Ramon (ik ben in mijn jonge jaren nog concurrent geweest van Eddy).
P.S. Filip ziet er beestig uit in zijn wereldkampioenoutfit. :D