Filip Meirhaeghe: "watch me"

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
Tom
Mountainbiker
Berichten: 332
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: Ridley Scorpion, Scott Addict Sl, Emrin cross
Contacteer:

Bericht door Tom »

Tja, ik rij op m'n ene fiets met XT shifters gecombineerd met een XTR achterderailler die dus die 'inverse spring' heeft. Zwaarder schakelen kan dus met meerdere stappen tegelijk, terwijl lichter schakelen slechts kransje per kransje kan.
Toch geeft dit bij het plots opduiken van een helling niet echt een probleem. De XTR reageert zo snel dat de ketting in een ogenblik achteraan op het grootste kransje ligt.

Mijn andere fiets heeft deore shifters, en een XT achterderailleur met een 'normale veer'. Omgekeerd schakelen dan fiets 1 dus... Vreemd genoeg vallt het switchen tussen de schakelrichtingen zeer goed mee. Het gebeurd echt zelden dat ik mij vergis.

Enkel over die deore shifters ben ik niet tevreden. Heb de indruk dat deze niet zo nauwkeurig zijn als mijn XT's. Bij een volgende opgrade ga ik waarschijnlijk ook voor het dual control systeem van Shi(t)mano kiezen, alhoewel dat ik de Rocket's van SRAM best wel eens wil proberen...
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Waarom komen Sram en/of Campagnolo nu nekeer nie uit met nen Volledige groep? Vroeger had Sram nog Voorderailleurs en dan kon je met een isis-BB en bv. Raceface Cranckstel een no-shitmano groep gebruiken. Maar Sram is blijkbaar gestopt met diene Voorderailleur (waarom?). Als ik me niet vergis heeft Campa ooit nog eens een Mtb-groep gehad?
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

SRAM heeft nu Rockshox onder zijn vleugels en als ik me niet vergis sinds kort of binnenkort ook Avid. Een voorderailleur en een crankstel en hopla, SRAM is in serious business.

Dan nog Mavic opkopen en binnen 10 jaar weet er niemand weer wat Shimano nu juist was :wink:
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Dan nog Mavic opkopen en binnen 10 jaar weet er niemand weer wat Shimano nu juist was
Lol binnen 50 jaar.

"Opa, shimano wat is da, och manneke das lang geleden die maakten vislijnen ofziets in mijne tijd"
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Sram is al bezig met een volledige groep op de markt te brengen...
Ik snap eigenlijk niet waar jullie je eigenlijk zo druk in maken in shimano? Iedereen verafschuwt hier shimano, maar als puntje bij paaltje komt kopen jullie het toch weer. :roll:
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Jack77 schreef:Dan nog Mavic opkopen en binnen 10 jaar weet er niemand weer wat Shimano nu juist was :wink:
Kleine correctie, SRAM zal Mavic niet kunnen opkopen wegens te groot. DT lijkt een veel logischer kandidaat. Hebben ze ook wielen. Kunnen ze dempertechnologie van zowel RS en DT gebruiken. Hebben ze m.a.w. transmissie, remmen, wielen én voor- en achtervering van gerenommeerde merken - ja, ook RS heeft bij veel bikers nog veel aanzien en wordt nog veel door OEM's gebruikt. DAN kan je pas mooie pakketjes beginnen aanbieden.

@ Mick: Ik heb op zich niks tegen Shimano, op hun markt- en consumentonvriendelijk push-gedrag van de laatste tijd na. Ik gebruik Shimano en ben er zeer tevreden van. Mijn uitspraak wou enkel de evolutie van SRAM benadrukken en ik wou gewoon met een kwinkslag eindigen (zie de knipoog).
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Bericht door fieldbiker »

Jack77 schreef:
Jack77 schreef:Dan nog Mavic opkopen en binnen 10 jaar weet er niemand weer wat Shimano nu juist was :wink:
Kleine correctie, SRAM zal Mavic niet kunnen opkopen wegens te groot.
Ooit al 's van "reverse take-over' in het bedrijfsleven gehoord ? De zogenaamde overgenomen partij (meestal de kleinste) wordt opgeslorpt door de "grootste", maar de grootste moet wel z'n volledig management afstaan tvv het management van de kleinste", dus in wezen neemt de kleinste de grootste over ...

Je zou nog verschieten van wat er zou kunnen gebeuren ..

Fieldbiker
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Klopt, het kan inderdaad. Maar Mavic heeft zich mijns inziens de laatste jaren vooral als een "schoenmaker blijf bij uw leest" bedrijf getoont, en niet als een bedrijf dat actief streeft naar marktaandeelvergroting door productdiversificatie (oef, lange zin). Maar het valt natuurlijk niet uit te sluiten... daar heb je groot gelijk in.

(Ik kan het niet laten.) Daar staat tegenover dat DT op enkele vlakken een relatieve nieuwkomer is, maar wel zijn reputatie en het label "Zwitsers" mee heeft. Mavic is enkel bekend voor zijn complete wielen en velgen. Qua losse naven zou SRAM dan zijn eigen moeten vooruitschuiven (of aangepaste versies van Mavic), en da's toch niet hun sterkste punt qua gekendheid. DT is omzeggens vermaard voor zijn naven en spaken, en ook zijn dempers en (vooral) velgen zijn aan een stevige opmars bezig.

Maar goed, een wielenfabrikant van enig niveau erbij (wie het ook is) zou SRAM serieuze leverage in de markt kunnen geven zoals dat dan schijnt te heten.

Verklaart misschien/waarschijnlijk meteen het gedag van Shimano. Die zijn ook niet van gisteren.
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Bericht door Justin »

mieke schreef:... Gezien Shimano voor 2005 ook de LX groep zal aanpassen naar het dual control ...
Volgens hetgeen ik in de MTB Guide 2004 heb gelezen is Shimano inderdaad van plan om op termijn alle groepen van dual control te voorzien. In 2004 blijft het beperkt tot XT en XTR.
Gebruikersavatar
frog
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: za 27 apr 2002 02:00
Rijdt met: Pro Winner

Bericht door frog »

Vandaag was Filip Meirhaeghe te gast op onze firma ('Versluys' zie reclame op bips van Filip) voor een persconferentie i.v.m. sponsoring. Ik heb een toffe babbel gehad met de wereldkampioen en zijn fietsje even van dichterbij kunnen bekijken. :P
Wat een tof machientje, JFK zou daar wel eens mee willen rijden :drunk: :drunk:

En voor de motocross liefhebbers, wereldkampioen 125 cc Steve Ramon was ook aanwezig samen met pa Eddy Ramon (ik ben in mijn jonge jaren nog concurrent geweest van Eddy).

P.S. Filip ziet er beestig uit in zijn wereldkampioenoutfit. :D
Plaats reactie