Bikers bannen uit de bos ?

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
farmer/cowboy
Mountainbiker
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 14:13
Rijdt met: gaat sneller bergaf dan bergop...

Bericht door farmer/cowboy »

Zijn nu de jagers aan de beurt?? #-o (ik ben er gene zenne) :P
Gebruikersavatar
Falco
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 05 jan 2003 14:14
Rijdt met: cube reaction race, skareb super,Xmax
Contacteer:

Bericht door Falco »

farmer/cowboy schreef:Zijn nu de jagers aan de beurt?? #-o (ik ben er gene zenne) :P
Ikke wel! Soms ben ik een jagende biker en dan weer eens een bikende jager :P
En er is al in een vroeger topic uitvoerig over gediscussieerd.
Leef en laat leven! Daar kom je het verst mee...
En voor de rest: goeie relaties heb je nooit teveel. :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Als er in Belgie niet meer in de bossen mag gebaaikt worden verhuis ik direct naar een land waar het wel nog toegelaten is.
Superboetes, flitspalen, hoogste belastingstarief, corupte politici,... . Dat kan er allemaal nog door maar mijn sport nemen ze niet af!!! [-X
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

falconer schreef:
farmer/cowboy schreef:Zijn nu de jagers aan de beurt?? #-o (ik ben er gene zenne) :P
Ikke wel! Soms ben ik een jagende biker en dan weer eens een bikende jager :P
En er is al in een vroeger topic uitvoerig over gediscussieerd.
Leef en laat leven! Daar kom je het verst mee...
En voor de rest: goeie relaties heb je nooit teveel. :wink:
@ Falconer : "Leef en laat leven! " dat klinkt toch wel heel tegenstrijdig als dat uit de mond van ne jager komt. Ik zou zo denken dat dat eerder een uitspraak is van ne vegetariër dan van ne killer
Gebruikersavatar
Falco
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 05 jan 2003 14:14
Rijdt met: cube reaction race, skareb super,Xmax
Contacteer:

Bericht door Falco »

jerommeken schreef:
falconer schreef:
farmer/cowboy schreef:
@ Falconer : "Leef en laat leven! " dat klinkt toch wel heel tegenstrijdig als dat uit de mond van ne jager komt. Ik zou zo denken dat dat eerder een uitspraak is van ne vegetariër dan van ne killer

:P :P Ik denk é Jerommeke dat jij heel goed weet wat daarmee bedoeld wordt. :P :P .... en als je't toch vooral letterlijk wilt nemen: in 't jachtseizoen een lekker stukske wild op uw talloorke zulde gij ook wel lusten, me dunkt.

En we gaan hier niet opnieuw een discussie voeren ts voor- en tegenstanders van de jacht héé :roll:

't gaat er hierover of we als biker nog wel in de bossen mogen komen....
en ik denk dat jagers, vissers, bikers,wandelaars beter aan'tzelfde zeel trekken tegen de groenen.Smijt daar ne keer ne grote steen naar. Die zullen ervoor zorgen dat we nergens meer in komen. :evil:
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

@falconer

"in 't jachtseizoen een lekker stukske wild op uw talloorke zulde gij ook wel lusten" - sorry, toch niet. Maar OK, laat ons hier geen discussie over de jacht opstarten.


"en ik denk dat jagers, vissers, bikers,wandelaars beter aan'tzelfde zeel trekken tegen de groenen"
- sorry, ik ben ne groenen maar dan wel ne pragmatischen en gene mensenkloter : de natuur is er om te respecteren maar ook om er van te genieten. En de kunst is om de balans tussen deze 2 in evenwicht te houden.
Gebruikersavatar
Brainjumper
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 22:11
Rijdt met: SPEC. FSR XC

Bericht door Brainjumper »

Blijkbaar krijgen de politiekers steeds meer bezwaar tegen de massa-evenementen in de bossen, zoals ondermeer onze TT's, waarvan ze ten onrechte menen dat hierdoor heel wat schade aan het milieu wordt toegebracht en willen ze dit onder controle krijgen door ons langzaam maar zeker naar vaste routes te dwingen.
Nochtans wordt bij een TT steeds een afgepijld parcours gevolgd en wordt haast door niemand van dit parcours afgeweken, zodat de eventuele schade beperkt blijft tot deze éénmalig afgepijlde paden.
Ik vrees dat wanneer men enkel nog TT's kan rijden op deze vaste parcours de fun van het MTB snel zal verdwenen zijn en men gaat evolueren naar een inidividueler free-ride gericht biken, waarvoor geen enkele organisatie instaat en geen enkele vergunning vereist is, en dit met slechts enkele vrienden over willekeurig zelf gekozen paden, waardoor pas echt gans de natuurgebieden bestreken zullen worden, zal afgeweken worden van de paden en schade zal veroorzaakt worden. Kijk maar naar de motorcrossers-endurorijders !
Misschien eens goed om de heren politici hierop te wijzen en dat het derhalve beter is enkele malen per jaar een gecontroleerde overlast te hebben dan het hele jaar door !
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

... in dit verband zou het misschien niet slecht zijn dat organisaties eens wat meer met elkaar communiceren zodat er geen weken aan een stuk over nagenoeg dezelfde parcours wordt gereden.

En dan staan ze meteen sterker om een standpunt naar de overheid m.b.t. dit soort initiatieven te formuleren. Van de bond zullen we niet veel moeten verwachten...
Gast

Bericht door Gast »

falconer schreef:
jerommeken schreef:
falconer schreef:
:P :P Ik denk é Jerommeke dat jij heel goed weet wat daarmee bedoeld wordt. :P :P .... en als je't toch vooral letterlijk wilt nemen: in 't jachtseizoen een lekker stukske wild op uw talloorke zulde gij ook wel lusten, me dunkt.

En we gaan hier niet opnieuw een discussie voeren ts voor- en tegenstanders van de jacht héé :roll:

't gaat er hierover of we als biker nog wel in de bossen mogen komen....
en ik denk dat jagers, vissers, bikers,wandelaars beter aan'tzelfde zeel trekken tegen de groenen.Smijt daar ne keer ne grote steen naar. Die zullen ervoor zorgen dat we nergens meer in komen. :evil:
Tja je vraagt er wel om:
1. Ik eet geen wild (wild in België [-X ).
2. Ik smijt met geen stenen naar mensen of ze nu groen zien of paars.
3. Ik heb alleen maar last van de Groene regelneven voor de rest ieder zijn gedacht.
4. Ik heb wel last van wouldbe jagers die op een WE eens uit hun kantoor gekropen komen om wat tamgefokt gevogelte door de plaatselijke misdeelde jeugd voor zich te laten uitjagen en dan er wat op losknallen zodat de loodkorrels mij letterlijk en figuurlijk rond de oren vliegen als ik wat wil gaan biken. Niet alleen ongezond voor biebie maar ook voor mijn fietske om van de loodvergifitiging nog maar te zwijgen.
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

We zijn weer goed bezig [-X

Vooreerst niet panikeren. Er zijn nog geen wetvoorstellen die ons uit de bossen jagen. Mag ik er op wijzen dat het ook niet de groene regelneven zullen zijn die ons uit de bossen zullen jagen. ER zijn nauwelijks nog "politieke" groenen.
En wijzen naar de anderen, stillekes aan een specialiteit van sommige forumleden, zal evenmin iets oplossen.

Mag ik er op wijzen dat we in dit landje zo goed als overal mogen biken, dat er wekelijks in bepaalde streken tot vervelens toe bepaalde paden in de prut worden gereden.

Persoonlijk zou ik het ook niet zo leuk vinden om meer naar vaste routes te worden verbannen, maar het abnormaal vinden of schimpen op iedereen, neeje. We zien wel.
Plaats reactie