Voor de wedstrijdrijders!!!!!

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Voor de wedstrijdrijders!!!!!

Bericht door Gf biker »

Hoi,
Er zijn er onderons misschien die als training door de week ook eens graag een wedstrijdje meepikken.
In Valkenswaard kan dit, nl. op het Eurocircuit.
Daar worden op verschillende dinsdagavonden wedstrijden gehouden over de duur van 1 uur, met start om 19u30. inschrijving kost 3,5 €
Voor meer info:
http://www.mtb-sport.nl/

Ga naar kalender en regiowedstrijden 2004.
Gebruikersavatar
Nico Wils
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 25 jul 2003 06:34
Rijdt met: Scott team issue Scandium 7,5kg + custom brand Lx

Bericht door Nico Wils »

Interessant..................Ga ik zekers eens doen binnenkort........ :)
Gebruikersavatar
Eldee
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 14:08
Rijdt met: Joven

Bericht door Eldee »

Bedankt voor de info. Ga ik ook minstens één keer uitproberen. Mocht er iemand al geweest zijn ondertussen: posten die reacties! :bounce:
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Eldee schreef:Bedankt voor de info. Ga ik ook minstens één keer uitproberen. Mocht er iemand al geweest zijn ondertussen: posten die reacties! :bounce:
Vorige dinsdag ben ik ff gaan kijken, en er waren een 50 tal deelnemers het parkoer is redelijk intensief met tal van korte klimmen op het motocrosscircuit.
Ook zitten er kleine stukje singletrack tss, terwijl de lengte van het parkoer ongeveer een 3tal km is.

Grtjs Rudi
Gebruikersavatar
Eldee
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 14:08
Rijdt met: Joven

Bericht door Eldee »

Nu dinsdag ga ik dat daar eens gaan proberen. Kvraag mij wel af of ze daar in Nederland ook het principe van een dagvergunning toepassen.

@ GF biker: is dat daar een zware ondergrond?
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Eldee schreef:Nu dinsdag ga ik dat daar eens gaan proberen. Kvraag mij wel af of ze daar in Nederland ook het principe van een dagvergunning toepassen.

@ GF biker: is dat daar een zware ondergrond?
Bij droog weer is de ondergrond redelijk hard (is zwarte bosgrond) maar bij regen daarentegen :-? T'is op het motocrosscircuit van Valkenswaard, dus.En je kan er starten met een dagvergunning ik geloof zelfs voor slechts 2,5 € maar ben nie zeker.
Gebruikersavatar
Nico Wils
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 25 jul 2003 06:34
Rijdt met: Scott team issue Scandium 7,5kg + custom brand Lx

Bericht door Nico Wils »

Gf biker schreef:
Eldee schreef:Bedankt voor de info. Ga ik ook minstens één keer uitproberen. Mocht er iemand al geweest zijn ondertussen: posten die reacties! :bounce:
Vorige dinsdag ben ik ff gaan kijken, en er waren een 50 tal deelnemers het parkoer is redelijk intensief met tal van korte klimmen op het motocrosscircuit.
Ook zitten er kleine stukje singletrack tss, terwijl de lengte van het parkoer ongeveer een 3tal km is.

Grtjs Rudi
Beste collega bikers,
hier even wat info over de wedstrijden in Valkenswaard op dinsdagavond:
De kostprijs is 3,5 euro voor ons de belgen met of zonder vergunning tenzij je lid bent van de club zelf die organiserend is voor deze wedstrijden.
De sfeer is er goed en tof........drank te verkrijgen bij de inschrijvingen indien gewenst.
Iedereen kan meedoen of je nu vergunning hebt of niet.
De wedstrijden voor de elite duren 1u en ik kan u verzekeren het gaat er hard aan toe, het niveau is redelijk hoog,meestal hebben we zoals GF biker zei een 40-50 tal vertrekkers en komen er maar een 20-25 aan na 1u zo intensief is het, je kan je er ongelooflijk snel opblazen op 15 minuten tijd als je wil en je komt niet meer met de fiets boven op de klimmetjes want het is telkens bijna sprinten om boven te komen.
Er doen meestal ook de betere bikers uit Nederland mee die in de buurt wonen zoals een Erwin Bakker(wel gekend denk ik van de WB en winnaar kampioenschap van vlaanderen 2003) of een Ernie Frieke die als een van de pioneers in het biken bekend staat en ook workshops geeft over techniek en behendigheid in Spa in de ardennen.
De ondergrond is hoofdzakelijk zand, enkel in het bos na de start is het zwarte bosgrond en redelijk hard met af en toe een plas maar dit is slechts een 400m.Het parcours wordt er ook bijna wekelijks veranderd dus saai is het niet........ :)
De eerste renners halen er schat ik zo'n 25-26 gemiddeld terwijl ik er meestal 23 gemiddeld heb, dat weet ik omdat ik er tegen het eind van de wedstrijd meestal gedubbeld word en het parcours +-3km is.
Er zijn momenteel al 10 wedstrijden geweest van de 15 in totaal dit jaar.
Door mijn ploegensysteem is het niet altijd mogelijk om mee te doen maar heb tot nu toe 5 wedstrijden meegedaan en sta momenteel 24ste in de stand van een totaal van rond de 90 geregistreerde renners.
Op de huidige tussenstand sta ik nog 29ste maar de dinsdag is er weer een wedstrijd geweest en ben ik weer opgeschoven in het klassement naar de 24ste plaats. klassement zal deze week nog aangepast worden normaal.Mijn doel is om top 20 te rijden voor mijn eerste jaar( 8 jaar inactief geweest) dat ik nu terug aan het competitiebiken ben en dan kan ik tevreden zijn.
Volgende week zal ik niet mee doen dan heb ik middagpost maar de week erop ben ik weer present, dus als iemand eens wil treffen daar let me know...... 8)
Succes

oh ja, de stand vind je op :http://www.mtb-sport.nl en klikken op uitslagen, regionaal , Valkenswaard.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Tiens elke week wedstrijd op hetzelfde parkoers en tegen (bijna) dezelfde mensen? De fun daarvan ontgaat me hier een beetje?

Langs de andere kant, een (paar) keer per jaar moet zeker wel leuk zijn, alleen spijtig dat het toch een eind is uit Leuven op een dinsdagavond...
Gebruikersavatar
Eldee
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 14:08
Rijdt met: Joven

Bericht door Eldee »

Dzjowie schreef:Tiens elke week wedstrijd op hetzelfde parkoers en tegen (bijna) dezelfde mensen? De fun daarvan ontgaat me hier een beetje?
Tja, klinkt idd niet als 'fun' maar deze topic is dan ook "voor de wedstrijdrijders" hé :wink:
Elke week zal voor mij zeker niet te doen zijn wegens werk en afstand, maar ga toch minstens één keer proberen en mss de week erop ook als het meevalt. Holland, here I come! 8)
Gebruikersavatar
sleery
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: wo 22 jan 2003 20:04
Rijdt met: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Bericht door sleery »

tziet er wel intressant uit om eens tegen die Ollanders te rijden. Alleen: tis nogal ver voor mij ( 177 km opt eerste zicht) en speisig genoeg zijn der geen koerskes tss 6 juli en 14 september. 6 Juli zou mss nog gaan mits een dagske verlof de 6den (want langs A'pen rijden is ook geen lachertje voort moment.) effe over nadenken :wink: :bounce:
Plaats reactie