Jekyll nu met Pro Pedal Damping

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Jekyll nu met Pro Pedal Damping

Bericht door jerommeken »

De Jekyll wordt nu aangeboden met een Fox Pro Pedal Damping.

Volgens een Cannondale dealer zou dit van de Jekyll een fully met een super-rendement maken. De Franse journalisten die de bike getest hebben gaven hem een kwotering 11/10.

1 van deze journalisten zou meteen een Jekyll besteld hebben.

Heeft er iemand al een test gelezen ?
Gebruikersavatar
mcoen
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: di 04 mar 2003 09:16
Rijdt met: Cannondale Jekyll

Bericht door mcoen »

Volgens mij hebben de 1000 en 3000 een Manitou Swinger SVP, de ander e modellen een fox float met lock-out. Ik heb vorige week een frans magazine gekocht en daar staat een test in van de Jekyll 1000. Komt er inderdaad zeer goed uit. (als je wil kan ik het wel scannen en je bezorgen)

Ik heb gebruik gemaakt van het frame exchange programma van Cannondale en ruil mijn 10 jaar oude SuperV carbon in voor een nieuw Jekyll frame.

Ik verwacht eind april er mee te kunnen gaan rijden. (Moet alles nog ombouwen als frame er is) En wil je dan gerust mijn eerste ervaringen delen. Gaat wel niet met de standaard componenten zijn. Ik zet er crossmax SL wielen onder, magura louise FR remmen en een SRAM 9.0 SL derailleur.

Ik heb dit weekend een testfiets mee gekregen (met de fox met lockout) en hij reed echt zalig.

Sportieve groeten,

Marc
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

mcoen schreef:Volgens mij hebben de 1000 en 3000 een Manitou Swinger SVP, de ander e modellen een fox float met lock-out. Ik heb vorige week een frans magazine gekocht en daar staat een test in van de Jekyll 1000. Komt er inderdaad zeer goed uit. (als je wil kan ik het wel scannen en je bezorgen)

Ik heb gebruik gemaakt van het frame exchange programma van Cannondale en ruil mijn 10 jaar oude SuperV carbon in voor een nieuw Jekyll frame.

Dus je testfiets was nog met een "gewone" demper ? Ben benieuwd naar je vergelijking van de ouwe en de nieuwe.

Is dat exchange programma van C ook op frames van andere merken van toepassing ? Ne maat heeft ne carbon-Scott die waarschijnlijk naar de knoppen is en Scott wil (voorlopig ?) van geen garantie horen - wordt vervolgd. Misschien is het voor hem best om van dit exchange programma gebruik te maken en over te stappen naar een merk dat correct handelt.
Gebruikersavatar
mcoen
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: di 04 mar 2003 09:16
Rijdt met: Cannondale Jekyll

Bericht door mcoen »

Voor het exchange programma voor andere merken is hij net te laat vrees ik. Dat liep normaal gezien tot eind maart. Hij kan het misschien toch nog eens proberen. Ik weet dat ze dat vorig jaar ook verlengd hebben.

En ik post zeker mijn vergelijk met de nieuwe demper.

Marc
Plaats reactie