CANNONDALE PAKT UIT MET NIEUWE MTB

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

CANNONDALE PAKT UIT MET NIEUWE MTB

Bericht door jerommeken »

Vanmorgen gehoord bij een C- dealer : half juni wordt een nieuw model gelanceerd dat zich tussen de Scalpel (XC) en Jekyl (Freeride) gaat situeren. De nieuwe is gericht op marathons, zal 10cm veerweg achteraan hebben en uiteraard wip-vrij zijn.

Ten opzichte van bijvoorbeeld Specialized zal de nieuwe C'dale concurreren met de FSR XC.

Ikke wreed benieuwd.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Gij niet alleen... 10 cm en meer achteraan, da's waarschijnlijk de toekomst, maar ik vind het toch nog altijd veel voor sportief gebruik...Nu, bij de Lefty zou dat perfect passen, nee? Wait and see, zeker?
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

Dzjowie schreef:Gij niet alleen... 10 cm en meer achteraan, da's waarschijnlijk de toekomst, maar ik vind het toch nog altijd veel voor sportief gebruik...Nu, bij de Lefty zou dat perfect passen, nee? Wait and see, zeker?

een wipvrije fiets die bij de lefty past ? lol.
Gebruikersavatar
Masjar
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 28 mar 2003 19:34
Rijdt met: scalpel Lefty XTR

Bericht door Masjar »

1)hoe gaat ie noemen ? enig idee ?



2) tsja...
Gebruikersavatar
marzokki NQH
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 10 mar 2002 02:00
Rijdt met: terrago-kader '98

Bericht door marzokki NQH »

Dzjowie schreef:Gij niet alleen... 10 cm en meer achteraan, da's waarschijnlijk de toekomst, maar ik vind het toch nog altijd veel voor sportief gebruik...Nu, bij de Lefty zou dat perfect passen, nee? Wait and see, zeker?
manitou ziet zelfs 15cm zitten, voor enduro weliswaar, maar het blijft toenemen.
Maar zoals al veel gezegd, wie dacht 10 jaar geleden dat ge meer dan 60mm nodig zou hebben...
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

eugene schreef:
Dzjowie schreef:Gij niet alleen... 10 cm en meer achteraan, da's waarschijnlijk de toekomst, maar ik vind het toch nog altijd veel voor sportief gebruik...Nu, bij de Lefty zou dat perfect passen, nee? Wait and see, zeker?

een wipvrije fiets die bij de lefty past ? lol.
Zo ne lefty kunt ge toch locken? Hewel dan :wink:
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Wipvrij?? Da's ne fiets met veeeeel koppijn dan...??? :lol: :lol:
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

eugene schreef:
Dzjowie schreef:Gij niet alleen... 10 cm en meer achteraan, da's waarschijnlijk de toekomst, maar ik vind het toch nog altijd veel voor sportief gebruik...Nu, bij de Lefty zou dat perfect passen, nee? Wait and see, zeker?

een wipvrije fiets die bij de lefty past ? lol.
Wawildedaarnumeezegge ?
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

jerom schreef:
eugene schreef:
Dzjowie schreef:Gij niet alleen... 10 cm en meer achteraan, da's waarschijnlijk de toekomst, maar ik vind het toch nog altijd veel voor sportief gebruik...Nu, bij de Lefty zou dat perfect passen, nee? Wait and see, zeker?
een wipvrije fiets die bij de lefty past ? lol.
Wawildedaarnumeezegge ?
Alleen maar dat er een wereld van verschil is tussen een echte topvork zoals bijvoorbeeld de F80RLT van fox en de Lefty ELO die ik een tijd gehad heb... Om goed te kunnen klimmen met de Lefty ELO moet je die dus ofwel hard laten afstellen, ofwel de lockout gebruiken. Ikzelf heb het nooit gevonden hoe het goed te krijgen, noch de vlomaker waar ik toen ging.

Een moderne vork zoals de F80RLT stel je dus zo af dat je de lockout enkel op steile asfaltklimmen op zet, of als ge rechtopstaand charcheert, anders klim je beter met de lockout af.

En, niet te vergeten, om de F80RLT afgesteld te krijgen op die manier moet ge niet naar uwen vlomaker die dat effe voor u zal doen, en dan nog eens, en dan nog eens, en telkens zoveel eurokes vraagt er voor. Ik werd er gewoon misselijk van. En dan kreeg je nog als antwoord : jammaar bouw dat ding om naar een DLR he, en dan zeiden ze de prijs daar van, en dan werd ik helemaal woest.

Sorry als dit wat vreemd overkomt voor de cannondale believers, maar tja, dat is mijn persoonlijke ervaring.
Gebruikersavatar
TJ!
Mountainbiker
Berichten: 334
Lid geworden op: do 05 sep 2002 02:00
Rijdt met: ne zilveren HT en ne zwarte FS
Contacteer:

Bericht door TJ! »

eugene schreef:En dan kreeg je nog als antwoord : jammaar bouw dat ding om naar een DLR he
...misschien niet helemaal meer on topic :oops:
maar bedoel je dat een DLR wél perfect af te stellen is?
Plaats reactie