Mario Declercq mountainbiker?

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
Rudy D
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 23 okt 2002 20:05
Rijdt met: Radon ZR Black Race

Mario Declercq mountainbiker?

Bericht door Rudy D »

Mario De Clercq kan als mountainbiker
naar de Olympische Spelen. De wieler-
bond deed de veldrijder een voorstel.

"Het is een heel aanlokkelijk voorstel.
Alleen is de kwailificatienorm nogal
streng", zegt de crosser in Het Nieuws-
blad. "Ik moet scoren in de Beker van
België en dan twee keer binnen de eer-
ste acht eindigen in een wereldbeker-
manche en dat allemaal in mei."

"Als ik dat wil halen, moet ik nu door-
trainen om opnieuw te pieken. Dat kan
een hypotheek leggen op het volgende
veldritseizoen. Eind deze week hak ik
de knoop door."

bron: vrtnieuws.net
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

In ieder geval hij traint al op de mountainbike, gisteren ben ik hem al tegengekomen (recup) :)
Joybiker
Mountainbiker
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 03 jan 2003 00:45
Rijdt met: Thompson.
Contacteer:

Mario Declercq mountainbiker?

Bericht door Joybiker »

Die kwalificatie is idd nog 's wa anders dan een strandraceke winnen. Wa mij betreft mogen ze Bart Wellens dan zeker hetzelfde voorstel doen, net zoals de andere crossers. Dan zien we eindelijk 's hoe sterk ze technisch zijn in vergelijking met .............Popeye \:D/
Gebruikersavatar
Bikeman
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 17 okt 2002 18:02
Rijdt met: Specialized Stumpjumper M2 '97 / S-WORKS 2006
Contacteer:

Bericht door Bikeman »

Ik vind het ook wel leuk om te horen dat ze (de mensen die het moeten weten, den bond en zo) er toch wa mee bezig zijn.
Nu dat de OS eraan komen en Filip een gouden kandidaat is, gaan de ogen en de goesting ineens wa verder open...

Houden zo!! \:D/
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

elke belg die een paar keer bij de eerste 10 rijdt in de wb zal wel naar de os mogen zeker.
Ik snap ni waarom dat ze daar nieuws van maken. #-o
En zo simpel zal het nog wel niet zijn om zonder specifieke wintervoorbereiding top 10 in de WB te rijden.
JIMMY TIELENS
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 11 dec 2003 14:47
Rijdt met: Thompson

supermario?

Bericht door JIMMY TIELENS »

En wat met ons jongeren. Wij moeten een heel jaar trainen om topprestaties neer te zetten in belgie. Smakken geld investeren om in het buitenland te gaan rijden om zoveel mogelijk uci-punten te halen. (Hoe zouden we anders 3 mensen kunnen sturen?)
En dan doet de wielerbond dit. Jawatte, wij jongeren van de toekomst, ze zouden ons beter ervaring laten opdoen !!! Wat als Filip binnen enkele jaren de fiets aan de haak hangt ?? Wie moet er dan nog voor belgie uitkomen na Roel ???

Think about that !!! =D>
Gebruikersavatar
gillian
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 17 mar 2003 21:54
Rijdt met: Zijn één voor één uniek.

Bericht door gillian »

Ik vind ook dat wij hier in Belgie weinig kans krijgen om in het competitiewereldje te komen.......
De bond maakt het alemaal zo ingewikkeld ( en duur ) dat je op de duur nog geen zin meer hebt om te koersen :roll:
Ik kan zelfs aan de XC rit in langdorp (funklasse) niet deelnemen zonder een wielerboekje, omdat ik nog maar 15 jaar ben! :cry:
En zo'n wielerboekje vaskrijgen-kopen, daar zou ik niets mee inzitten, maar je moet eerst naar de dokter ( wat op zich nog te begrijpen valt ), dan een stempel halen, dan opsturen, dan teruggestuurd krijgen ...........en zo blijf je bezig :^o
Het zou allemaal veel simpeler moeten, maar wat doe je eraan???
ward
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 20:32
Rijdt met: granville evo 3
Contacteer:

Bericht door ward »

als ge nog 5 jaar wacht hebt ge da boekske niet meer nodig.
Gebruikersavatar
gillian
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 17 mar 2003 21:54
Rijdt met: Zijn één voor één uniek.

Bericht door gillian »

ward schreef:als ge nog 5 jaar wacht hebt ge da boekske niet meer nodig.
Och ja, Wat is nu 5 jaar?? :roll:
Binnen 5 jaar kan ik niet meer doorbreken in de competitiewereld, het zou nu al moeilijk zijn #-o
guntherds
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: di 12 mar 2002 02:00
Rijdt met: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...
Contacteer:

Bericht door guntherds »

als ze de lat voor Declercq niet lager leggen dan voor de anderen, maw. als de wapens (min. 2 * top 8 in WB wedstrijd) voor iedereen gelijk zijn, is er toch niks aan de hand? (eneuh, ik ben hélemaal geen supporter van die bleiter) Het is dan aan de anderen om ervoor te zorgen dat ze zich wel kwalificeren.


dat zo'n wielerboekjes een administratieve rompslomp is, kan misschien wel zijn, maar het zal ook wel zijn nut hebben zekers? de winter zal wel een ideale periode zijn om zoiets in orde te krijgen, niet 3 dagen voor een wedstrijd.
Plaats reactie