Mario Declercq mountainbiker?

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Mario De Clercq is het serieus van zin, vandaag noemde hij zichzelf de derde beste mountainbiker van Belgie (HLN)
En verder raadde hij elke cyclocrosser aan om het te proberen, dat zou goed zijn als promotie van de cyclocross.
Hij moet toch oppassen niet te ver te gaan hoor.
Hij vraagt trouwens nog steeds dat het BOIC de normen voor hem verzacht. Dat kan volgens mij dus niet en ik hoop ook dat dat niet gebeurd, maar het lobbyen zal al wel aan de gang zijn.

Voor jongens als Jimmy Tielens zit er dan maar 1 zaak op. Zorgen dat ze VOOR Mario eindigen in elke wereldbeker.
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Voor jongens als Jimmy Tielens zit er dan maar 1 zaak op. Zorgen dat ze VOOR Mario eindigen in elke wereldbeker.
Zo simpel kunnen de zaken zijn :lol: Raar maar simpele zaken maken veel topics overbodig, vandaar dat we het meestal wel moeilijk houden :drunk:
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

A d r i schreef:Mario De Clercq is het serieus van zin, vandaag noemde hij zichzelf de derde beste mountainbiker van Belgie (HLN)
En verder raadde hij elke cyclocrosser aan om het te proberen, dat zou goed zijn als promotie van de cyclocross.
Hij moet toch oppassen niet te ver te gaan hoor.
Hij vraagt trouwens nog steeds dat het BOIC de normen voor hem verzacht. Dat kan volgens mij dus niet en ik hoop ook dat dat niet gebeurd, maar het lobbyen zal al wel aan de gang zijn.

Voor jongens als Jimmy Tielens zit er dan maar 1 zaak op. Zorgen dat ze VOOR Mario eindigen in elke wereldbeker.
Raar hoe de media hier ook een handje in hebben,Adri.Ik lees in GVA dat Mario zegt dat hij wel eens de derde Belg kàn worden als hij zich kwalificeert in een WB-wedstrijd.Ik lees hier ook dat er moet gepraat worden over de selectiekeuze als niemand erin slaagt zich te plaatsen via het rechtstreekse 'eerste acht'-systeem.Dus eigenlijk twee keer een uitleg met 2 verschillende interpretaties.De 4e macht : de media? Hetgeen er ook staat is dat MDC een brugfunctie kan vervullen tussen het MTB en cyclocrosswereldje en ik citeer:"in de cyclocross komt er veel volk kijken maar is de internationale uitstraling nul,terwijl in het mtb'en dat net omgekeerd is"
Gebruikersavatar
stivo
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 03 nov 2003 21:10
Rijdt met: 2007 Rocky mountain element 70 + Tomac Taos 2005
Contacteer:

Bericht door stivo »

Ik hoop echt dat Jimmy Tielens zijn selectie kan behalen.....Dat Mario via vriendjespolitiek [-X geselecteerd zou worden is een serieuze steek voor al diegenen die specifiek voor het MTB trainen.......en weer eens een mooi voorbeeldje van hoe de proffesionele sportwereld geleid word door een bende ouwe lullen in maatpak ](*,)
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Het doel van een deel kranten is al lang niet meer in zo objectief mogelijke berichtgeving voorzien, maar eerder kranten verkopen door mensen aan te spreken op hun "basic instincts" (sensatie, sex, ...).

Dat wordt trouwens op (ten minste 1) redactie letterlijk gezegd tegen nieuwkomers...

Als HLN trouwens uitpakt met de titel "bom ontploft" als er een gasexplosie is geweest, als LDHDS pagina 3 (bestemd voor belangrijk nieuws!) voor de helft spendeert aan de nose-job van één van de advocaten in de zaak Dutroux, en als journalisten echte vedetten worden die zichzelf heel belangrijk vinden (om maar enkele voorbeelden te geven), weet ge toch al genoeg?

Infotainment? Brood en spelen! Houdt de bevolking zoet en dus het systeem intact. En is dat niet wat diegenen die er (het meeste) economisch profijt en macht bij hebben het liefst willen?
Joybiker
Mountainbiker
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 03 jan 2003 00:45
Rijdt met: Thompson.
Contacteer:

Mario Declerck Moutainbiker

Bericht door Joybiker »

Adri schreef
Voor jongens als Jimmy Tielens zit er dan maar 1 zaak op. Zorgen dat ze VOOR Mario eindigen in elke wereldbeker.
Mario is natuurlijk wel prof he, hoeveel MTB-ers kunnen da zeggen in ons landje....... Voor de meeste bestaat de dagtaak uit nog wa anders dan enkel trainen en rusten. 't Zou nogal jammer zijn dat 'm nie meekan met gasten die slechts halfzoveel kunnen trainen, qua begeleiding ook alles zelf moeten zien te klaren.......Ja, als 'm nie meer mee kan met de profs in 't veldrijden, 's wa anders proberen, waar er nie zoveel profs zijn.....Goe bezig is wa anders zou 'k zeggen, maar das mijn gedacht he.
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

bwa ni mee kunne int veldrijden is nu wel veel gezegt vind ik...

voor zijn leeftijd doet hij dat toch eel goe.
natuurlijk ik zou het spijtig vinden dat iemand van een ander "branche" hier ff moet inspringen om mee te gaan naar de OS om de MTB kers te vertegenwoordigen, vinde ni...

natuurlijk hij moet het ook verdienen hé, net als de rest
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Jack77 schreef:Het doel van een deel kranten is al lang niet meer in zo objectief mogelijke berichtgeving voorzien, maar eerder kranten verkopen door mensen aan te spreken op hun "basic instincts" (sensatie, sex, ...).
volledig mee eens, alleen zitten we hier met nog een extra factor: de interpretatie van de krantenlezer. Heb de krant hier voor m'n neus liggen, zal het bewuste stuk 'ns LETTERLIJK overtypen... Mijn interpretatie was vanmorgen toch een heel stuk anders...
Mario de Clerq wil echt als mountainbiker naar Spelen
Wat begon als een grap na de strandrace van Knokke, krijgt stilaan vaste vorm: Mario De Clerq wil als mountainbiker naar Athene. Hij rekent wel op goodwill van het BOIC om de selectienormen speciaal voor hem te verlagen. "En ik zou het zelfs iedere crosser aanraden om te proberen dat derde ticket voor de Spelen te pakken," stelt hij.
Gaat Mario De Clerq op z'n 38e nog naar de Olympische Spelen, als mountainbiker dan nog? Als het van hem afhangt, wel. Alleen, het BOIC hanteerde strenge selectienormen - tweemaal top-8 in een wereldbekerwedstrijd - waar alleen Filip Meirhaeghe en Roel Paulissen aan voldoen. Maar België heeft drie tickets voor Athene. "Het is nu aan mij om te bewijzen dat ik de derde beste mountainbiker van België ben", zegt De Clerq. "Bij de wielerbond vertelden ze mij dat de selectie voor Athene al op 14 juni wordt gemaakt. Maar dan nog blijft de derde plaats open. Ik neem pas dan deel aan een paar MTB wedstrijden om te tonen dat ik de Spelen waard ben. En wordt het afwachten of ik het BOIC, met mijn palmares dat ik in het veldrijden bij mekaar fietste, kan overtuigen. Ik zou zelfs iedere andere crosser aanraden het ook te proberen. Berden, Nys of Wellens kunnen dat toch ook? Laat ons alemaal MTB-koersen in plaats van op de weg mee te fietsen. Dan kunnen we zo ons veldrijden promoten."
Dat ligt dus eerder in de lijn met wat GVA blijkbaar ook berichtte: als niemand dat derde ticket verdient volgens de normen, zal er worden gepraat. En dan hoopt Mario een kans te maken gezien zijn palmares...

Niks voor of tegen Mario of eender wie, gewoon eventjes om de puntjes op de i te zetten. :wink:
metalgod
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 21:51
Rijdt met: ne schone

Bericht door metalgod »

Ik als hevig supporter van de grote Mario De Clerq vind toch dat hij een kans verdiend en dat hij er zeker moet voor gaan, enne wie durft te twijfelen aan super mario? hij is gewoon de allerbeste dankzij super mario hebben we een spannend bk en wk kunnen beleven! je moet het maar doen 38 jaar en een super wellens van 25 jaar de stuipen op het lijf jagen zowel op het bk en het wk, op het wk had hij en niet wellens moeten winnen!
de mario moet er gewoon voor gaan, da ze maar oppassen, roel en filip da onze super mario ze maar niet van het kaske naar de muur rijdt!!!!!
meirhaeghe heeft het ook geprobeert in het cyclo cross maar hij kwam er gewoon niet aan de bak!!!
En persoonlijk zou de bond toch Mario voorrang moeten geven! als je ziet welk palmares hij heeft bij elkaar gereden, 3x werelkampioen,2 x belgisch kampioen, 13de ooit in parijs roubaix, successen in de tour enz..
En zeg nu eerlijk de super mario naar de olympische spelen sturen heeft toch meer élan dan pakweg een jimmy tielens die hier en daar al eens een 8ste plaats heeft bijeengesprokkeld!
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

sorry zle mateke maar wa ge hier verteld klopt wel ni zle
idd ge zijt precies nen echte supporter van Mario.

maar ge moet nu ni appelen met citroenen vergelijken hé.

Mario zal zekerst ni filip, zelfs roel van kaske naar de muur rijden...

Mario kan ni mee met de top int MTB, maar ook niet andersom...
het zijn 2 "verschillende" sporten hé. ok ze moeten beide doort slijk en rijden beide op 2 wielen.
maar iemand die 400 m loopt in de atletiek moete ook ni laten meedoen met de 5000m hé

dat hij een kans krijgt om mee te gaan tot daar toe en dat hij maar is laat zien wa hij kan. alle respect voor.

maar aub ni overdrijven hé :roll:
Plaats reactie