Mario Declercq mountainbiker?

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Goed gezegd Fluppe ! Nu moet 'm uit zijn kot komen (= wedstrijd meerijden en laten zien wat hij waard is) of passen.

Meesterlijke zet. Ik denk dat Jimmy T. hiervan zal genieten.
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

FRENS schreef:Vandaag in Nieuwsblad :

Filip Meirhaege daagt 'mountainbiker' De Clercq uit - 19/03/2004

In mountainbikekringen wordt opvallend sceptisch gereageerd op het voornemen van vice-wereldkampioen veldrijden Mario De Clercq om te proberen zich als derde Belg te kwalificeren voor de Olympische Spelen in Athene. ,,Ik vrees dat Mario zich belachelijk gaat maken'', aldus wereldkampioen Filip Meirhaeghe. ,,Pas op, ik heb veel respect voor De Clercq en wil hem zelfs steunen. Maar als hij afhaakt of niet slaagt, zal de kritiek groot zijn. Kijk, ik daag Mario uit. In de eerste WB-manche in Madrid zal hij zich al direct goed moeten klasseren om in Houffalize een voordelige startpositie te kunnen opeisen. Top-acht zou fantastisch zijn, maar daar geloof ik niet in. Zelfs bij de eerste twintig verwacht ik hem niet.'' (MS)
Wel ja !!! T'is toch simpel !
De Clerck rijdt WB en moet bewijzen dat hij zijn plaats meer verdiend dan Tielens....en liefst in een rechtstreeks duel.
En daarmee is voor mij de kous af. De beste (3de beste in dit geval) moet maar meegaan. En of dit De Clerck of Tielens is kan de ''neutrale'' supporter toch geen bal schelen ???
Er zitten hier een beetje teveel ''fanatieke supporters'' op het forum en die durven alle zin voor realtiteit nogal eens uit het oog verliezen.
Een beetje sportief blijven hé jongens.
Jong of oud, Limburger of Oost-Vlaming, het blijven allen sportmensen met prachtige staat van verdienste hé !
Jamie
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 20 mar 2004 15:44

Bericht door Jamie »

Na lang nadenken wil ook ik hier even een reactie plaatsen. Ik mag toch wel zeggen dat ik als vriendin van Jimmy T. al een 6 tal jaar zijn trouwste supporter en bondgenoot ben.
Jimmy en ikzelf proberen de hele zaak vooral nuchter te bekijken. En zoals blijkt kan jimmy eigenlijk maar op 1 manier reageren op al hetgene wat in de pers verschijnt, en dat is door te presteren.
En nee, Jimmy heeft niet hetzelfde palmares als MDC maar waar eindigde roel toen hij voor de eerste maal aan de spelen meedeed? Iemand vergelijkt heel de zaak met een sollicitatie: wel als men een boekhouder zoekt gaat men ook niet iemand op gesprek uitnodigen die een diploma voor kok heeft gehaald. (evenveel respect voor die mensen hoor!) maar even ter verduidelijking.
Eigenlijk is het ook wel spannend dat Mario wil deelnemen, het is voor Jimmy alleen maar een extra stimulans om er alles voor te geven en hierin heeft hij volledig mijn steun.
Op 1 manier kijk ik echt wel uit naar Madrid of dit nu positief of negatief uitdraaid voor Jimmy. Ik kijk er alvast naar uit! En als jimmy dit jaar niet naar Athene mag..... over 4 jaar zal hij er zeker staan, daar zal ik samen met hem voor zorgen.

Sportieve groetjes
'Jamie'
Gebruikersavatar
RACING ANIMAL
Mountainbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 09 jan 2004 22:38
Rijdt met: Competitiebike; Fuji SLM 01 2012, wegfiets specialized sl3

Bericht door RACING ANIMAL »

Ik vind het leuk dat zo'n initiatief wordt gelanceerd maar in de zin van dat crossers de overstap zetten naar de mountainbike in de zomer.
Dat kan publicitair het mountainbike gebeuren ten goede komen.
Allen vind ik niet dat een crosser zomaar een kans wordt aangereikt om als mountainbiker mee te gaan naar de OS als er in de mtb competitie al reeds mannen als Jimmy Tielens, Henderickx , Randson, Wijnants, etc...
hun volledige inzet doen om aan de top te geraken en zo effekens gewoon aan de kant zouden worden geschoven.
Ik rij ook bij de elite in de mountainbike allen kan ik wel niet mee met die mannen en weet hoe men wat en hoe investeert om te kunnen koersen in de mtb competitie. Met alle respect voor de crossers maar geef die kans aan mountainbikers die al jaren vechten voor hun statuut zoals Tielens.

greetz
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Ik kijk al uit naar de koers in Houffalize.. dat zal daar een mooie strijd gaan worden. =D>
En dat de beste mogen winnen, en meegaan naar de OS !
Gebruikersavatar
Superkrisser
Mountainbiker
Berichten: 290
Lid geworden op: do 01 apr 2004 17:36
Rijdt met: GT Zaskar, BMC Speedfox Trailcrew

Bericht door Superkrisser »

Hey allemaal,

Supermario als top-mountainbiker? Ik wil niets afdoen aan de kwaliteiten van De Clerck als top-crosser, maar presteren in het mountainbiken is een ander paar mouwen.
Vooreerst is het niveau in het mountainbiken een pak hoger dan in cyclocross. Waar er in het crossen een tiental toppers zijn (waarvan ongeveer 9 belgen), zijn er in MTB wel een vijftigtal. De top is dus een heel pak breder.
Ten tweede vereist een MTB-wedstrijd heel andere kwaliteiten dan een crossje. De meest technische crossen (Koppenberg, Overijse) zijn voor mountainbikers kouwe kak. Durft Supermario nog wel de nodige risico's te nemen om technisch mee te kunnen?
Er staan aan een wereldbeker 160 bikers aan de start, terwijl dat in een WB-cross maar een zestigtal zijn. De starts zijn dus veel hectischer, en opzij gaan bikers niet voor Mario.

Ach, ik zou nog een tijdje kunnen doorgaan. Conclusie is dat De Clerck het altijd mag proberen. Dan weet de hele wereld ineens het niveau in het mountainbiken in te schatten!

Eigenlijk is het vooral de Belgische bond die hier in de fout gaat. Waarom geeft zij geen kansen aan de bikers die het verdienen? Ik heb al een aantal jaren geleden beseft dat onze tak bewust klein wordt gehouden. Voor mij dus geen verre verplaatsingen in het buitenland meer! Het fietsen op niveau kan ik niet laten, dus presteer ik zo goed mogelijk in België (naast m'n fulltime job).
Ik hoop dat Jimmy Tielens die derde plek krijgt, want hij is de enige die ze verdient (en toch wil ik hem dit jaar zeker eens kloppen...).

Superkrisser
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Superkrisser schreef:Hey allemaal,

Supermario als top-mountainbiker? Ik wil niets afdoen aan het kwaliteiten van het Clerck als top-crosser, maar presteren in een mountainbiken is een ander paar mouwen.
Klopt, ten andere Hesjedal stond tot vanmorgen in de top 10 van het algemeen klassement van de driedaagse van De Panne. En was diene Ryder Hesjedinges niet diene canadees die het Fluppe in Lugano zo moeilijk maakte ? Ik wil maar zeggen dat het blijkbaar gemakkelijker is voor een MTB'er om met succes de overstap naar wielrennen te maken dan omgekeerd.
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Bericht door fieldbiker »

Superkrisser schreef:
Eigenlijk is het vooral de Belgische bond die hier in de fout gaat. Waarom geeft zij geen kansen aan de bikers die het verdienen? Ik heb al een aantal jaren geleden beseft dat onze tak bewust klein wordt gehouden. Voor mij dus geen verre verplaatsingen in het buitenland meer! Het fietsen op niveau kan ik niet laten, dus presteer ik zo goed mogelijk in België (naast m'n fulltime job).
Ik hoop dat Jimmy Tielens die derde plek krijgt, want hij is de enige die ze verdient (en toch wil ik hem dit jaar zeker eens kloppen...).

Superkrisser
Volledig akkoord ! Het toont nog maar eens het professioneel amateurisme (of amateuristisch professionalisme) van de 'Belgische' (bwaak, wat een vies woord) wielerbond !. Zolang de straatrenners en veldrijders maar kunnen in de watten gelegd worden doen ze maar. En als ze opgebrand zijn, dan schuiven ze ze door naar de in hun ogen 'mindere wielersubsporten' zoals mtb, downhill, ... en dat ze dan de mtb-ers die al jaren voor hun plaats knokken aan de kant moeten schuiven, het zal hen worst wezen ! Vergeet niet dat ze hun bestaansredenen moeten koppelen aan "regerend wereldkampioenen" en "ex-wereldkampioenen", want voor die namen zijn de inspanningen minimaal. Voor een nieuwkomer (zeker in mtb), een inspanning doen ??
Btw, hoeveel keer zouden ze al met Fluppe kontakt opgenomen hebben ?
Hij is een superkampioen, maar superkampioenen worden in dit landje heel verschillend behandeld ! En btw, VRT, waarom spreken jullie altijd van 'Belgische' toppers, het zijn verdomme allemaal Vlamingen !

Fieldbiker
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

ik heb gisteren ergens gelezen dat zelfs paul herijgers aan't trainen is voor het 3e ticket voor de OS :roll:
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

En Liboton, is diene nog niet van plan om ne comeback te proberen ?

Maar allez, misschien moeten we die gasten wel wat krediet geven, per slot van rekening is het toch maar voor de Olympische Spelen ... :roll:

Die cyclocrossers zijn al op andere plaatsen geweest zenne : Koksijde, Overijse, Bambrugge, Gavere, Lille, ...
Als ge daar aan de start gestaan hebt, daar is Athene natuurlijk maar klein bier tegen :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie