Paulissen belgisch kampioen

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Paulissen belgisch kampioen

Bericht door kenny »

Roel Paulissen is Belgisch kampioen
zo 13/07/08 - Roel Paulissen is in Malmédy Belgisch kampioen mountainbike geworden. Hij finishte voor titelverdediger Sven Nys.
Gebruikersavatar
Guido Beeck
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: do 23 mar 2006 20:00
Rijdt met: $ola
Contacteer:

Bericht door Guido Beeck »

Terecht.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Filip 3de
Davy Coenen 4de
flupke73
Mountainbiker
Berichten: 2115
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 18:08

Bericht door flupke73 »

spektakel ???????????
stuur heel gebleven?
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

zo 13/07/08 - Roel Paulissen is in Malmédy Belgisch kampioen mountainbike geworden. Hij finishte voor titelverdediger Sven Nys. Paulissen maakte het verschil bergop. "Nys was beter in de afdaling."
Roel Paulissen en Sven Nys domineerden het BK van start tot finish. Enkel in de eerste ronde moest het duo Davy Coenen in hun wiel dulden.
(Belga)
Nadat ook Coenen de rol had moeten lossen, werd het een tweestrijd tussen Paulissen en titelverdediger Nys.

De derde mountainbiker voor de Olympische Spelen, Filip Meirhaeghe (foto), kwam nooit in aanmerking voor de zege en eindigde op grote afstand als derde.

Nys en Paulissen gaven elkaar geen duimbreed toe op het veeleisende parcours in Malmédy en gingen samen de slotronde in.

Ondanks een val bleek Paulissen de sterkste.

Nys moest in een klim lossen en kon de kleine achterstand niet meer overbruggen.
"Ik moet weer naar het ziekenhuis"
Roel Paulissen (foto) maakte in het slot van de wedstrijd het verschil. "Op de klimmetjes was ik beter dan Nys", zei hij.
(Belga)
"Sven reed super op een parcours dat niet op zijn lijf geschreven is. In de afdalingen was hij sterker."

"Ik moest ook omschakelen van een vijf uur durende race vorige week op het WK marathon en was bang om opnieuw te vallen."

"Ik ben trouwens weer op mijn been gevallen. Ik moet maandag naar het ziekenhuis", zegt de wereldkampioen marathon.

"Het was moeilijk, maar ik ben tevreden met mijn titel. Een olympische titel is nog tien keer moeilijker, maar een podium moet er op de Spelen zeker inzitten", hoopt Paulissen.
Nys: "Roel is de verdiende winnaar"
Sven Nys (foto) kon Roel Paulissen alleen maar gelijk geven. "Roel is de betere klimmer", zegt de veldrijder/mountainbiker.
(Belga)
"In de laatste ronde kwam ik met tien seconden achterstand boven", zei Nys. Die achterstand maakte hij niet meer goed.

"Dit was een zeer zwaar parcours. Als ik een parcours krijg dat me iets beter ligt, dan is de kans heel groot dat ik win."

"Maar Roel is de verdiende winnaar en ik heb een mooie wedstrijd gereden. Ik houd hier een goed gevoel aan over", zei hij.

"Dit was een keiharde training voor de Spelen."

"Ik blijf de komende weken hard werken en las de nodige rust in, zodat ik in Peking fris aan de start kom. Dan ziet het er wel goed uit, denk ik", besloot Sven Nys.
Gebruikersavatar
Alpine
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 30 jun 2008 16:21
Rijdt met: Specialized Epic Comp
Contacteer:

Bericht door Alpine »

En verdiend ook.
En over de olympische spelen; kheb veel respect voor Nys maar ik heb den indruk da ze precies doen of alleen Nys kan ginder iets gaan doen terwijl ik eerder men geld op Paulissen zou zetten.
Manuuz
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 22:03
Rijdt met: is een mooie machine..Scott Scale 60

Bericht door Manuuz »

Dat maakt toch niet zo veel uit.
De druk wordt zo van Roel zijn schouders gehaald..kan ook als positief gezien worden.
In ieder geval lijken ze alle twee goe bezig, hop hop beiden in Peking!
Gebruikersavatar
Kr1stof
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: zo 20 aug 2006 08:25
Rijdt met: Thompson Trail - Belgian Bike power
Contacteer:

Bericht door Kr1stof »

Alpine schreef:En verdiend ook.
En over de olympische spelen; kheb veel respect voor Nys maar ik heb den indruk da ze precies doen of alleen Nys kan ginder iets gaan doen terwijl ik eerder men geld op Paulissen zou zetten.
Nys krijgt meer aandacht omdat het zijn eerste keer is én omdat hij gewoon veel bekender is dan Roel Paulissen (dankzij het veldrijden). En Roel Paulissen ambieert een podiumplaats, terwijl Nys een top-10 plaats ambieert, waardoor ze zo zelf duidelijk maken dat Paulissen beter gaat doen, wat ook meer dan logisch zou zijn.
Simp
Mountainbiker
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach

Bericht door Simp »

Ik denk dat Peking Nys beter ligt dan Paulissen. Het zou me niet verwonderen dat Nys daar voor Roel eindigt. Alles hangt natuurlijk wel af van het weer op dat moment.
Gebruikersavatar
Alpine
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 30 jun 2008 16:21
Rijdt met: Specialized Epic Comp
Contacteer:

Bericht door Alpine »

daar was in de laatste wereldbekerwedstrijd toch weinig van te merken.
Dit is geen Belgisch kampioenschap alle beste zulle er zijn en op dat niveau schat ik Paulissen hoger in dan Nys.
Plaats reactie