MTB-parcours Londen 2012 afgekeurd

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

MTB-parcours Londen 2012 afgekeurd

Bericht door bieste »

Deze morgen gelezen in 'Het Volk'
Het mountainbikeparcours van de Olympische spelen in Londen (2012) is door de UCI afgekeurd. Het traject was voorzien in Weald Country Park in Essex. Een technische delegatie van de UCI vond het parcours niet heuvelachtig en niet uitdagend genoeg.
Aldus het artikel.
De UCI gaat het toch nog menen.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

UCI vindt parcours mountainbike 0S 2012 in Londen te simpel

Het mountainbikeparcours van de Olympische Spelen van 2012 in Londen is te makkelijk. Dat heeft de Internationale wielerunie (UCI) aan de organisatoren laten weten. De organisatie van de Olympische Spelen in de Engelse hoofdstad moet nu op zoek naar een nieuwe locatie.

Niet uitdagend
De UCI vindt het beoogde parcours in het Weald Country Park in Essex, ongeveer 25 kilometer ten oosten van Londen, niet uitdagend genoeg. Het parcours zat al in de bieding op grond waarvan Londen de Spelen kreeg toegewezen, maar door nieuwe eisen van de UCI voldoet het niet meer. Een woordvoerder van het organisatiecomité bevestigde dat vandaag.

Nieuwe eisen
"De UCI heeft ons gevraagd om een parcours te zoeken dat voldoet aan nieuwe en uitdagende eisen die de beste mountainbikers van de wereld in 2012 op de proef kunnen stellen", stelt Jackie Brock-Doyle namens het organisatiecomité.

Tegenslag
Het is niet de eerste tegenslag voor de Spelen in Londen. Eerder bevestigden de organisatoren al dat het wildwaterkanoën wellicht naar een nieuwe locatie moet verhuizen uit angst voor vervuiling van de oorspronkelijke plek. Daarover wordt deze maand een definitieve beslissing verwacht.

Bron: H.L.N.
Zou dit een gevolg zijn van Nyske zijn plannen?
Gebruikersavatar
malmedy
Mountainbiker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 20:40
Rijdt met: epic en canondale optimo

Bericht door malmedy »

ze begrijpen het dan toch blijkbaar wat mtb is , nu nog strikte richtlijnen wat mag en ni en dan zitte ze terug op het goede pad.
Gebruikersavatar
FantaDHrider
Mountainbiker
Berichten: 2322
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 22:34

Bericht door FantaDHrider »

de omgeving rond om Londen is niet echt bepaald spectaculair te noemen,daar zijn helemaal geen echte hoogtes te vinden en is meer vlak dan hoog.Ik zou een lokatie als Wales zoeken want daar kun je echte uitdagende parcourse maken.
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

ik denk dat het al heel erg moet geweest zijn dat ze het afgekeurd hebben :-D
Gebruikersavatar
.:Roel:.
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: do 08 apr 2004 08:44
Rijdt met: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Bericht door .:Roel:. »

de omgeving rond om Londen is niet echt bepaald spectaculair te noemen,daar zijn helemaal geen echte hoogtes te vinden en is meer vlak dan hoog.Ik zou een lokatie als Wales zoeken want daar kun je echte uitdagende parcourse maken.
Daar ben ik het toch niet mee eens hoor!
Heb daar een tijdje gewoond, en toegegeven Essex is niet Wales, maar meer zuidelijke, richting Brighton en Seven Sisters is er toch al wel iets te vinden.
West London, Chilterns is ook niet van de poes (was mijn achtertuin .... snif)!
Is trouwens ook het trainingsgebied van een redelijk bekende Birtse MTBster, maar ik kan niet op haar namen komen.
pompierke 349
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 16:40
Rijdt met: Mtb.Scott scale, Beachbike Pro winner

Re: MTB-parcours Londen 2012 afgekeurd

Bericht door pompierke 349 »

Weet er iemand of er op het parcours nog kan gereden worden???
Grtz
MaartenW
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 13 aug 2006 20:42
Rijdt met: Canyon ES5,Fondriest Domino plus, Colnago Master, Schauff Track, Diamant Cross

Re: MTB-parcours Londen 2012 afgekeurd

Bericht door MaartenW »

pompierke 349 schreef:Weet er iemand of er op het parcours nog kan gereden worden???
Grtz
http://www.bbc.com/news/uk-england-essex-32509850" onclick="window.open(this.href);return false;

ja dus
Plaats reactie