Van Eyck Shop Aalst

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
chip
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 27 okt 2002 21:12
Rijdt met: trek mat zwart

mtb nieuws

Bericht door chip »

heel goed voor de prijzen te vergelijken
groetjes thierry
p.s bedankt voor de tip
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

Sommige van hun prijzen zijn echt laag... Vb 759 euro voor een Dura Ace groep, is heel wat goedkoper dan in Duitsland... Andere prijzen zijn dan weer normaal... Zoals een gommitalia tube voor 33.95 euro, die vind je bij Jowan voor 32 euro...
Gebruikersavatar
Rudy D
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 23 okt 2002 20:05
Rijdt met: Radon ZR Black Race

Bericht door Rudy D »

De verzendkosten bedragen forfaitair 11,95 euro, ook als je onder rembours betaalt en ook voor zwaardere pakketten.
Gast

Bericht door Gast »

Dat is dus geen positief nieuws. De kosten om intern in België iets te verzenden liggen dus hoger dan om van het buitenland iets naar België te verzenden. Is er ook een optie voorzien om ter plaatse je spullen te gaan afhalen?
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

voor zover ik weet is dat deze prijzen dezelfde zijn dan in hun winkels te aalst en tessenderlo

http://www.bikegear.be

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
Griffon
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jun 2003 22:29
Rijdt met: No Saint Luzifer

Bericht door Griffon »

deleted message
Laatst gewijzigd door Griffon op wo 07 jul 2010 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

mijn ervaring is dat ze wel echt goedkoop zijn. Jammer zijn ze vooral op de weg georiënteerd en hebben ze weinig echte MTB-spullen. Wel goed voor banden, pedalen, casette, ketting, enz...
Ga maar best ter plaatse want die site stelt nog niet veel voor
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Ik heb er Crossmax XL gekocht aan 430 Euro, een Marzocchi mx pro Eta aan minder dan 300Euro en 3 kettingen pc59 aan 26,4Euro , Schwalbe Big Jim's/Skinny Jimmy's aan ongeveer 23Euro.
Ik denk dat dat zeer scherpe prijzen zijn.

raar is ook dat Barracuda de nieuwe Marzocchi's maar kan leveren vanaf 20oktober terwijl deze bij Vaneyck al in het rek staan sinds 1 oktober.
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

jerom schreef:... raar is ook dat Barracuda de nieuwe Marzocchi's maar kan leveren vanaf 20oktober terwijl deze bij Vaneyck al in het rek staan sinds 1 oktober.
Van horen zeggen door mijn fietsenmaker : er is een probleem tussen enerzijds de Belgische invoerder en Marzocchi en anderzijds de officiële invoerder voor Nederland.

De invoerder voor Nederland veegt zijn voeten aan marktafspraken (zoals : "den belg" doet België en "den hollander" doet Nederland) en levert vorken en onderdelen aan Belgische klanten.

Vermoedelijk wacht Baracuda op de "officiële Belgische vorken", geleverd via de Belgische invoerder, terwijl Vaneyck hoogstwaarschijnlijk zijn vorken bij dienen hollander gehaald heeft ...

Marzocchi gaat hier helemaal niet mee akkoord (neemt dus zijn Belgische invoerder in bescherming), en heeft de volgende stappen genomen :
- geen leveringen meer naar "den hollander"
- herstellingen aan goederen die door "den hollander" in België geleverd zijn (makkelijk te tracen via serienummer) moeten door den hollander hersteld worden
En dat wil ik nog wel eens zien : nen invoerder die geen onderdelen meer ontvangt van Marzocchi (zie stap 1), en die eventuele herstellingen aan jouw Hollandse vork moet oplossen ...

Waarom heeft de Belgische invoerder nog geen vorken / onderdelen ontvangen ? Dat weet ik jammer genoeg ook niet :(

Tot zover hetgeen ik van mijn fietsenmaker heb vernomen (ondertussen reeds 10 dagen geleden) ...
djambo
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: c'd

Bericht door djambo »

Kan de Marzocchistory bevestigen ! Het probleem komt wel van Marzocchi zelf : in Nederland zijn deze al overal geleverd, in België zit iedereen erop te wachten, geen wonder dat er dus 'afgesproken' wordt. :wink:
Plaats reactie