Cannondale 2011 - 2011 catalogen beschikbaar (p. 123)

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
Dummy
Mountainbiker
Berichten: 501
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 21:55
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2011
Contacteer:

Bericht door Dummy »

vannoli schreef:Wat zou eigenlijk de reden zijn waarom een Flash even prijzig is als een Scalpel of ne Rize

Meestal is een fully toch duurder dan een HT

Maar de duurste scalpel is goedkoper dan de duurste Flash

En volgens de site van cameleonbike ,als ik prijs bekijk van een Frameset

Flash Himod is dat dan een frame alleen of zit er die carbon lefty en zadelpen erbij ,hopelijk wel zeker
In die Flash Team Replica zitten bv al gigantisch dure wielen wat de prijs automatisch al de hoogte injaagt. En 't is verder natuurlijk ook een fiets waar heel veel research rond gedaan is en nog veel meer hype rond gemaakt: dat maakt hem vooral zo duur.
Timba
Mountainbiker
Berichten: 233
Lid geworden op: do 12 mei 2005 22:06
Rijdt met: soma juice SS /singular swift

Bericht door Timba »

shiva schreef:mijn XT voorderrie van flash zit muurvast..kapot dus..zit zoiets nog onder garantie normaal gezien? (enkele maanden oud)

niets verkeerds mee gedaan...
diene e-type derailleur is groten brol. Bij modder al verschillende keer schakelproblemen gehad. er vormt zich een ophoping van modder en gedaan met schakelen. bestaat er geen klein "spatbordje" voor die e-types?
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

Dummy schreef:
vannoli schreef:Wat zou eigenlijk de reden zijn waarom een Flash even prijzig is als een Scalpel of ne Rize

Meestal is een fully toch duurder dan een HT

Maar de duurste scalpel is goedkoper dan de duurste Flash

En volgens de site van cameleonbike ,als ik prijs bekijk van een Frameset

Flash Himod is dat dan een frame alleen of zit er die carbon lefty en zadelpen erbij ,hopelijk wel zeker
In die Flash Team Replica zitten bv al gigantisch dure wielen wat de prijs automatisch al de hoogte injaagt. En 't is verder natuurlijk ook een fiets waar heel veel research rond gedaan is en nog veel meer hype rond gemaakt: dat maakt hem vooral zo duur.
En dan nog vliegen ze buiten als zoete broodjes. Ze kunnen je gewoon geen exacte levertermijn geven. Mijn frame is ook al 1 maand 'overtijd'. Nu ja, geen erg, ik heb mijn gerief om mn plan te trekken en kan ik nog een beetje sparen op die manier. Zeker de Team is een ramp om aan te geraken. In gans Europa.

Ze hebben die hype zeer slim aangepakt, met goed georchestreerde 'perslekken' ed... Maar ik denk dat ze niet verwacht hadden dat het zo storm zou lopen. Indertijd werd hun Taurine als eerste carbon HT ook op veel applaus onthaald (onder andere door mij), maar wat ze met de Flash meemaken, dat hadden ze zelfs in hun stoutste dromer niet verwacht, neem dat maar van mij aan. Het is zelfs zo dat Taurine-rijders bij een garantie niet kunnen upgraden naar een Flash, gewoon omdat ze er te weinig hebben.

Het feit dat de Roel er zo vaak mee rondbolt, zal er wel mee te maken hebben dat het een prachtfiets is. Met zijn Taurine heb ik hem indertijd niet zoveel weten rondrijden.

Ik ben benieuwd naar het gevoel ervan. De Taurine vond ik al vrij comfortabel, en als van deze al gezegd wordt dat het een softtail is...
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

De Flash is echt een superframe ! Na m'n 96 vorig jaar was ik helemaal overtuigd van een fully, zowel in xc als marathon. Na een stevige testweek op de Flash waar maten op 96 + scalpels reden was ik meteen overtuigd dat de flash weinig moet inboeten qua comfort en algemeen rijgevoel. Ik merk wel duidelijk het verschil tussen de standaard carbon use 'flex' zadelpen en een rechte kcnc alu pen. Daar kies ik resoluut voor de iets zwaardere flex pen, dat scheelt echt in comfort.
Terechte hype dus in mijn ogen :drunk:
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Menig concurrent bijt zijn tanden stuk op de Flash. Ze hebben een deel van het mountainbikepubliek naar zich toe kunnen trekken en het zal voorlopig niet makkelijk zijn voor de concurrentie om beter te doen. De lat is erg hoog gelegd :drunk:
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

madskatingcow schreef:Menig concurrent bijt zijn tanden stuk op de Flash. Ze hebben een deel van het mountainbikepubliek naar zich toe kunnen trekken en het zal voorlopig niet makkelijk zijn voor de concurrentie om beter te doen. De lat is erg hoog gelegd :drunk:
Idd, zelfs jij bent overgestapt... :P
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Bericht door J.E. »

Nu zonder zeveren, wat is er eigenlijk zo "speciaal" aan den Flash?
Ok, het is nen relatief lichten mooie carbonnen hardtail, maar zo zen der toch zoveel? En dat de combinatie zadelpen/achterdriehoek 3cm veerweg zou geven??? :lol:
Ik begrijp ook niet goed vanwaar die hoge prijs komt....?
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

Afbeelding

dat logo betaal je gewoon voor een deel bij, net als dit...

Afbeelding.

En daarbij, ze verkopen er al genoeg, ondanks de hoge prijs. Moesten ze goedkoper zijn, dan rijdt 'iedereen' ermee... :lol:
Gebruikersavatar
marb
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 12:08
Rijdt met: Cannondale scalpel 26"

Bericht door marb »

Wat zouden jullie dan doen moesten jullie in mijn schoenen staan...
Voor de Flash gaan of toch de scalpel
of wachten op wat 2011 brengen zal...
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

ze kunnen bij cannondale de prijs zo hoog houden omdat ze er ni genoeg kunnen leveren,dus waarom zouden ze zakken?
ik ben content van mijn taurine en ga niet veranderen(lees,ik heb geen geld)
Plaats reactie