Het is gebeurd, Filip wereldkampioen!!!

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

voor diegene die de wedstrijd niet hadden gezien is hier nog een verlag van de gehele wedstrijd

http://members.lycos.nl/themountainbike ... tamaro.htm

Greets Gizmo 8)
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

JFK schreef:Mmm.. kweetnie Hesjedal daalde toch ook sterk, de moeilijkste afdaling (die met die bocht) daalde hij naar mijn insziens zelfs sneller naar beneden dan Popeye. Hij had vooral last bij de technische klimmen en de bochtige stukken waar hij gewoon benadeeld was door zijn lengte.

En ik vond de Specialized toch een stuk minder pompen dan de Scalpel... Of was dat een illusie?
Het viel mij op dat popeye zijne lock-out heeeel veel gebruikt heeft! Enkel in de afdalingen zette hij die los. Roel daarentegen zette die in de beklimmingen bijna nooit vast...
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Mmm.. kweetnie Hesjedal daalde toch ook sterk, de moeilijkste afdaling (die met die bocht) daalde hij naar mijn insziens zelfs sneller naar beneden dan Popeye.
Ik denk dat dat inderdaad alleen maar de indruk gaf sneller te gaan doordat het spectaculairder was : iets dat vloeiend gaat komt misschien minder snel over. Op het laatste had ik wel het gevoel dat Flip meer op veilig naar beneden reed. Hesje had niets meer te verliezen en moest wel vollen bak naar beneden

En ik vond de Specialized toch een stuk minder pompen dan de Scalpel... Of was dat een illusie
Klopt, vooral op die asfalt-beklimming ging de Lefty als een voetpomp tekeer. Zou Roel niet weten waarvoor de lockout dient ?
ratte
Mountainbiker
Berichten: 409
Lid geworden op: di 03 sep 2002 02:00
Rijdt met: Specialized epic

Bericht door ratte »

Proficiat voor de MTB-BELGEN =D> =D> =D>

Kunnen we geen email actie starten naar de vrt voor meer mtb beelden op onzen nationale zender??????????????,
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

jerom schreef: Ik denk dat dat inderdaad alleen maar de indruk gaf sneller te gaan doordat het spectaculairder was : iets dat vloeiend gaat komt misschien minder snel over.
Vind ik typisch voor filip z'n rijstijl. Die gast slaagt erin om elke afdaling vlotjes en soepel te bollen alsof het om een asfaltbaantje gaat. Zelfs die ketting rammelt nie! Heb als toeschouwer twee keer filip weten winnen (kluisberg en malmédy) en telkens waren de toeschouwers aan't kritikeren over 'hoe traag hij wel afdaalde'. Gewoon gezichtsbedrog, ja!
Maar dan die spieren, jongens toch, daar zullen wel veel ??? bij gesteld worden. :drunk:


En dan bij de vrouwen: Dahle twee keer lek, Fullana uit de wedstrijd gezet omdat ze hulp kreeg bij materiaalpech... manmanman...
Gebruikersavatar
tarzan
Mountainbiker
Berichten: 624
Lid geworden op: di 02 sep 2003 19:19
Rijdt met: granville pulse custom

Bericht door tarzan »

Zandbijterke schreef:
just4fun schreef:misschien krijgt het mtb'en nu wat meer mediaweerklank
Waarom zouden ze die moeite doen ??? Als ik zo lees hoe jullie, mtb liefhebbers, die commentatoren "afkakken" heeft het dan nog zin dat ze de sport promoten ? En zeggen dat Peter niets van mtb'en afkent? Ik denk dat die mens zijn materiaal beter kent dan menig van ons hier op dat forum!!!! Het is toch logisch dat ze niet te veel echte "mtb terminologie" gaan gebruiken, zodoende kan iemand die niets van de sport kent er toch ook nog van genieten. Stel je voor dat ze heel de theorie van de Specialized Brain beginnen uit te leggen, er zal nogal wat gezapt worden! Dus stellen ze het heel simplistisch voor MAAR dan zijn de "echte" mtb'ers WEER niet content want dan herkennen ze niet een goede en bekende rijder binnen de 30sec!?!?!?


Over die terminologie : kheb daar iets gehoord wat ik ook nog niet kende, maar dat komt wellicht omdat ik nog maar 2 weken tubeless rij.
Peter noemde daar een product dat ze in tubeless banden spuiten om lekken automatisch te dichten. Wie iemand nog welk product dat was en heeft iemand daar ervaringen mee ? #-o
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

Zandbijterke schreef:
just4fun schreef:misschien krijgt het mtb'en nu wat meer mediaweerklank
Waarom zouden ze die moeite doen ??? Als ik zo lees hoe jullie, mtb liefhebbers, die commentatoren "afkakken" heeft het dan nog zin dat ze de sport promoten ? En zeggen dat Peter niets van mtb'en afkent? Ik denk dat die mens zijn materiaal beter kent dan menig van ons hier op dat forum!!!! Het is toch logisch dat ze niet te veel echte "mtb terminologie" gaan gebruiken, zodoende kan iemand die niets van de sport kent er toch ook nog van genieten. Stel je voor dat ze heel de theorie van de Specialized Brain beginnen uit te leggen, er zal nogal wat gezapt worden! Dus stellen ze het heel simplistisch voor MAAR dan zijn de "echte" mtb'ers WEER niet content want dan herkennen ze niet een goede en bekende rijder binnen de 30sec!?!?!?
eindelijk ne slimme mens. Ik denk trouwens niet dat mtb een tv sport is. Het duurt te lang en eerlijk gezegd ik vind een mtb wedstrijd op tv gewoon saai.
Gebruikersavatar
Heinz
Mountainbiker
Berichten: 369
Lid geworden op: za 19 okt 2002 19:06

Bericht door Heinz »

[/quote] eindelijk ne slimme mens. Ik denk trouwens niet dat mtb een tv sport is. Het duurt te lang en eerlijk gezegd ik vind een mtb wedstrijd op tv gewoon saai.[/quote]

Eerlijk gezegd vond ik de wedstrijd van gisteren helemaal niet saai hoor!
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

Ik vond het toch ook niet echt saai zenne...

Op het irritante commentaar na, vond ik het gewoon super...
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

gisteren was het inderdaad de uitzondering die (wat mij betreft) de regel bevestigde. Het was een heel knap parcours en dan nog 2 belgen die vooraan rijden.
Plaats reactie