Diest beperkt Mountainebiken

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

Ik ben wel geen visionair maar dat er iets moet gebeuren staat buiten kijf.
Moet dit op provinciaal niveau geregeld worden?(kan weer ene politieker een postje creëren)
Mag er alleen nog tt op vast parcours gereden worden?Die tevens door vooraf aangeduide mtb-club's die toelating krijgen tot organiseren en moeten instaan voor het onderhoud en herstellen van deze paden en natuur.
En waarvan deze werken bekostigd zullen worden door een financiële inbreng van de deelnemende bikers op deze toertochten?
Of moet men dit federaal oplossen door iedere mtbker een taksplaat op zijn stalen ros te laten aanbrengen(denk aan lang vervlogen tijden)?
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

Zo speciaal is dat ook weer niet he mannekes : 12 tochten per jaar.
Ik vraag me af of er uberhaupt gemeentes bestaan waar er MEER dan 12 per jaar georganiseerd worden ?
Trouwens, bijvoorbeeld in Lummen mogen er maar 5 per jaar georganiseerd worden.
Dus zo een ramp is dit niet.
Gebruikersavatar
.:bert:.
Mountainbiker
Berichten: 619
Lid geworden op: wo 31 aug 2005 22:24
Rijdt met: ne witte, ne zwarte en ne grijze

Bericht door .:bert:. »

Over een eventuele beperking van het aantal tt's ga ik niet teveel commentaar geven. Elke maand 1 lijkt me toch ook voldoende.
Ik denk da ge Diest dan wel kent op het einde van het jaar. :wink:

Maar ik zou eens willen zien wie mij komt vertellen wat ik moet aandoen [-X .

Dan rij ik in m'n bloot gat. :evil:
Gebruikersavatar
Max Power
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 00:36
Rijdt met: Orbea Compas /Schwinn Mesa Aluminum

Bericht door Max Power »

ben nu niet van ginder, maar als ge kijkt hoeveel TT's over grondgebied van sommige gemeentes gaan... en tis daar wel een mooie bikestreek ook hé.
Gebruikersavatar
MTBker Goby
Mountainbiker
Berichten: 267
Lid geworden op: di 23 aug 2005 12:45
Rijdt met: Thompson Pro TEAM: XT,Ritchey WCS, XTR V-brakes,MAVIC X221
Contacteer:

Bericht door MTBker Goby »

Wat is dat voor een belachlijke regel!!!!!!

HEhe ze zoude juist mense moete steunen wat aan sport doen en zeker de jeugd da is beter dan op café hange en aan de drugs zitten zeg ik altijd ik snap ni da ze da kunne doen ge hebt toch recht om te sporten zeker!!!!!


Grtzzzz



Goby
Gebruikersavatar
Rasse
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 05 sep 2004 23:42
Rijdt met: Varmint Coyote

Bericht door Rasse »

MTBker Goby schreef:Wat is dat voor een belachlijke regel!!!!!!

HEhe ze zoude juist mense moete steunen wat aan sport doen en zeker de jeugd da is beter dan op café hange en aan de drugs zitten zeg ik altijd ik snap ni da ze da kunne doen ge hebt toch recht om te sporten zeker!!!!!


Grtzzzz



Goby
Alles goed en wel, maar zou het niet beter zijn om in het nederlands te typen?
Met leestekens , hoofdletters en volledige woorden.
Gast

Bericht door Gast »

Pimmeke schreef: Dan rij ik in m'n bloot gat. :evil:
Dat is natuurlijk ook een manier om het aantal mensen op een TT te beperken. #-o #-o #-o :lol: :lol:

Maar er moet inderdaad wel een balans zijn in het aantal toertochten dat op een grondgebied plaatsheeft en het redelijke daarin. Ik vind 12 toertochten per jaar toch wel redelijk, maar we moeten oppassen voor overijverige ambtenaren die hiermee het begin van een vergaand verbod inluiden (zoals Adri al aangaf betreffende het zonienwoud). Het heeft ook geen zin om ons in deze als slachtoffer op te stellen, maar als constructieve partner.
Ten eerste. Hoeveel toertochten kan een gebied aan, voordat er onherstelbare schade optreed.
Ten tweede. Hoever kun je de tollerantie van de bewoners rekken.
Punt drie. In welke mate blijven de bikers nog geinterresseerd in jou toertocht als die over een parcours loopt dat tot het oneindige word uitgemolken.
Dus lijkt met mij beter om selectiever met lokaties om te gaan en aan de kwaliteit te werken ipv de kwantiteit.
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

maurice schreef:
Pimmeke schreef: Dan rij ik in m'n bloot gat. :evil:
Dat is natuurlijk ook een manier om het aantal mensen op een TT te beperken. #-o #-o #-o :lol: :lol:

Maar er moet inderdaad wel een balans zijn in het aantal toertochten dat op een grondgebied plaatsheeft en het redelijke daarin. Ik vind 12 toertochten per jaar toch wel redelijk, maar we moeten oppassen voor overijverige ambtenaren die hiermee het begin van een vergaand verbod inluiden (zoals Adri al aangaf betreffende het zonienwoud). Het heeft ook geen zin om ons in deze als slachtoffer op te stellen, maar als constructieve partner.
Ten eerste. Hoeveel toertochten kan een gebied aan, voordat er onherstelbare schade optreed.
Ten tweede. Hoever kun je de tollerantie van de bewoners rekken.
Punt drie. In welke mate blijven de bikers nog geinterresseerd in jou toertocht als die over een parcours loopt dat tot het oneindige word uitgemolken.
Dus lijkt met mij beter om selectiever met lokaties om te gaan en aan de kwaliteit te werken ipv de kwantiteit.
knap: maar wie gaat de kar trekken?
Gast

Bericht door Gast »

Wij en fietspromo en iedereen die hieraan wil meewerken.
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

veel succes!
ik kan u wel nen tip geven: reken niet op bonden (VBW, WBV, enz..) of wat dan ook, die hebben al lang onder elkaar afgesproken en dulden geen in(tegen)spraak. Het voorstel tot indienen van gecoördineerde agenda's werd meer dan een jaar geleden aangekaart en werd weggelachen door die bonden. En het is juist zo'n kalender wat ge nodig hebt.
Plaats reactie