Sven Nys MTB seizoen

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
Shrek
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 02 dec 2002 00:43
Rijdt met: Thompson Zeus

Bericht door Shrek »

scott racer schreef:
Shrek schreef:Volgens mij eist Sven nog eXtra bovenop hetgeen een "normale" sporter die naar de OS gaat krijgt.... Daar heb ik een probleem mee. Niet als hij gewoon evenveel krijgt dan bvb Roel of andere atleten

Volgens u maar wie bevestigt dit????

[-X Roel en de rest zullen dit ook wel krijgen maar daar weten wij niks van .

Niemand eigenlijk buiten de renners zelf :roll:
Na het bekijken van dit filmpje heb ik die indruk... kijk zelf maar is ;-)
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... shtml?play

Hij wil compensaties voor de gemiste veldritten.... Ik denk niet dat de rest dit krijgt :drunk:
Gebruikersavatar
scott racer
Mountainbiker
Berichten: 1639
Lid geworden op: zo 02 nov 2003 11:54
Rijdt met: bolt als ik trap!

Bericht door scott racer »

Shrek schreef:
scott racer schreef:
Shrek schreef:Volgens mij eist Sven nog eXtra bovenop hetgeen een "normale" sporter die naar de OS gaat krijgt.... Daar heb ik een probleem mee. Niet als hij gewoon evenveel krijgt dan bvb Roel of andere atleten

Volgens u maar wie bevestigt dit????

[-X Roel en de rest zullen dit ook wel krijgen maar daar weten wij niks van .

Niemand eigenlijk buiten de renners zelf :roll:
Na het bekijken van dit filmpje heb ik die indruk... kijk zelf maar is ;-)
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... shtml?play

Hij wil compensaties voor de gemiste veldritten.... Ik denk niet dat de rest dit krijgt :drunk:
Ok je hebt deels gelijk maar de anderen doen het ook niet gratis natuurlijk .

Ik vindt het wel mooi dat hij voor het sportieve gaat ,dus voor een medaille en ni alleen voor de centjes :wink:
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

Shrek schreef:Hij wil compensaties voor de gemiste veldritten.... Ik denk niet dat de rest dit krijgt :drunk:
Dit hangt er natuurlijk vanaf hoe je het bekijkt, of hij wil extra (bovenop de normale vergoeding) voor de gemiste veldritten, of hij wil die normale vergoeding als compensatie voor zijn gemiste veldritten. Feit is dat héél dat gedoe over die vergoeding alleen bij Nys de ronde doet, terwijl hier (ook in het verleden) bij Roel of Filip nog geen woord over gerept is, zal misschien "de tol van de roem" zijn. (toegegeven, ik zal het als Nys fan mischien niet onpartijdig bekijken :wink: )

Enfin, commentaar is er altijd. En er moet trouwens nog véél water naar de zee vloeien vooraleer we effectief weten hoeveel en welke rijder(s ??) we naar de Olympische spelen mogen sturen.

Als er maar één rijder mag gaan (zoals het er nu voorstaat) zou ik kiezen voor Roel Paulissen (of het moet zijn dat Sven of Filip plots spectaculair beter zouden zijn als Roel), vermits deze uiteindelijk onze enige "vaste" MTBiker is.

En anders moeten ze als publiciteitsstunt maar een wedstrijdje organiseren tussen deze drie rivalen, dit zou in ieder geval al leuk zijn voor de MTB-fans :wink: .
Gebruikersavatar
raketwomanFIE
Mountainbiker
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 28 dec 2005 19:11
Rijdt met: SPECIALIZED fsr xc pro disc woman
Contacteer:

Bericht door raketwomanFIE »

Rikske schreef:Maar van u, raketwomanFIETE, had ik eigenlijk niet meer verwacht. IK WEL VAN U RIKSKE Op iedereen (buiten Filip O:) natuurlijk) zitten kappen, precies alsof er maar één topsporter is. Of is het uit angst voor de concurentie ?
OOH man [-X
angst voor de concurentie HAHAAAA :-? #-o
ik pik hier op niemand zoals ik eerder schreef den duivel zijne zak is nooit vol!!!
Hij (nys) kiest toch zelf voor mountainbiken,dus moet hij ook weten dat hij hier véél minder mee zal verdienen....SO.......

en daarbij ieder zijn mening en Filip is voor mij nog steeds THE BEST!! =D> =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

Nog steeds problemen met quoten, zie ik.

En inderdaad, den duivel zenne zak is nooit vol.

En voor Olympisch edelmetaal doet ne mens soms rare dingen, dat zou jij als die-hard Meirhaeghe fan maar al te goed moeten weten :wink: .
Gebruikersavatar
den Dimi
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 21:35
Rijdt met: Thompson xc 980,Trek Marlin SS 29

Nys-MTB

Bericht door den Dimi »

Als er ex MTBers goed presteren in bv de tour zoals Cadel Evans en Rasmussen vinden wij dat fantastisch,maar als een andere topsporter overstapt naar het MTB en degelijke resultaten haalt staan vele van ons op hun achterste poten.
Ik hoop ook dat Meirhaege terug kan keren op top niveau maar laat ons niet vergeten dat hij onder de grote druk een misstap begaan heeft,waar hij trouwens zijn straf wel degelijk geboed heeft.
NB:op de weg is hij al goed bezig in Langkawi maar dat zal vele van ons niet intresseren om dat dit over asfalt gaat en op een janette fiets.
Paulissen,Meirhaege en Nys naar PEKING !!!
Gebruikersavatar
MilkSjeik
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: di 30 aug 2005 21:26
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door MilkSjeik »

Inderdaad, veel moeilijker moet dat niet zijn... Met 3 belgen naar Peking en iedereen is tevreden!

Ook geloof ik dat Sven zijn "compensaties" die hij vraagt nooit hetzelfde bedrag zal opbrengen dan wanneer hij veldritten blijft rijden. Daar doet hij dus zelf een inkrimping van zijn loon. Plus je moet ook nog eens meerekenen dat zijn training wijzigt en hij in het veldrijden minder zal gaan winnen, zelf moeilijker zal hebben om aan kop mee te strijden. Om achteraf weer over te schakelen op veldrijden (moest hij dit willen), zal hij weer een periode nodig hebben om zijn training volledig af te stellen op veldrijden. Hiervoor zal hij al helemaal geen compensaties meer ontvangen.
Voor mij voelt dit niet aan alsof Nys wilt profiteren, ik denk dat er al genoeg profiteurs zijn in België die, als ze al in het nieuws komen, zeker geen sportlui zijn.

Daarna wordt het natuurlijk belangrijk om eens serieus na te denken over de toekomst van het begisch mountainbiken. Je hoort iedereen klagen dat ons voetbal niveau te laag is etc, maar op gebied van mountainbiken valt er ook nog veel te verbeteren!
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Het ideale scenario is idd dat België in de landenrangschikking binnen de top 5 zit waardoor er 3 bikers naar de OS kunnen.
Gebruikersavatar
Nicoow201
Mountainbiker
Berichten: 533
Lid geworden op: do 12 jan 2006 21:52
Rijdt met: Kenosha Calgary / SRAM x.9 / Suntour XCP L-O
Contacteer:

Bericht door Nicoow201 »

ka.dee schreef:Het ideale scenario is idd dat België in de landenrangschikking binnen de top 5 zit waardoor er 3 bikers naar de OS kunnen.
Wat is de ranking op dit moment van ons landje ?
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Nicoow201 schreef:Wat is de ranking op dit moment van ons landje ?
Staat enkele posts hierboven reeds vermeld, momenteel staat België 11de :wink:
Plaats reactie