Sven Nys MTB seizoen

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Filmke maakt me in ieder geval niet veel wijzer, over selectiecriteria wordt er bijv.niet gerept.
Far West
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 30 jan 2006 14:45
Rijdt met: SCOTT

Bericht door Far West »

of ik een nys-fan ben laat ik in het midden omdat het er niet toe doet..

het proberen van renners in andere disciplines verhoogt (wie twijfelt dààraan) het niveau van alle disciplines.. Worden sommigen in hun "eigen" discipline gklopt.. wat maakt dat iemand uit behalve de geklopten zelf ???

ik ben een sport-supporter en dus moge de beste winnen !
en hoe meer uitwisseling tussen disciplines, hoe meer spektakel allerhande !
Zoals bijvoorbeeld die subjectieve spanningen en uitspraken tussen de renners uit elke discipline, zoals bijvoorbeeld de spanningen en uitspraken tussen de supportres uit elke discipline, ik vind dat fantastisch spektakel !!!

Laten we dààr vooral niet mee ophouden !!
... en er van genieten !!!
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

interessante discussie over veldrijden in morgen beter, gisteren;

vandeweghe van de morgen noemde c-cross, bij wijze van boetade, een achterlijke sport (omdat ze in het slijk ploeteren), vandenbroecke van knack zei ook interessante dingen, 't is een typisch vlaamse sport (boereverleden), vs. bvb. darting in engeland, ze kloegen dat het "nog altijd" geen internationale sport is, alsof het nooit een internationale sport geweest is, de huidige toestand is de uitzondering, niet de regel

helaas probeerde de zwartharige VUB heks met de eeuwige schaterlach (as fake as freia) voortdurend grappig te zijn (ook toen vdw zei dat c-clossers meer dood vallen dan andere wielrenners omwille van de zware belasting van het hart) en zodoende de show te stelen

maar vandeweghe kon toch nog vertellen dat nys naar schatting 500.000 euro per jaar verdient (en hij zei nog wel dat hij niet zou kunnen rentenieren na zijn loopbaan???) en dat hij zijn wedstrijden aflegt met een gemiddelde hs van iets van 184 (max. = 196) (geen wonder dat ie er zo uitgeteld uitzag tijdens het ek mtbiken in kluisbos)
Gebruikersavatar
Shrek
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 02 dec 2002 00:43
Rijdt met: Thompson Zeus

Bericht door Shrek »

Enkele weken terug stond er in de Flair (van mijn vrouw :oops: ) een artikel van Isabelle nijs waarin ze zegt: Wij houden in 1 jaar meer over dan andere mensen in heel hun leven...
En nu gaat die bleiten voor compensaties #-o
Dat geld kunnen ze beter investeren in de jeugd hijzelf heeft blijkbaar toch al genoeg...
Gebruikersavatar
raketwomanFIE
Mountainbiker
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 28 dec 2005 19:11
Rijdt met: SPECIALIZED fsr xc pro disc woman
Contacteer:

Bericht door raketwomanFIE »

(rikske schreef)omdat Nys een inkomstenverlies zou hebben door zich toe te spitsen op het MTBiken, en vond hij dat hij hierdoor ook recht had op die speciale vergoeding.




den duivel zijne zak is NOOIT vol.................GEEN COMMENTAAR zou kama zeggen
Gebruikersavatar
Rikske
Mountainbiker
Berichten: 1332
Lid geworden op: do 06 mei 2004 20:31
Rijdt met: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Bericht door Rikske »

raketwomanFIETE schreef:(rikske schreef)omdat Nys een inkomstenverlies zou hebben door zich toe te spitsen op het MTBiken, en vond hij dat hij hierdoor ook recht had op die speciale vergoeding.




den duivel zijne zak is NOOIT vol.................GEEN COMMENTAAR zou kama zeggen
Als ge mij citeerd, doe het dan correct in plaats van één zinnetje uit zijn context te trekken hé.

Ik schreef dus dat ALLE sporters die zich gaan voorbereiden voor deelname aan de Olympische spelen beroep kunnen doen op een speciale vergoeding hiervoor.

Dus ook Paulissen en uw zo geliefde Filip kunnen hier waarschijnlijk aanspraak op maken, waarom is dit Nys dan niet gegund ? Omdat hij meer geld binnenkrijgt als die andere twee ?

Die vergoeding komt niet van het OCMW zenne, ze doen hier net alsof de andere sporters zo scherp staan omdat ze geen eten kunnen kopen, kom nu.

Maar van u, raketwomanFIETE, had ik eigenlijk niet meer verwacht. Op iedereen (buiten Filip O:) natuurlijk) zitten kappen, precies alsof er maar één topsporter is. Of is het uit angst voor de concurentie ?
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

nys zei trouwens ook dat hij niet genoeg verdiende om in monaco te leven en dat hij na zijn carrière gerust bouwvakker wil worden (à la liboton)
from zero to hero to zero, zeiden ze in morgen beter:)

Waarom zou nys overigens liegen over zijn inkomen? Ik denk dat die 500.000 euro eenvoudigweg niet klopt. Maar het zal toch meer zijn dan 200.000 euro bruto: aan startpremies alleen verdient hij 2 à 3000 euro (en het zal eerder 3 dan 2000 zijn) per wedstrijd.
Gebruikersavatar
Shrek
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 02 dec 2002 00:43
Rijdt met: Thompson Zeus

Bericht door Shrek »

Volgens mij eist Sven nog eXtra bovenop hetgeen een "normale" sporter die naar de OS gaat krijgt.... Daar heb ik een probleem mee. Niet als hij gewoon evenveel krijgt dan bvb Roel of andere atleten
Gebruikersavatar
ATEGEV
Mountainbiker
Berichten: 974
Lid geworden op: za 31 jul 2004 14:59
Rijdt met: Dolphin, Fox & Tiger 4 the road

Bericht door ATEGEV »

Ben geen Nys supporter maar ik gun het hem (alsook Roel en Filip of iemand anders die mss nog boven water komt) van harte dat hij goed presteert op de Spelen, en hem komt veneveel toe als alle andere atleten. Maar als het inderdaad zo is (ben ik natuurlijk niet zeker) dat hij nog extra geld wilt dan vind ik dat hij zich eens moet afvragen of hij wel echt voor de eer naar de Spelen trekt of voor de poen. Dan zou ik mij al beginnen afvragen of zijn doel niet is om met een medaille zijn marktwaarde te verhogen. Zelfs al lijdt hij zwaar inkomstenverlies, zijn carrière heeft hem tot nu toe toch geen windeiëren gelegd. Een sportman van zijn kaliber zou de roem toch moeten boven het materiële kiezen. Vergeet niet dat me in de oudheid streed om een lauwerkrans.
Let wel, ik veroordeel hem nog niet op dit moment, want ik besef maar al te goed hoe vlug uw woorden de dag van vandaag verdraaid of verkeerd geïnterpreteerd worden.
Gebruikersavatar
scott racer
Mountainbiker
Berichten: 1639
Lid geworden op: zo 02 nov 2003 11:54
Rijdt met: bolt als ik trap!

Bericht door scott racer »

Shrek schreef:Volgens mij eist Sven nog eXtra bovenop hetgeen een "normale" sporter die naar de OS gaat krijgt.... Daar heb ik een probleem mee. Niet als hij gewoon evenveel krijgt dan bvb Roel of andere atleten

Volgens u maar wie bevestigd dit????

[-X Roel en de rest zullen dit ook wel krijgen maar daar weten wij niks van .

Niemand eigenlijk buiten de renners zelf :roll:
Plaats reactie