Canyon 2020

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
cuby
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 15 apr 2004 21:54

Re: Canyon 2020

Bericht door cuby »

Ik deed het omdat op de originele set geen ratchet system (Ratchet System 36 SL) kon gezet worden. Je bleef 3Pal hebben wat in mijn ogen het eerste is dat gaat falen. Upgraden is bij deze set wielen dus niet mogelijk. Daarom voor een set gegaan met dt-swiss 350 naven (Ratchet System 18) . Hoeft niet duur te zijn en je bent kwalitatief echt veel beter af.
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Canyon 2020

Bericht door dirkdierickx »

het lijkt me alsof dtswiss hun pawl hubs echt slecht zijn, of althans als ze in slechte omstandigheden gebruikt worden tijdens herfst/winter of regenweer. als ik vergelijk met andere hubs die ook gewoon pawl gebruiken heb ik daar eigenlijk geen problemen mee.
dtswiss hun ratchet hubs zijn dan wel robuster. je zou ze bijna verdenken dit express te doen.
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: Canyon 2020

Bericht door theguy »

cuby schreef:
Cuball schreef:
Boebbel schreef:Aha, nu wel :-D

Lux 6.0 +€300
SID + dlx ultimate
XD body voor 10-50
trigger shifter

Lux 7.0 +€300
Fox voor en achter performance elite
XT 1x12
dropper

Ook:
Lux 9.0 Race Limited
XX1 AXS
Eigenlijk wel blij dat ik de 2019 versie heb gekocht van de Lux 6.0, lang zitten twijfelen of ik ging wachten voor de 2020 modellen ... Ik vind die 300 EUR extra eigenlijk niet zoveel toevoegen.

Vraag me eigenlijk af of je een XD body op de 2019 DT Swiss X1900 wielen kan monteren ?
Begin daar niet aan, gewoon nieuw demonteren en een nieuwe set kopen. Dan ben je veeeeel beter af.Heb het zelf ook zo gedaan. grts
Daar zit al een XD body op want de cassette is een GX Eagle (was gisteren ook toevallig aan het kwijlen voor de Canyon website) en ik kan 100% bevestigen dat het Pawl systeem in de DT Swiss X1900 absolute bagger is om in de winter door de bagger mee te rijden. Mijn body en wiellagers waren na 500km (!!) al op.
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Canyon 2020

Bericht door Boebbel »

Ik zal een speciale zijn die enkele duizenden km doet zonder problemen. :-)
kevinmaes
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 12 aug 2013 22:37

Re: Canyon 2020

Bericht door kevinmaes »

Iemand een idee wanneer de nieuwe Neuron zou komen?

Ik heb een optie op een Canyon Spectral 2018 9.0 CF Pro maar ik twijfel nu wel over een Neuron die weer iets meer trail is dan mijn vorige Nerve 2013. Spectral zou ik wel deugd van hebben in de ardennen en alpen, maar voor de marathon rides en lokale vlakke parcous is die wat overkill. Ook de 27.5 inch wielmaat valt me wat tegen.
kevinmaes
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 12 aug 2013 22:37

Re: Canyon 2020

Bericht door kevinmaes »

vandaag nieuwe Neuron CF SLX 2020 gelanceerd
250 gr lichter.
De ALU is nog steeds de 2019 volgens mij
DirkL
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 22 apr 2013 20:11
Rijdt met: Cube Reaction GTC SLT 29 / Canyon Spectral AL 9.0 sl

Re: Canyon 2020

Bericht door DirkL »

kevinmaes schreef:Iemand een idee wanneer de nieuwe Neuron zou komen?

Ik heb een optie op een Canyon Spectral 2018 9.0 CF Pro maar ik twijfel nu wel over een Neuron die weer iets meer trail is dan mijn vorige Nerve 2013. Spectral zou ik wel deugd van hebben in de ardennen en alpen, maar voor de marathon rides en lokale vlakke parcous is die wat overkill. Ook de 27.5 inch wielmaat valt me wat tegen.
Misschien eens kijken YT Jeffsy. Ook direct Sale en duits.
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Canyon 2020

Bericht door dirkdierickx »

DirkL schreef:Misschien eens kijken YT Jeffsy. Ook direct Sale en duits.
superfietsen!
kevinmaes
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 12 aug 2013 22:37

Re: Canyon 2020

Bericht door kevinmaes »

DirkL schreef:
kevinmaes schreef:Iemand een idee wanneer de nieuwe Neuron zou komen?

Ik heb een optie op een Canyon Spectral 2018 9.0 CF Pro maar ik twijfel nu wel over een Neuron die weer iets meer trail is dan mijn vorige Nerve 2013. Spectral zou ik wel deugd van hebben in de ardennen en alpen, maar voor de marathon rides en lokale vlakke parcous is die wat overkill. Ook de 27.5 inch wielmaat valt me wat tegen.
Misschien eens kijken YT Jeffsy. Ook direct Sale en duits.
Jij hebt zelf de spectral zie ik. Hoe klimt die? Waarom zou je de jeffsy aanraden terwijl je zel een spectral hebt?
DirkL
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 22 apr 2013 20:11
Rijdt met: Cube Reaction GTC SLT 29 / Canyon Spectral AL 9.0 sl

Re: Canyon 2020

Bericht door DirkL »

Ik heb het 1ste model Spectral van 2014, 140 m veerweg voor en achter, "love it still :)".Maar de nieuwe is 150/160 voor en achter wat vr mij persoonlijk misschien wat veel is vr mijn wekelijks gebruik omgeving Genk.
De YT is een 29er met 140/140,of een 27.5 150/150 dacht ik. licht en de prijs/kwaliteit is goed en de reviews zijn positief.Ik vind hem ook mooi, maar dat is persoonlijk.
Zeer tevreden over mijn canyon, maar als ik een nieuwe kan kopen is het de YT Jeffsy of de Norco Optic (ook fantastisch fietsje blijkbaar!).
Ik zoek een 29er als vlgde fiets.
Plaats reactie