SCOTT MTB 2020

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: SCOTT MTB 2020

Bericht door spaghetti_2 »

Zeker en vast. Ik bedoelde maar dat ik nieuwsgierig ben naar de Shimano XTR, na 2 jaar met Sram Eagle. Maar ik heb bv afgelopen jaar 2 GX derailleurs in de vuilbak moeten gooien, na de minste impact vielen die niet meer voor 100% af te stellen. Dan maar geupgrade naar de X01 derailleur en daar rijd ik nu al een tijd zonder problemen met rond. In nieuwstaat zou ik geen verschil in schakelgedrag kunnen waarnemen tussen de GX en X01 derailleur, maar mijn oordeel over beide is ondertussen wel sterk verschillend
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: SCOTT MTB 2020

Bericht door Flip FSR »

spaghetti_2 schreef: GX derailleurs in de vuilbak moeten gooien, na de minste impact vielen die niet meer voor 100% af te stellen.
Die ervaring heb ik ook, GX vind ik niet erg duurzaam. Over de XTR 1x12 ben ik erg tevreden, met X.0 Eagle heb ik nog geen ervaring.
Gebruikersavatar
TNTrek
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: di 18 aug 2009 14:55

Re: SCOTT MTB 2020

Bericht door TNTrek »

spaghetti_2 schreef:De mijne is binnen (o) die gele grips daar gaan we nog wel iets aan doen :)

Afbeelding

Zeer cool. Welke maat is dit, lijkt vrij klein? Ik ben in the market voor de Scale-versie van de Pro.
Qua grips heb je nu ook felgele Syncros silicone, misschien matchen die beter. Maar dat wordt dan toch weer vuil etc... Die standaard Syncros grips heb ik nooit echt fijn gevonden.
Gebruikersavatar
siemenmoens
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 13 mei 2009 18:03
Rijdt met: Scott Spark 900RC Team AXS

Re: SCOTT MTB 2020

Bericht door siemenmoens »

ik heb de kant om een Scott Spark RC 900 Team issue AXS te leasen. Goeie keuze ?
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: SCOTT MTB 2020

Bericht door spaghetti_2 »

TNTrek schreef: Welke maat is dit, lijkt vrij klein?
Dit is een M, ik ben 1m79. Ik val een beetje tussen M en L. Er zijn ook ploeggenoten die ongeveer even groot zijn maar voor een L kiezen. Ikzelf heb altijd met een M gereden en voel me er goed op. Wel verleng ik de stuurpen van 6 naar 8 cm (als ik me de getallen goed herinner).

ik heb de kant om een Scott Spark RC 900 Team issue AXS te leasen. Goeie keuze ?
Dat hangt er vanaf wat je zoekt in een fiets? En gaat je vraag dan over de Spark tov andere fietsen? Of specifiek het AXS model tov de andere afmontages?
Gebruikersavatar
siemenmoens
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 13 mei 2009 18:03
Rijdt met: Scott Spark 900RC Team AXS

Re: SCOTT MTB 2020

Bericht door siemenmoens »

dat het een spark wordt was ik al uit (zal voornamelijk gebruikt worden voor marathons), maar was eerst naar een Team Green aan het kijken maar die was niet snel verkrijgbaar in de maat large.

(ik zie nu net dat jij met een M rijdt voor 179cm, ik kom bij large met 180 cm, maar zitter er beide inderdaad wat tussen)
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: SCOTT MTB 2020

Bericht door spaghetti_2 »

Ik heb ook een tijdje getwijfeld tussen de Team AXS en de Pro, aangezien ze niet zoveel verschillen qua prijs. Ik heb de kleur van de Team AXS ook al in het echt gezien en deze is gewoon bijzonder mooi. Smaken en kleuren zijn persoonlijk maar qua looks heeft de AXS een streepje voor vind ik persoonlijk. Toch heb ik voor de team gekozen omdat bij de AXS enkel derailleur en shifter tot de AXS lijn behoren. Ketting en cassette zijn gewoon GX, crank is een alu stylo model. In vergelijking daarmee heeft de Pro gewoon een betere afmontage voor ongeveer dezelfde prijs: Shimano XTR (let op, ook hier zijn ketting en cassette 'maar' XT), volledig carbon crank (één van de lichtste op de markt), XTR remmen ipv XT, Syncros 1.5 ipv 2.0 wielen en een carbon zadelpen tov alu bij de Team AXS. Ik heb daarom hoofd boven hart gezet en voor de Pro gekozen.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: SCOTT MTB 2020

Bericht door madskatingcow »

spaghetti_2 schreef:Ik heb ook een tijdje getwijfeld tussen de Team AXS en de Pro, aangezien ze niet zoveel verschillen qua prijs. Ik heb de kleur van de Team AXS ook al in het echt gezien en deze is gewoon bijzonder mooi. Smaken en kleuren zijn persoonlijk maar qua looks heeft de AXS een streepje voor vind ik persoonlijk. Toch heb ik voor de team gekozen omdat bij de AXS enkel derailleur en shifter tot de AXS lijn behoren. Ketting en cassette zijn gewoon GX, crank is een alu stylo model. In vergelijking daarmee heeft de Pro gewoon een betere afmontage voor ongeveer dezelfde prijs: Shimano XTR (let op, ook hier zijn ketting en cassette 'maar' XT), volledig carbon crank (één van de lichtste op de markt), XTR remmen ipv XT, Syncros 1.5 ipv 2.0 wielen en een carbon zadelpen tov alu bij de Team AXS. Ik heb daarom hoofd boven hart gezet en voor de Pro gekozen.
Zover had ik het niet meteen bekeken. Dan is de 'Pro' inderdaad beter afgemonteerd. Normaal zou ik zeggen demonteer van de 'gewone' de onderdelen 'nieuw', verkoop ze en upgrade zelf naar AXS. Maar met een leasing fiets is dat een ander verhaal :wink:

Vanaf de World Cup heb je wel de nieuwe RockShox achterdemper, maar of dat een 'upgrade' is, geen idee.
Gebruikersavatar
siemenmoens
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 13 mei 2009 18:03
Rijdt met: Scott Spark 900RC Team AXS

Re: SCOTT MTB 2020

Bericht door siemenmoens »

ik heb het van de andere kant bekeken? initieel zou ik voor een team green 2020 gaan met GX groep, slx remmen en 2.5 wielen.

Die worden nu geupgrade naar een halve AXS groep, xt remmen en 2.0 wielen

kwa AXS vindt ik het eigenlijk niet slecht dat ze dat mixen, ik hoef niet persé een casette die 200 euro meer kost :)

zadelpen gaat toch vervangen worden door een dropper.

ik kan ook weinig terugvinden wat de verschillen tussen de verschillende wielen zijn.

en die kleur is inderdaad :drunk: :drunk:
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: SCOTT MTB 2020

Bericht door spaghetti_2 »

siemenmoens schreef: ik kan ook weinig terugvinden wat de verschillen tussen de verschillende wielen zijn.
Inderdaad. De Syncros website is allesbehalve.. compleet te noemen. Ik vind bv ook niet wat het verschil is tussen de 1.5 en 2.0. Beiden alu en 25 mm breed denk ik.
Plaats reactie