Sram Eagle AXS

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Sram Eagle AXS

Bericht door RigolleM »

_anonymus_ schreef:Als je dus een meerdaagse doet waarbij er in tenten wordt geslapen en je fiets 's nachts in een bewaakte stalling gaat, heb je een probleem?
Als je ultramarathons gaat rijden heb je sowieso een probleem... Anderzijds als je meerdaagse doet met hotel en je hebt je kabeltje niet bij...
Elektronica zal zich meer en meer manifesteren in de fietswereld, maar ik juich het toch niet allemaal toe hoor. Versnellingen, remmen, voorvork, zadelpen, achterdemper,.. allemaal zaken die afzonderlijk moeten opgeladen worden :roll:
Ik blijf voorlopig rondtoeren met 2x10 setup met oldskool uitwendige kabels. :-D
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Sram Eagle AXS

Bericht door _anonymus_ »

Ik herinner mij een tocht met MTBClinics waarbij we in berghutten sliepen. Dat was toen al een dikke miserie om een stopcontact te vinden omdat iedereen zijn fietsgps 's avonds moest opladen. Er werd bijna ruzie voor gemaakt.
Als iedereen in de toekomst zijn smartphone, fietsgps, achterderailleur, dropperpost, sturing van de dempers... moet opladen, gaan ze in de Alpen wat extra stroomvoorziening moeten bouwen vrees ik.

Let wel, ik vind dit allemaal wel cool maar ik ga ook nog niet direct overstappen denk ik :-k
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Sram Eagle AXS

Bericht door RigolleM »

_anonymus_ schreef:Let wel, ik vind dit allemaal wel cool maar ik ga ook nog niet direct overstappen denk ik :-k
Ik ook hoor... als IT'er heb ik ook grote interesse in de materie, maar denk dat ik zelf de stap nog niet gauw ga zetten.

Binnenkort kunnen we een Tesla oplaadpunt verwachten in de berghutten in de Alpen, misschien kunnen we daar ook mee van profiteren voor onze fietsen :lol:
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Sram Eagle AXS

Bericht door Wacky-S »

Denk dat die oplaadpunten niet zo lang op zich gaan laten wachten... als ik zo omheen kijk en zie aan welk tempo de "gewone" enduro/trail bike vervangen wordt door een e-bike model....
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: Sram Eagle AXS

Bericht door Kevin82 »

Hier is dan ook een simpele oplossing voor. Gewoon een USB batterij meenemen en probleem opgelost. Net hetzelfde als de gsm nu. Mijn oude Nokia ging meer dan 1 week mee en nu met de smartphone amper 2 dagen maar wil ik nog terug? Nee niet echt...
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Sram Eagle AXS

Bericht door spaghetti_2 »

Het zou dan ook duidelijk moeten zijn dat de huidige Eagle AXS niet voor bikepackers en -toerders is bedoeld.. Deze groep is er momenteel voor cross-country op het hoogste niveau en de gefortuneerde hobby-rijder die met het nieuwste van het nieuwste wilt rondrijden. Daarnaast, volgens vojomag kost een reserve batterij €40. Peanuts in vergelijking met de rest van de groep dus je kan gewoon een reserve meenemen voor de langste dingen. En ja, het dagelijks of wekelijks opladen maakt het meer complex en minder zorgeloos, maar dat doen we nu ook met onze gps en smartphone en tablet en laptop en en en... daar kiezen we ook allemaal zelf voor.
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: Sram Eagle AXS

Bericht door Hans wynants »

k ben helemaal blij met dit nieuws!! rijd ook al ff met eagle 12 speed, en voor de vlakke ritten vind ik de 10-50 veel te groot, eindelijk een 12 speed cassette die me aanstaat! 10-33 . :wink: :drunk:
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: Sram Eagle AXS

Bericht door Svenny007 »

Hans wynants schreef:k ben helemaal blij met dit nieuws!! rijd ook al ff met eagle 12 speed, en voor de vlakke ritten vind ik de 10-50 veel te groot, eindelijk een 12 speed cassette die me aanstaat! 10-33 . :wink: :drunk:
die 10-33 is enkel voor weggebruik denk ik en past niet op een XD body...
Gebruikersavatar
Hans wynants
Mountainbiker
Berichten: 1640
Lid geworden op: zo 24 feb 2008 22:32
Rijdt met: NINER

Re: Sram Eagle AXS

Bericht door Hans wynants »

XDR body , als je dan terug Eagle cassette wil steken is daar een spacer voor te krijgen.
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

Re: Sram Eagle AXS

Bericht door wimwimwim »

Ik heb een AXS setje gekocht voor op mijn nieuwe S-Works Epic buildup. Ben eens benieuwd !
(Levering frameset pas 30/03) Dus eind maart kan ik een review schrijven :)
Plaats reactie