Sram Eagle AXS

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Sram Eagle AXS

Bericht door madskatingcow »

TaurineR schreef:Kan je snel schakelen van de kleinste kroontjes naar de 50?
Als je sequential shifting activeert, ja - wanneer je de knop inhoudt 2, 3 of alles in één keer afhankelijk van de instelling via de app. AXS schakelt snel, maar het blijft SRAM. Zwaarder schakelen is redelijk 'luid' en minder verfijnd tov Shimano. Heb AXS op de fully, maar heb me nu een XTR 9120 groepset besteld voor op de hardtail. Het is tof, maar echt 'kapot' ben ik er niet van.
Gebruikersavatar
Enfant terrible
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: za 05 feb 2005 22:09
Rijdt met: Lapierre XR 629 2017 / Giant ATX Team

Re: Sram Eagle AXS

Bericht door Enfant terrible »

TaurineR schreef:Kan je snel schakelen van de kleinste kroontjes naar de 50?
Ik rij nu met gripshift, en kan dus een hele reeks tandjes tegelijk schakelen...
Je kan dit instellen, als je blijft drukken hoeveel tanden hij dan moet schakelen per keer.
Bij mij staat dit niet ingesteld, en dan blijft hij gewoon gaan. Heel vlotjes in de 2 richtingen.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Sram Eagle AXS

Bericht door Mister No Chaïn »

Ondertussen heb ik eens kunnen rijden met een kameraad zijn mtb met AXS.
madskatingcow schreef:Het is tof, maar echt 'kapot' ben ik er niet van.
Ik treed madskatingcow bij. Qua snelheid en precisie van schakelen moet mijn XX1 helemaal niks onder doen. Bij Force AXS zit ook wat meer vertraging tov Ultegra di2, ik had de indruk dat dat hier ook was. We hebben het hier uiteraard maar over fracties van seconden.
Het gemak van schakelen kan ik bij mijn di2 wel appreciëren als je er door begint te zitten. Maar het grootste voordeel vind ik daar toch wel het schakelen van de voorderailleur en de synchro shift, dingen die je op de mtb niet hebt.

Moest ik in de markt zijn voor een nieuwe mtb zou ik gezien de stevige meerprijs het precies toch liever in andere onderdelen steken en de mechanische versie houden. Eén shifter om te schakelen en je dropper te bedienen is wel zo iets dat me net over de brug zou kunnen halen :P
Plaats reactie