Shimano XTR 12 speed

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Shimano XTR 12 speed

Bericht door aresius »

Sorry Shimano te laat ... intussen heb ik een eagle X0 upgrade gekocht.
Het plan was om te wachten en verder te rijden met m'n 2x10, maar vorige week kwam er een mooi aanbod langs voor een prachtig wielsetje. Deze had een XD body dus de keuze was snel gemaakt...
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Re: Shimano XTR 12 speed

Bericht door Powerflor »

Iemand al rijervaring met de nieuwe XTR 12speed.

Heb een nieuwe bike gekocht, maar staat nu GX op.
Terwijl ik al 25j Shimano rij.
Nu ik nieuwe boost wielen moet laten maken moet ik kiezen tussen XD of microspline.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Shimano XTR 12 speed

Bericht door spaghetti_2 »

De levering van mijn bestelde Scott Spark RC Pro met de nieuwe XTR groep is al uitgesteld tot waarschijnlijk half 2019.. blijkbaar grote problemen met de crank, deze is door Scott vervangen door een Raceface crank.. Ook rest van de groep loopt vertraging op. Frustrerend, met de laatste Dura Ace groep was dit net hetzelfde, idem met de Ultegra 8000. Grote marketing campagne bij de introductie, en dan duurt het uiteindelijk een jaar tegen dat het beetje deftig in de winkel te verkrijgen is. Snap niet dat een groot bedrijf met decennia ervaring hier zich meermaals aan mispakt.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Shimano XTR 12 speed

Bericht door Free_ltd »

Dat is idd frustrerend. Als die er pas half 2019 is, wil dat zeggen dat ge net voor de release van model 2020 gaat zitten.
Dat is helemaal gene stijl dan.

Gaan nog frustrerende maanden zijn. Ik heb tot nu toe altijd chance gehad met mijn fietsen. 1 occasie tussen geweest, maar de rest allemaal nieuw en steeds binnen de week geleverd geweest. Zelfs mijne laatste MTB wat volledig vanaf scratch door de LBS is opgebouwd en hij op alle onderdelen apart moest wachten, had ik hem op 6 dagen tijd.

Hopelijk krijgt ge nog goed nieuws dat het ineens wel rapper kan. Maar van een merk als Shimano verwacht ge idd wel wat meer. Wel raar dat die zoveel achterstand hebben terwijl ze volgens mij hun aandeel voor MTB flink hebben zien slinken omdat het merendeel van nieuwe MTB's met SRAM wordt afgeleverd door het eerst ontbreken van uberhaup een 1 x 12, en nu het ontbreken van een betaalbare 1 x 12.
Jannemanneke
Mountainbiker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 18:27
Rijdt met: Vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Re: Shimano XTR 12 speed

Bericht door Jannemanneke »

spaghetti_2 schreef:De levering van mijn bestelde Scott Spark RC Pro met de nieuwe XTR groep is al uitgesteld tot waarschijnlijk half 2019.. blijkbaar grote problemen met de crank, deze is door Scott vervangen door een Raceface crank.. Ook rest van de groep loopt vertraging op. Frustrerend, met de laatste Dura Ace groep was dit net hetzelfde, idem met de Ultegra 8000. Grote marketing campagne bij de introductie, en dan duurt het uiteindelijk een jaar tegen dat het beetje deftig in de winkel te verkrijgen is. Snap niet dat een groot bedrijf met decennia ervaring hier zich meermaals aan mispakt.
Ik heb midden november een Radon Jealous 10.0 met de nieuwe XTR groep besteld (behalve de crank dat is een RaceFace). Levering was voorzien voor de vierde week van 2019. Ik kreeg gisteren een mail dat levering ten minste uitgesteld is tot einde maart wegens problemen met de levering van onderdelen. Ik heb wel nog een extra korting als compensatie gekregen bovenop de 11% black friday korting. Dus ik kan er nog enigszins mee leven. Maar leuk is iets anders uiteraard.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Shimano XTR 12 speed

Bericht door spaghetti_2 »

De allereerste levering zou pas voor maart zijn, en dat is dan voor de eerste bestelling die in aug-sept geplaatst is ofzo. Als latere besteller moet ik dus niet op te vroeg hopen. Voordeel van het snel uitverkopen van de Scotts is dat ik niet verplicht ben tot aankoop, ze krijgen die wel verkocht. Dus mocht ie vlak voor de introductie van de 2020 modellen aankomen, dan wacht ik wel een beetje langer op een 2020 model. Scott Spark en leveren is blijkbaar altijd een zaakje van geduld/geluk hebben, maar nu met de nieuwe XTR helemaal.
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Shimano XTR 12 speed

Bericht door uncle sam »

Damn klote. Zit in dezelfde situatie, bestelde bike met xtr 12 sp groepset.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Shimano XTR 12 speed

Bericht door chrisper »

ieder zijn gedacht, maar 350 euro voor een 12-speed cassete vind ik er toch wat over
momenteel rij ik nog steeds xt m8000 1x11 speed, en nog steeds tevreden van
hoop dat deze niet vlug uitsterft
70 euro voor een cassette vind ik al duur genoeg
Jannemanneke
Mountainbiker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 06 jun 2007 18:27
Rijdt met: Vragen via PB worden niet meer beantwoord.

Re: Shimano XTR 12 speed

Bericht door Jannemanneke »

chrisper schreef:ieder zijn gedacht, maar 350 euro voor een 12-speed cassete vind ik er toch wat over
momenteel rij ik nog steeds xt m8000 1x11 speed, en nog steeds tevreden van
hoop dat deze niet vlug uitsterft
70 euro voor een cassette vind ik al duur genoeg
Dat is altijd met nieuwe dingetjes hé.
En als je wat zoekt vind je ze 'al' goedkoper dan die 350 euro hoor.

https://www.bike-discount.de/en/buy/shi ... tte-740329" onclick="window.open(this.href);return false;
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Shimano XTR 12 speed

Bericht door Free_ltd »

Momenteel kunt ge niet anders in geval van shimano omdat er enkel de xtr is. Wss komer er later goedkopere versies waardoor ge evengoed kunt combineren met een XT 12-speed casette.
Plaats reactie