Forumoverzicht All about MTB MTB Nieuws Niner failliet (en reeds verkocht)

Niner failliet (en reeds verkocht)

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

spaghetti_2 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek Procaliber 9.8, Rose X-Lite
Sunn Xtreme schreef:
als er een doorstart komt zal het wel een ommezwaai worden denk ik, meer "stanbdaard"-gebouwde frames a specialized, Merida etc... dat drukt de kosten flink.

Die merken kun je niet echt vergelijken. Niner is opmerkelijk door zijn geometrie, maar dat maakt het frame bouwen niet per se meer of minder standaard. Specialized en Merida verkopen veel meer fietsen per model. Een van de grote kosten om fietsen te maken is de kost van de mal. Hoe meer fietsen per model, hoe meer je terugverdient op de kost van de mal uiteraard. Zonder dat ik de frame-kwaliteiten van een Niner in twijfel wil trekken, denk ik niet dat zij een meer bijzondere carbon-structuur ofzo hebben. In een S-works frame zitten tot 400 verschillende lapjes carbon..

d1981 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Niner Air9
Wat gebeurt er met garantieafhandelingen in de toekomst. Blijft de garantie behouden of ....?
Wel wat sneu als deze zou komen te vervallen indien je kort geleden een Niner frame hebt aangeschaft.

TopBike Mountainbiker

Mijn bike: Open One+ & Open U.P

Alles loopt gewoon door hoor.

erwin.91 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: NINER!!!
TopBike schreef:
Alles loopt gewoon door hoor.

Dat is wat ik ook hoor, geen zorgen maken alles loopt gewoon door.

Yalta-cruiser Mountainbiker

Mijn bike: Isaac Impact

Nooit de niner-hype begrepen....

patje2 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Corratec supper bow 27,5, Cannondale flach 29, NINER aer9, Scott Big Jon
Yalta-cruiser schreef:

Ik ook niet tot ik er zelf eene kocht en is de beste fiets die ik ooit gehad heb

TomFeyaerts Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Niner RKT 9 RDO

Veel druk geroddel hier, Niner loopt gewoond door, garantie geen probleem, Codagex doet dat vrij goed enkel jammer van Van Eycke Sports!
Wat ze dringen moeten veranderen is de fietsen aan de Europese markt leveren rechtstreeks uit Taiwan ipv uit Colorado dat gaat de prijs drastisch doen zakken. Verder als Niner Dealer alleen maar goede ervaringen met het merk!

Het faillissement van Bussybee had opzich niets met Niner te maken, dit was eerder een geschil tussen de 2 vennoten .

mvg
Laatst bijgewerkt door TomFeyaerts op za 06 jan 2018 13:55, in totaal 1 keer bewerkt.

madskatingcow Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale 900 RC WC 2017 - Scott Spark 900 RC WC 2017
TomFeyaerts schreef:
Veel druk geroddel hier, Niner loopt gewoond door, garantie geen probleem, Codagex doet dat vrij goed enkel jammer van Van Eycke Sports!

Waarom jammer van Van Eyck Sports? Die worden toch bevoorraad door Codagex voor Garmin, Niner, Mavic, etc?

corragio Mountainbiker

Mijn bike: 29 SworksEpicWC-29RockyVertexRSL999 -Niner Sir9 -Tarmac SL2 Sworks
patje2 schreef:
Yalta-cruiser schreef:

Ik ook niet tot ik er zelf eene kocht en is de beste fiets die ik ooit gehad heb

+1 ;-)

Jürgen70 Mountainbiker

corragio schreef:
patje2 schreef:
Yalta-cruiser schreef:

+1 ;-)

+2 :wink:

VorigeVolgende

Keer terug naar MTB Nieuws