Niner failliet (en reeds verkocht)

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door Free_ltd »

crosserke585 schreef:En dan heb je nog de dealers die met materiaal blijven zitten, omdat momenteel niemand staat te springen om fietsen van een merk te kopen wat er mogelijk uit gaat...
Ge zit enkel verveeld met garantie, maar dan kan de LBS kiezen: ofwel de kader weg smijten ofwel toch verkopen en u de garantie geven dat ge een ander gelijkwaardig kader krijgt, moest er zich iets voor doen. In het eerste geval is hij 100% zeker geld kwijt, in het tweede geval is hij mss in 20% van de gevallen geld kwijt.

De naam Niner zal nu wel blijven, maar moest die verdwijnen, dan denk ik zelfs dat ze meer waard worden. Niner blijft toch iets speciaals he.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door Free_ltd »

J.E. schreef: De toekomst zal uitwijzen of het een goeie strategie is.
Tja, de oude strategie waar gij zo zot van waart, was dan toch niet optimaal? Want anders zouden ze niet failliet gaan.
Een bedrijf uit passie of liefdadigheid bestaat niet. Zonder winst, is er geen continuïteit in het bedrijf en gaat ge de fles op.

Er zijn verschillende redenen om failliet te gaan. Wanbeheer, niet innovatief genoeg, verkeerde marketingstrategie, niet gewild, te duur,... .

Maar het zal idd afwachten zijn. Cube heeft ook het roer omgegooid en zijn hun fietsen massaal gaan droppen in winkelketens. Hoor vielen die daardoor van Cube zijn afgestapt, maar voor elke MTB freak die hier vanaf stapt, zijn er 5 mindere freaks die zo een fiets kopen in bv de AS Adventure. En bij die mannen telt de afzet, omzet en winst.
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door J.E. »

Free_ltd schreef:
J.E. schreef: De toekomst zal uitwijzen of het een goeie strategie is.
Tja, de oude strategie waar gij zo zot van waart, was dan toch niet optimaal? Want anders zouden ze niet failliet gaan.
Een bedrijf uit passie of liefdadigheid bestaat niet. Zonder winst, is er geen continuïteit in het bedrijf en gaat ge de fles op.

Er zijn verschillende redenen om failliet te gaan. Wanbeheer, niet innovatief genoeg, verkeerde marketingstrategie, niet gewild, te duur,... .

Maar het zal idd afwachten zijn. Cube heeft ook het roer omgegooid en zijn hun fietsen massaal gaan droppen in winkelketens. Hoor vielen die daardoor van Cube zijn afgestapt, maar voor elke MTB freak die hier vanaf stapt, zijn er 5 mindere freaks die zo een fiets kopen in bv de AS Adventure. En bij die mannen telt de afzet, omzet en winst.
Ok, maar als ge de artikels leest in de eerste post,
was/is het een kunstmatig failliet om makkelijker te kunnen verkopen aan een grote(re) groep.
Daarbovenop is het zoals je zegt, de meeste kopen een fiets gewoon omdat hij er mooi uitziet.
Geometrie.... da's fucking witchcraft! :lol:
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door crosserke585 »

J.E. schreef: Geometrie.... da's fucking witchcraft! :lol:
Ik moet ook wel eerlijk toegeven dat een fiets mijn aandacht trekt door het uiterlijk, dan volgt natuurlijk het inlezen en nadien liefst een redelijke test.
Als het goed "voelt" dan zal ik hem kopen..

Maar ik ga langs de ene kant niet alle cm's vd geometrie afspeuren maar ik ga ook nooit een fiets laten staan voor pakweg een kleurstelling (al ben ik nog geen roze heren mountainbike tegengekomen :-D )

Ik vond de niner fietsen, meerbepaald de RKT 9 RDO wel een mooie fiets, maar net wat boven het budget.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door _anonymus_ »

Shame, de nieuwe SIR9 stond nochtans vrij hoog op mijn lijstje.
Aan de andere kant, vrij duur in vergelijking met de concurrentie.
Ik heb Niner wel altijd cool gevonden, ik denk dat de eerste 29er waar ik ooit op rijd een Niner was op de Happy Bike Days.
29ers waren toen nog een rariteit, waar bovendien een vaste vork onder hoorde, maar ik was wel direct verkocht.
Van hun carbon fietsen heb ik het nooit warm of koud gekregen, maar ik vond het altijd wel leuk dat ze een stalen model bleven aanbieden (zelfs meerdere).
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door _anonymus_ »

Maar als ik het zo lees, blijft het merk toch eigenlijk gewoon bestaan?
Ik betwijfel of hier als consument veel van te merken zal zijn.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door Free_ltd »

_anonymus_ schreef:Maar als ik het zo lees, blijft het merk toch eigenlijk gewoon bestaan?
Ik betwijfel of hier als consument veel van te merken zal zijn.
Qua aankoop gaat ge mss minder merken buiten het feit dat de kans groot is dat ze 'ietske' goedkoper gaan worden en mss zelfs meer en meer afgemonteerde fietsen gaan afleveren omdat daar ook nog wel wat geld te rapen valt ipv enkel maar kaders af te leveren.

Maar denk niet dat ge nog met een garantiegeval bij hen terecht gaat kunnen.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door madskatingcow »

Gebruikersavatar
El Zorro
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 08 jul 2011 11:54
Rijdt met: Cannondale Scalpel - Specialized Stumpjumper

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door El Zorro »

Vandaag in mijn mailbox nieuwsbrief van Van Eyck.

Nieuw: Niner
Nieuw in ons assortiment: Niner
Gemaakt voor de veeleisende fietser.
Kom ze ontdekken in onze winkels te Aalst en Geel.

Niet dat ik daar ooit een fiets zou kopen! :drunk:
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door kevx »

Ik weet nog goed, toen de 29er begon op te komen had je hier een hele showroom pagina met Niners :-D

Maar er gaat dus nie veel veranderen naar de consument toe, het was een geplande bancrupt en het dealernetwerk wordt nog uitgebreid...
Plaats reactie