Niner failliet (en reeds verkocht)

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door madskatingcow »

Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door Free_ltd »

Toch raar dat ze failliet gaan terwijl ge ze eigenlijk toch wel heel veel ziet. Desondanks de hoge prijs zelfs. Bangelijke fietsen, maar persoonlijk vind ik de kaders toch verschrikkelijk duur.

Maar het lijkt erop dat ze zich eerder hebben laten failliet gaan om een doorstart te kunnen maken met verse investeerders om het merk te laten groeien. Ben benieuwd, want dan is de kans groot dat de prijs ook gaat zakken.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door madskatingcow »

Als je de artikels leest hadden ze toch wel een enorme schuldenberg.

Voor veel dealers was het onmogelijk om aan frames te geraken, of werden er slechts enkele modellen aangeboden. Busybee (ook failliet) zat er wel voor een groot stuk tussen, maar met Codagex is het naar verluid al niet veel beter. Daar kijken sommige dealers ook richting buitenlandse invoerders om de klanten verder te helpen.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door BertG »

Leuk ook voor mensen die nog geld moeten van Niner, leveranciers etc., die kunnen nu waarschijnlijk naar hun centen fluiten.
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door crosserke585 »

En dan heb je nog de dealers die met materiaal blijven zitten, omdat momenteel niemand staat te springen om fietsen van een merk te kopen wat er mogelijk uit gaat...
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door TaurineR »

Ik ken enkel ze als de fietsen die me steeds voorbijsteken :( :( .
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door J.E. »

madskatingcow schreef:Als je de artikels leest hadden ze toch wel een enorme schuldenberg.
Voor veel dealers was het onmogelijk om aan frames te geraken, of werden er slechts enkele modellen aangeboden. Busybee (ook failliet) zat er wel voor een groot stuk tussen, maar met Codagex is het naar verluid al niet veel beter. Daar kijken sommige dealers ook richting buitenlandse invoerders om de klanten verder te helpen.
Ik vind dit net te kort door de bocht. Op zich misschien gedeeltelijk waar, maar...
Niner was in zijn originele vorm, voor mij,
een brand dat de mtb 'way of life' liet primeren op bussiness.
Misschien naief van dit te denken, maar dat gevoel had ik toch.
Daarbovenop hadden/hebben de frames echt een geometrie die mij en vele anderen aansprak.
Ook de 'invoerder' waren echte Outdore mannen die de echte mtb spirit hebben.
Je moest/moet ze maar eens aanspreken in de winkel(s) of op bike test days.
Nu Niner het 'managerswereldje' binnenstapt en laat primeren, gaat het, nogmaals in mijn opinie,
de verkeerde richting uit. (misschien ook de reden waarom de initiële invoerder aan kant gezet is).
De toekomst zal uitwijzen of het een goeie strategie is.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door madskatingcow »

J.E. schreef: Ik vind dit net te kort door de bocht. Op zich misschien gedeeltelijk waar, maar...
Niner was in zijn originele vorm, voor mij,
een brand dat de mtb 'way of life' liet primeren op bussiness.
Misschien naief van dit te denken, maar dat gevoel had ik toch.
Daarbovenop hadden/hebben de frames echt een geometrie die mij en vele anderen aansprak.
Ook de 'invoerder' waren echte Outdore mannen die de echte mtb spirit hebben.
Je moest/moet ze maar eens aanspreken in de winkel(s) of op bike test days.
Nu Niner het 'managerswereldje' binnenstapt en laat primeren, gaat het, nogmaals in mijn opinie,
de verkeerde richting uit. (misschien ook de reden waarom de initiële invoerder aan kant gezet is).
De toekomst zal uitwijzen of het een goeie strategie is.
Wat precies is er kort door de bocht en gedeeltelijk waar? Heb je de artikels gelezen?

Citaat uit Bike maker Niner files bankruptcy; plans sale to Denver PE firm :

According to court documents, Niner has struggled to pay debts and interest despite a “cult following” among mountain bikers. It wants to sell its assets by the end of January 2018, filings say.

Busybee is al langer failliet, 16 mei 2017 om precies te zijn : klik. Echte spirit of niet, op het einde van de maand moeten de rekeningen betaald zijn. Praatjes vullen geen gaatjes.
Aeromax
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 21 okt 2013 10:53
Rijdt met: Scott RockyMountain

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door Aeromax »

dat heeft mij altijd verbaasd passie <> business

ik lees ook vaak opinies, hier en destijds op FB, waarbij men "bashed" op fabrikanten/invoerders/dealers waarbij ik me dan afvraag of men wel beseft dat het ook om die mensen hun "continuïteit" gaat

want: het eerste doel van een bedrijf is om te blijven bestaan (continuïteit) en pas daarna om ECHT winst te maken (en te kunnen herinvesteren of uitkeren als dividend)
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Niner failliet (en reeds verkocht)

Bericht door BertG »

Voor mij is Niner al lang niet meer het meer alternatieve fietsmerk dat frames met gedurfde kleuren (Kermit Green! Atomic Blue!...) op de markt bracht en dan enkel nog voor 29" in een periode dat heel veel mensen nog niet wisten dat die wielmaat ook bestond (behalve dan Gary Fisher).
Als je een 29er met een bangelijke geometrie wilde kwam je sowieso bij Niner terecht, vele andere merken namen in eerste instantie een bestaand 26" frame en paste die wat aan zodat er grotere wielen in konden, maar zo werkt dat dus niet.

Nu is Niner voor mij een merk dat weliswaar nog degelijke en soms knappe frames maakt, maar ook niet meer dan dat. Ik hoop dat ze blijven bestaan, en anders is er nog genoeg keuze.
Laatst gewijzigd door BertG op do 30 nov 2017 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie