SCOTT 2017

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Re: SCOTT 2017

Bericht door Jeanke6 »

madskatingcow schreef:Of je nu op een Scale SL frame rijdt (HMX-SL vezel), een Scale RC World Cup (HMX), maakt geen verschil in onderhoud. Zowel een Fox Step Cast als gewone Fox vork hebben beide op dezelfde intervallen onderhoud nodig. Ook de XX1 (Eagle) groep is een toonbeeld van duurzaamheid. Wie prijs / kwaliteit koopt, opteert voor Shimano XT, maar qua levensduur / onderhoud moeten ze voor elkaar niet onderdoen. Het is maar wat je er zelf aan wil geven.
Onderhoud blijft inderdaad hetzelfde. Ik vind het als amateur wedstrijdrijder van 69kg de gigantische meerprijs niet waard en kies zelf voor de RC World Cup.
In jou geval zou ik voor eentje gaan met XT, en dan waarschijnlijk nog de 120mm versie met dropper. daar ga je veel meer plezier aan hebben in alles wat geen wedstrijd is.
Roovie
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: za 29 aug 2009 19:23
Rijdt met: Scott Scale 40 2009
Contacteer:

Re: SCOTT 2017

Bericht door Roovie »

Jeanke6 schreef:
madskatingcow schreef:Of je nu op een Scale SL frame rijdt (HMX-SL vezel), een Scale RC World Cup (HMX), maakt geen verschil in onderhoud. Zowel een Fox Step Cast als gewone Fox vork hebben beide op dezelfde intervallen onderhoud nodig. Ook de XX1 (Eagle) groep is een toonbeeld van duurzaamheid. Wie prijs / kwaliteit koopt, opteert voor Shimano XT, maar qua levensduur / onderhoud moeten ze voor elkaar niet onderdoen. Het is maar wat je er zelf aan wil geven.
Onderhoud blijft inderdaad hetzelfde. Ik vind het als amateur wedstrijdrijder van 69kg de gigantische meerprijs niet waard en kies zelf voor de RC World Cup.
In jou geval zou ik voor eentje gaan met XT, en dan waarschijnlijk nog de 120mm versie met dropper. daar ga je veel meer plezier aan hebben in alles wat geen wedstrijd is.

Bedoel je dan de Scale Plus? Omwille van de 120 mm en dropper? Of de Spark?
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Re: SCOTT 2017

Bericht door Jeanke6 »

Roovie schreef:
Jeanke6 schreef:
madskatingcow schreef:Of je nu op een Scale SL frame rijdt (HMX-SL vezel), een Scale RC World Cup (HMX), maakt geen verschil in onderhoud. Zowel een Fox Step Cast als gewone Fox vork hebben beide op dezelfde intervallen onderhoud nodig. Ook de XX1 (Eagle) groep is een toonbeeld van duurzaamheid. Wie prijs / kwaliteit koopt, opteert voor Shimano XT, maar qua levensduur / onderhoud moeten ze voor elkaar niet onderdoen. Het is maar wat je er zelf aan wil geven.
Onderhoud blijft inderdaad hetzelfde. Ik vind het als amateur wedstrijdrijder van 69kg de gigantische meerprijs niet waard en kies zelf voor de RC World Cup.
In jou geval zou ik voor eentje gaan met XT, en dan waarschijnlijk nog de 120mm versie met dropper. daar ga je veel meer plezier aan hebben in alles wat geen wedstrijd is.

Bedoel je dan de Scale Plus? Omwille van de 120 mm en dropper? Of de Spark?
Hangt er vanaf wat je zelf wil, maar ik bedoelde de Spark (niet de RC versies). Als je daar de premium neemt (er vanuit gaande dat budget geen issue is aangezien je aan SL denkt), dan heb je EN een dropper EN carbon wielen EN 120mm fun. Iets zwaarder maar je spaart wel nog eens 1000€ uit voor een reisje naar de bergen...
Darco1980
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: di 20 dec 2011 11:04

Re: SCOTT 2017

Bericht door Darco1980 »

RC en SL zijn toch hetzelfde in gewicht inzake frames? Wrm dan 3999 euro geven als je hetzelfde frame hebt voor 2499..
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Re: SCOTT 2017

Bericht door Jeanke6 »

Darco1980 schreef:RC en SL zijn toch hetzelfde in gewicht inzake frames? Wrm dan 3999 euro geven als je hetzelfde frame hebt voor 2499..
SL zijn wel degelijk 115g lichter (Scale). Of dat zijn geld waard is moet je zelf bepalen. Om XC wereldbekers te winnen blijkt het niet nodig te zijn en volstaat een 'normale' RC ook blijkbaar...
balphydus
Mountainbiker
Berichten: 782
Lid geworden op: za 04 nov 2006 09:16
Rijdt met: Scott Scale

Re: SCOTT 2017

Bericht door balphydus »

Jeanke6 schreef:
Darco1980 schreef:RC en SL zijn toch hetzelfde in gewicht inzake frames? Wrm dan 3999 euro geven als je hetzelfde frame hebt voor 2499..
SL zijn wel degelijk 115g lichter (Scale). Of dat zijn geld waard is moet je zelf bepalen. Om XC wereldbekers te winnen blijkt het niet nodig te zijn en volstaat een 'normale' RC ook blijkbaar...
Pas sinds dit jaar is er verschil in gewicht Tussen SL en de rest. Voordien was de Sl, Rc en ultimate altijd hmx, de 910 en lager hmf carbon
wijnants
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 30 nov 2011 20:50

Re: SCOTT 2017

Bericht door wijnants »

Nu dat Nino goud heeft gepakt op de nieuwe spark zal deze goed over de toonbanken vliegen.
Zijn er nog geïnteresseerden in de spark 900rc?
Met 2 krijg je mss een betere korting he ;-)
balphydus
Mountainbiker
Berichten: 782
Lid geworden op: za 04 nov 2006 09:16
Rijdt met: Scott Scale

Re: SCOTT 2017

Bericht door balphydus »

Jzjzj
Laatst gewijzigd door balphydus op zo 21 aug 2016 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
balphydus
Mountainbiker
Berichten: 782
Lid geworden op: za 04 nov 2006 09:16
Rijdt met: Scott Scale

Re: SCOTT 2017

Bericht door balphydus »

wijnants schreef:Nu dat Nino goud heeft gepakt op de nieuwe spark zal deze goed over de toonbanken vliegen.
Zijn er nog geïnteresseerden in de spark 900rc?
Met 2 krijg je mss een betere korting he ;-)
Welke 900; SL, Ultimate of Worldcup?
wijnants
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 30 nov 2011 20:50

Re: SCOTT 2017

Bericht door wijnants »

Mijn interesse gaat naar de worldcup...
Plaats reactie