'ik MTB wijs'

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: 'ik MTB wijs'

Bericht door Jemp »

Geen probleem met loslopende honden zolang die baas weet hoe zijn beestje reageert. Je kan niet verwachten dat wij als bikers alles mogen en al de andere zich maar aan de regels moeten houden. Dan krijg je weer net dezelfde situatie. Elkeen respect voor elkaar en de andere zijn pleziertje gunnen. Enkel op die manier wordt het voor iedereen plezant.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: 'ik MTB wijs'

Bericht door triumph_st »

Breek me de mond (bek?) niet open over loslopende honden.
Honden op openbaar domein moeten aan de leiband, punt. Laat ze op uw privé loslopen of huur een wei.
Als je een loslopende ziet weet je nooit op voorhand hoe ie gaat reageren; soms braaf, soms opgeschrikt en loopt dan tussen de wielen, soms ook wild/woest en bijtgraag.
Spijtig genoeg is dit de 'ik' cultuur van tegenwoordig; de wetten zijn er voor iedereen behalve voor mij.
Binnenkort moet je al een bus pepperspray meehebben om die bijtgrage loslopers af te kunnen weren ](*,) en dat heeft niks met 'verzuurdheid' te maken, gewoon wederzijds respect, is dat teveel gevraagd soms?
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: 'ik MTB wijs'

Bericht door vani »

triumph_st schreef: Binnenkort moet je al een bus pepperspray meehebben om die bijtgrage loslopers af te kunnen weren
Tot zover je hondenkennis dan want een hond die geprikkeld wordt door pijnen zal nog feller en scherper uit de hoek komen... Zoals hierboven al iemand zei je kan niet verlangen dat iemand anders alle wetten naleeft en wij dan wel zouden toegevingen krijgen. Zo geraken we geen stap verder in terug meer mogen in de bossen.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: 'ik MTB wijs'

Bericht door triumph_st »

vani schreef:
triumph_st schreef: Binnenkort moet je al een bus pepperspray meehebben om die bijtgrage loslopers af te kunnen weren
Tot zover je hondenkennis dan want een hond die geprikkeld wordt door pijnen zal nog feller en scherper uit de hoek komen... Zoals hierboven al iemand zei je kan niet verlangen dat iemand anders alle wetten naleeft en wij dan wel zouden toegevingen krijgen. Zo geraken we geen stap verder in terug meer mogen in de bossen.
Neen, een hondenfluisteraaar ben ik niet maar euh, wie is er in fout met die loslopende hond?
Als je weet dat je je hond niet in de hand hebt dan ga je dat potentieel gevaar toch niet laten loslopen zeker? Zo'n beest komt je geen lieflijk likje geven hoor maar kan je serieus verwonden.
'Als ik hier van jou mag komen fietsen dan mag jij van mij je gevaarlijke hond laten loslopen, deal? ' Ik dacht het niet.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: 'ik MTB wijs'

Bericht door De Wreter »

De meeste mensen gaan wandelen met hun hond op zaterdagnamiddag of zondagnamiddag. Hou daar gewoon rekening mee.

Als je een hond ziet, ga dan volledig in de remmen en maak een eventuele baas erop attent dat je eraan komt. Eens de hond aan de leiband kan je weer verder.

Ga in dialoog met de hondeneigenaars.

Lukt de dialoog niet of zijn er echt gevaarlijke situaties : bel de politie.

Heb zelf ook geen hond, al genoeg situaties gehad maar ik begrijp hun wel : kom je eindelijk met je hond die altijd in z'n kooi zit of aan de leiband in dat speelbos en dan wil je de hond ook wel eens zijn pleziertje gunnen, niet ?
Gebruikersavatar
hANDYman
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 20:31

Re: 'ik MTB wijs'

Bericht door hANDYman »

Het gaat niet alleen om ons als fietsers, als ik op een ander moment met men kinderen daar ook wandel moet dat beest ook aan de leiband. Op mijn kinderen staat geen bel om te laten weten dat we eraan komen.
En hoe braaf de meeste honden ook zijn, ze hebben altijd hun muil bij om te bijten
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: 'ik MTB wijs'

Bericht door Wacky-S »

Honden horen aan de leiband te lopen, hoe goed je ze ook "denkt" onder controle te hebben. Er kunnen zich altijd situaties voordoen waarbij ze niet meer luisteren en/of bijten, hoe groot of klein en hoe afgericht ze ook zijn.
(Zelf heb ik van kleins af aan ook een hond gehad en ik weet hoe vervelend het is als een loslopende hond je tegemoet komt gelopen.)

Maar goed, nu terug on topic :wink:
Plaats reactie