Nieuwe "NINER"

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Nieuwe "NINER"

Bericht door Dickie »

De rockers lijken te zijn uitgepuurd tot de laatste gram.
Knap frame.
Als de demping minder uitgesproken is dan bij de Jet is dat voor mij ook een plus.
Ik kijk uit naar een volgende, meer stealthy, kleurstelling, daar geraak je imo minder snel op uitgekeken.

Hoogstwaarschijnlijk gaat de Dollar nog verdapperen en dat zal zeker geen goed doen aan de populariteit...
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Nieuwe "NINER"

Bericht door erwin.91 »

Motorbiker schreef:@ Erwin

Wil jij eens voor ons Googlen. Zit ook met een gekraak in de aandrijving.
Nee ik wil niet :-D
Gebruikersavatar
tipi
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 11:42
Rijdt met: Niner Air 9 Carbon, Lapierre Zesty AM

Re: Nieuwe "NINER"

Bericht door tipi »

BertG schreef:Nooit fan geweest van looks van de fully frames van Niner maar vind deze nog wel wat hebben. Nu ja, ik heb twee Niners momenteel en voor mij zal het volgende keer toch wel een ander merk worden, ik ga daar niet hier verder over uitweiden maar mijn ervaringen zijn zeker niet 100% positief. De rijeigenschappen daarentegen zijn wel dik ok.

Ik kan mij vergissen maar ik heb zo den indruk dat Niner als merk toch wel aan populariteit inboet het afgelopen jaar, vroeger zag je hier elke paar dagen wel een Niner in de showroom passeren... van de laatste nieuw modellen heb ik er hier nog maar weinig gezien :-k .
Hier idem dito, stuur en stem van mijn niner nog steeds niet geleverd na 6 maanden, cable routing trekt op geen zak van mijn air 9 carbon en de protectieplaatjes komen los. Niner: geometrie : top, afwerking en prijs: dikke flop !
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: Nieuwe "NINER"

Bericht door Motorbiker »

Ik had het gekraak van mijn Jet Rdo 2015 hier aangehaald, dus nog even verduidelijken.
Ongeveer 6 maand in gebruik en reeds na een paar ritten een gekraak. Dit werd erger en erger en ik deed hem voor zijn eerste service binnen in augustus.
Alles werd door de dealer gesmeerd en van het achterwiel dat "spokte" werden de spaken aangespannen. Een gratis service van de dealer. Top.

Jammergenoeg werd bij de eerste rit duidelijk dat het gekraak niet verholpen was, tot jolijt van mijn maten en passanten. Om zot te worden.
Het zat vooral in de aandrijving maar niet te situeren. Ik dacht dat de kader/bracket oorzaak was.
Dus bike opnieuw binnen bij de dealer die het kon lokaliseren in het achterwiel/body, en met vervanging van een lager moet het nu opgelost zijn. Kostprijs: 44 euro.

M.a.w. , de NINER Jet RDO kader heeft niets te maken met het gekraak. Dit wou ik toch even rechtzetten.
Gebruikersavatar
TomFeyaerts
Mountainbiker
Berichten: 508
Lid geworden op: zo 30 jan 2011 17:48
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO
Contacteer:

Re: Nieuwe "NINER"

Bericht door TomFeyaerts »

Super mooi fietske =D>
TopBike
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 16:55
Rijdt met: Open One+ & Open U.P
Contacteer:

Re: Nieuwe "NINER"

Bericht door TopBike »

Morgen op voorraad ;-)
TopBike
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 16:55
Rijdt met: Open One+ & Open U.P
Contacteer:

Re: Nieuwe "NINER"

Bericht door TopBike »

En int echt is em NOG mooier :-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Nieuwe "NINER"

Bericht door Edlisjas »

TopBike schreef:En int echt is em NOG mooier :-)
Afbeelding
Valt beter mee dan ik dacht...alleen die vork...:-?
TopBike
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 16:55
Rijdt met: Open One+ & Open U.P
Contacteer:

Re: Nieuwe "NINER"

Bericht door TopBike »

Edlisjas schreef:
Valt beter mee dan ik dacht...alleen die vork...:-?
Maar het rijdt zo fijn :-)
(al moet dat nog getest worden in deze RKT)
stef j.
Mountainbiker
Berichten: 332
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 22:22

Re: Nieuwe "NINER"

Bericht door stef j. »

Een vork zonder demping...in een fully....met doordachte demper van fox en dito doordacht veersysteem van Niner...

Ik weet het antwoord al ...
Plaats reactie