Scott 2016

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Aeromax
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 21 okt 2013 10:53
Rijdt met: Scott RockyMountain

Re: Scott 2016

Bericht door Aeromax »

bij een ander merk presteerden ze het om de vork zonder en de demper met Kashima-coating te leveren...
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: Scott 2016

Bericht door Kevin82 »

Heb op mijn hardtail een fit vork zonder kashima en op mijn fully heb ik wel kashima. Laat ons zeggen dat ik hier totaal geen verschil in voel dus waarom moet het een kashima zijn? Als het een fit versie is zit je sowieso met een kwalitatieve vork.
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: Scott 2016

Bericht door Giobiker »

Het gaat er hem eigenlijk niet om of je het voelt of niet, eerder wat je krijgt voor je geld.
Het is zowiezo een meerwaarde, je moet maar eens kijken naar het prijsverschil tussen met en zonder kashima.
En als iedereen echt zo moest redeneren dat hij enkel gebruikt waarmee hij echt verschil voelt dan zouden er volgens mij toch veel meer SLX groepen rondrijden ;-)

Grtz.
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: Scott 2016

Bericht door Kevin82 »

Giobiker schreef:Het gaat er hem eigenlijk niet om of je het voelt of niet, eerder wat je krijgt voor je geld.
Het is zowiezo een meerwaarde, je moet maar eens kijken naar het prijsverschil tussen met en zonder kashima.
En als iedereen echt zo moest redeneren dat hij enkel gebruikt waarmee hij echt verschil voelt dan zouden er volgens mij toch veel meer SLX groepen rondrijden ;-)

Grtz.

Je zegt het zelf, het gaat om een prijsverschil en een zichtbaar verschil... Ik wil gewoon aangeven dat als je een Fit vork hebt dat de werking hiervan gelijk is en je niet perse met mindere kwaliteit rijdt. Fox wil ook gewoon liever op de aftermarkt nog iets verkopen zeker. Als je een fiets met kashima wil zit je al aan een flink aankoopbedrag (tenzij het dan om een canyon of radon fiets gaat).
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: Scott 2016

Bericht door Giobiker »

Bij orbea heb je toch ook al een oiz met catalogusprijs van 4000€ met kashima veringen en de nieuwe xt en das mss wel geen scott maar toch ook niet van de minsten.
Als ik het goed heb geeft orbea lifetime garantie op hun carbon en scott nog altijd niet...
Ik zou het daar nu ook niet speciaal voor laten een scott te kopen maar vind het gewoon jammer.
kona_bikearena
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 08 feb 2012 23:02
Rijdt met: kona-kula watt 2012, CKT 396 koersfiets model 2013, Thompson CR650 Carbon
Contacteer:

Re: Scott 2016

Bericht door kona_bikearena »

Mijn persoonlijke ervaring met een Kashima coating is toch wel een merkbaar verschil. Niet perse in het veren maar wel de slijtage. Ik heb een jaar met een fox fit gereden en een jaar met een fox terralogic kashima coating. En op de fit zag je veersporen na een jaartje terwijl de kashima coating ervoor zorgt dat je er niet eens iets van merkt. Als het me straks lukt zal ik eens foto's van de verschillen online zetten. en ze zijn beide exact hetzelfde onderhouden. Regelmatige smering en 1 onderhoud halfweg hun jaargebruik.
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: Scott 2016

Bericht door Kevin82 »

Wil niets zeggen want Fox heeft namelijk problemen gehad met deze "zichtbare" slijtage. Als je na 1 jaar dit ziet zal Sabma vermoedelijk gewoon een nieuw T-stuk monteren. Er zijn namelijk problemen geweest. Ook bij vorken met kashima coating. Bij een maat van mij hebben ze deze ook probleemloos vervangen anderhalf jaar geleden. Sindsdien geen sporen van slijtage meer op te merken.
kona_bikearena
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 08 feb 2012 23:02
Rijdt met: kona-kula watt 2012, CKT 396 koersfiets model 2013, Thompson CR650 Carbon
Contacteer:

Re: Scott 2016

Bericht door kona_bikearena »

Kevin82 schreef:Wil niets zeggen want Fox heeft namelijk problemen gehad met deze "zichtbare" slijtage. Als je na 1 jaar dit ziet zal Sabma vermoedelijk gewoon een nieuw T-stuk monteren. Er zijn namelijk problemen geweest. Ook bij vorken met kashima coating. Bij een maat van mij hebben ze deze ook probleemloos vervangen anderhalf jaar geleden. Sindsdien geen sporen van slijtage meer op te merken.
Tijd voor deze dan binnen te brengen :-D
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: Scott 2016

Bericht door SD2E »

Ze zijn daar wel een goochelshow aan het opvoeren bij Scott :)

'k wou begin oktober een scale 970 2016 kopen als winterfiets, half belgie afgebeld niks meer. Ten vroegste midden November. Zelfs een winkel die zei dat hij naar zwitserland ging bellen, niks meer.
Beslist om gewoon te bestellen en te wachten, 2 dagen later belt de winkel "er zijn er 2 binnengekomen" :lol: :lol:


Nu wil ik 2 weken geleden een RC 2016 frame gaan bestellen, in de winkel kijken ze in het systeem.
Is op voorraad, 2dagen en hij is hier. 'k zeg ok bestel maar. Na 2 dagen niks, een week niks, nu 2weken later;
"er zijn geen RC's, vroegste leverin midden December 8)

Denk dat het daar serieus piept en kraakt in hun systemen echt geblunder tot en met.

Soit we wachten af misschien komen er binnen 2 dagen een paar binnengewaaid wie zal het zeggen =D>
ekibniatnuom
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 14 dec 2011 22:08
Rijdt met: granville

Re: Scott 2016

Bericht door ekibniatnuom »

SD2E schreef:Ze zijn daar wel een goochelshow aan het opvoeren bij Scott :)

'k wou begin oktober een scale 970 2016 kopen als winterfiets, half belgie afgebeld niks meer. Ten vroegste midden November. Zelfs een winkel die zei dat hij naar zwitserland ging bellen, niks meer.
Beslist om gewoon te bestellen en te wachten, 2 dagen later belt de winkel "er zijn er 2 binnengekomen" :lol: :lol:


Nu wil ik 2 weken geleden een RC 2016 frame gaan bestellen, in de winkel kijken ze in het systeem.
Is op voorraad, 2dagen en hij is hier. 'k zeg ok bestel maar. Na 2 dagen niks, een week niks, nu 2weken later;
"er zijn geen RC's, vroegste leverin midden December 8)

Denk dat het daar serieus piept en kraakt in hun systemen echt geblunder tot en met.

Soit we wachten af misschien komen er binnen 2 dagen een paar binnengewaaid wie zal het zeggen =D>
Een medium is half november beschikbaar....
Plaats reactie