Sven Nys -- mountainbiker

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
TJ!
Mountainbiker
Berichten: 334
Lid geworden op: do 05 sep 2002 02:00
Rijdt met: ne zilveren HT en ne zwarte FS
Contacteer:

Sven Nys -- mountainbiker

Bericht door TJ! »

Uit "Het Nieuwsblad" (en De Standaard):

Sven Nys wil als mountainbiker naar Peking 2008

Sven Nys wil er als mountainbiker bij zijn op de Olympische Spelen van Peking 2008. “Ik heb het er al over gehad met nationale coach Rudy De Bie”, zegde de Balenaar. “Ik ben niet van plan om een volledig mountainbikeseizoen te rijden en ’s winters de cross te laten vallen, maar ’s zomers lijkt me voldoende ruimte om een aantal wedstrijden uit te pikken zodat ik geselecteerd ven voor de volgende Olympiade. Het is écht een van mijn dromen. Deelnemen aan de OS moet een fantastische ervaring zijn. En dat kan ik mijn geval nu eenmaal slechts met de mountainbike. Ik wordt er in juni 29. Het Is nu dat het moet gebeuren. Maar ik wil tegen die tijd al een regenboogtrui als profcrosser in mijn kast hangen hebben.”
diger
Pro
Berichten: 189
Lid geworden op: za 30 okt 2004 13:13
Rijdt met: something new and FAST....scandium

Bericht door diger »

wens hem het beste, we zullen wel zien waar die uitkomt, zo gaan we eens duidelijk het verschil zijn tussen de 2 diciplines 8)
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

Dat ga ik ook met belangsteling volgen. Nys is volgens mij de veldrijder met de meeste mtb-capaciteiten (uithouding en techniek).

Er zal wel meer aan te pas komen dan enkel maar 'een paar wedstrijden uitpikken'. Onze nationale top-bikers moesten zich op wereldniveau bewijzen alvorens ze geselecteerd werden.....
Gebruikersavatar
Thorgal
Mountainbiker
Berichten: 292
Lid geworden op: do 19 feb 2004 17:44
Rijdt met: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d
Contacteer:

Bericht door Thorgal »

catchup! schreef:Onze nationale top-bikers moesten zich op wereldniveau bewijzen alvorens ze geselecteerd werden.....
'k Vraag me soms af wat die gasten van zoiets denken.
Gebruikersavatar
TJ!
Mountainbiker
Berichten: 334
Lid geworden op: do 05 sep 2002 02:00
Rijdt met: ne zilveren HT en ne zwarte FS
Contacteer:

Bericht door TJ! »

how how...
nergens staat dat Nys zich niet zal moeten bewijzen op wereldniveau, hé...
'k Vermoed dat hij enkele wereldbekers zal rijden om zo zijn selectie (net als alle andere mtb'ers...) af te dwingen.

'k vind dit ook wel een ander geval dan "het geval Mario De Clercq".
Nys heeft nog tijd zat om zich voor te bereiden... én, zoals Catchup al schreef..., is Nys waarschijnlijk de crosser met de meeste mtb capaciteiten.
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Thorgal schreef:
catchup! schreef:Onze nationale top-bikers moesten zich op wereldniveau bewijzen alvorens ze geselecteerd werden.....
'k Vraag me soms af wat die gasten van zoiets denken.
ja das juist, als je dat hoorde in den tijd van Mario De Clerck, hij ging zich effe snel plaatsten naast paullissen en meirhage.
daar heb je ook niets meer van gehoord

Streeets
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

Ik vind dit dus nog ni zo'n slecht gedacht.

Idd, hij heeft nog redelijk veel tijd om zich hierop voortebereiden.
Hij is qwa techniek al bij de redelijkkgevorderden ;-)
Het enige . waar hij zich dus op moet concetreren is de specifieke MTB conditie. De wedstrijd moet anders ingedeeld worden enz...

Maar zoals ik al zei kan hij zich daar, zonder zich te moeten spoeien, *zie De Clerck, op voorbereiden...

Als SvenNijs supporter zienkik dat dus volledig zitten \:D/
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Bericht door mario »

Als mountainbike-fan steun ik uiteraard iedereen die op topniveau aan deze sport wil deenemen.
Enkel heb ik wat moeite met het punt dat het blijkbaar voor hem niet om het mountainbiken zelf gaat, maar eerder om eens te kunnen deelnemen aan de OS. En dat dat voor hem enkel kan via de mountainbike...dan is dat dan maar zo... #-o

Nogmaals: geen slecht woord over Sven Nys (supergast waarschijnlijk)

Mario
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

Tja Mario hoe zoude zelf zijn.

De OS is 1 van de hoogste dingen die men als Sporter kan bereiken.
Als die onozelaars zo'n mooie sport als Cyclo ni willen aanvaarden als OS onderdeel. Dan moete het op een andere manier proberen. Moest Sven Nys nu ne petanquer zijn, dan ist al iets moeilijker.... #-o

Cyclo en Mtb hangen heel dicht bij elkaar (moest ik geld genoeg hebben kocht ik ook een cyclo vloke)
dus waarom niet mtb proberen, ik zien hem nog potten breken zle.

Dat laatste is misschien omdat ik fan ben, maar alé ge weet wel wat ik bedoel.
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

zie maar naar friesknecht

die doet nu toch ook de 2
overtlaatst in een cyclocrosje zelfs derde gereden, de ster in St niklaas las ik mijn ni vergis?

Streets
Plaats reactie