Sven Nys -- mountainbiker

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
Johnny de Wit
Mountainbiker
Berichten: 265
Lid geworden op: di 09 sep 2003 08:41
Rijdt met: Specialized Epic Comp Disc '04
Contacteer:

Bericht door Johnny de Wit »

GT dude schreef:
Johnny de Wit schreef:Ik heb heel veel respect voor Sven en bewonder hem ook echt op ne koersfiets. Hij is in het veldrijden de beste van Belgie en dus ook de wereld. MAAR... Op een mountainbike zal het andere kak zijn (gelijk ze dat hier zeggen) . 'Een seizoenke nie crossen en wa wereldbekers doen???' Vergeet het maar al!!!!! Met die instelling zal ook Sven er niet komen vrees ik. OOk al is 'em zo goed op ne crossfiets , een mountainbike is een totaal ander wapen en een compleet ander sport. Ik zie hem de fosse in Houffa nog niet afrijden hoor. Ja hij heeft ook goed gepresteerd op ne BMX... Maar ook ne bmx is een totaal ander wapen! Ik geloof niet dat er op een BMX parkoer boomwortels liggen, mega klimmen en giga afdalingen liggen vol technische uitdagingen??? Daar zal toch voor Sven het grote probleem liggen hoor!!!! Die specifieke technische parkoers. Dat het veel klimmen is en 2 tot 2.5 uur ipv 1 uur, lijkt me niet echt het probleem, Sven heeft ook al lange koersen op de weg gereden en zijn conditie is super goed. Maar die MTB speciefieke technische vaardigheid, daar ligt het probleem. Kijk maar naar de vooruitgang van Roel sinds hij in Italie woont en traint op technisch veel zwaardere parkoers en 'echte' bergen.

Pas op, ik gun het hem echt en ik hoop dat 'em slaagt in zijn doel!!! Maar eigenlijk geef ik 'em geen schijn van kans op een MTB tegen de wereldtop. Hij zal niet laatste zijn, maar een top 10 in een Wereldbeker of een OS??? Ik denk het echt niet! Maar toch bij deze VEEL SUCCES SVEN!!!
haha, sven is technisch nog een stuk beter dan Roel ze, ex-BMX'ers domineren mtb vandaag de dag. en XC wordt gedomineerd door ex-DH'ers (Filip meirhaege (nu niet meer) en Julien Absalon). En dan nog, XC is puur conditie en weinig techniek als ge da parcours zag in athene, da was wel heel mooi afgewerkt maar technisch vrij normaal en niet echt supermoeilijk.
Beste vriend,

Ge zijt waarschijnlijk een grote BMX fan die ook (veel) op een mtb rijdt, ik begrijp dat, maar beweren dat Sven meer techniek heeft op een MTB, dan Roel en Filip...dat gaat me iets te ver.

Maar ieder zijn mening he!
Gebruikersavatar
mierlo6
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: za 15 mei 2004 17:29
Rijdt met: Schwinn

Re: hmm

Bericht door mierlo6 »

m.a.w. ze zouden beter jimmy menemen naar de OS in 2008 :lol: :lol:
da hadden ze in athene al moeten doen,
maar ik dacht dat de selectie kriteria bepaald werden door de UCI, en het aantal personen door de resultaten van de voor gaande jaren.
Door de goede resultaten van de Belgen de afgelopen jaren mochten er eigenlijk 3 personen gestuurd worden,maar alleen roel en filip voldeden hieraan.
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Jimmy Tielens voldeed niet aan de selectienormen opgelegd door het BOIC.
Maar België mocht sowiezo 3 renners sturen, ongeacht hun prestaties.
anoniemeke
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 23:06

MTB

Bericht door anoniemeke »

Mountainbiken is :
Goed kunnen klimmen
hevig zijn
technisch
uithouding

Mountainbiken is een kleine wereld met zeer goede renners!

Als Sven zin heeft om te biken moet hij zeer sterk zijn !
Hij moet de eerste World Cup al direct goed presteren om in de tweede World Cup misschien bij de 8 eerste te zijn !

Oftewel moet hij heel veel gaan MTB-en zodat hij veel UCI punten smokkeld om dan op een E.K. zijn selectie te kunnen behalen ...

Maar mensen ... als hij al 5 min verliest op 20 km bergop ... is een teken dat hij niet zo sterk is!

5 min achter in Svenneke zijn topmaand. Niet te vergeten Roel en Filip waren nog belange niet in form ....

Ik hoop dat Sven zich gaat belachlijk maken in het MTB-en ! Daar houdt de media van !

Beste wensen iedereen en een vrolijk pasen =D>
anoniemeke
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 23:06

Re: hmm

Bericht door anoniemeke »

Berggeit schreef:
anoniemeke schreef:bij de mtb is de week na het w.k. de finale van de world cup ....

ik vind het toch zo funny ! vraag maar aan jose decower ! die lacht er ook nog altijd over =D>

Een mtb wedstrijd is in totaal ook ongeveer 20 km klimmen hoor ;)
en als je dan 5 min achter bent .... ben je even sterk als jimmy tielens :lol:
m.a.w. ze zouden beter jimmy menemen naar de OS in 2008 :lol: :lol:
Jimmy is zeker niet slecht !
Hij heeft volgend jaar een TOP ploeg! Dat zal zorgen voor spanning maar ook prestaties !

Wacht maar den jimmy is gene gewone :wink:

Ik ga hem alvast in het oog :drunk: houden
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Dat geklooi van het BOIC is toch niet te schatten, als je mag gaan kunnen ze je toch beter sturen!

Je hebt altijd een kans op een uitzonderlijke prestatie, de athleet in spé doet een hoop ervaring op en is super gemotiveerd.

De spelen 4 jaar nadien zal hij al veel minder overweldigt zijn en waarschijnlijk beter presteren.

En dan verschieten het BOIC dat we amper medailes halen!
Toon
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: di 01 apr 2003 08:17
Rijdt met: Grand Canyon AL 9.9

Re: MTB

Bericht door Toon »

anoniemeke schreef:Ik hoop dat Sven zich gaat belachlijk maken in het MTB-en ! Daar houdt de media van !
Gij precies ook...

Man, geeft die gast toch een kans. Als het hem niet lukt, so be it.
Als het 'm wel lukt staan al die mensen die hem nu uitlachen waarschijnlijk wel te supporteren...
Gebruikersavatar
nigel
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 07 dec 2003 00:02
Rijdt met: Specialized SJ M4 Comp ('03) en A1 Comp FS ('99)
Contacteer:

Re: MTB

Bericht door nigel »

anoniemeke schreef: Maar mensen ... als hij al 5 min verliest op 20 km bergop ... is een teken dat hij niet zo sterk is!

5 min achter in Svenneke zijn topmaand. Niet te vergeten Roel en Filip waren nog belange niet in form ....

Ik hoop dat Sven zich gaat belachlijk maken in het MTB-en ! Daar houdt de media van !

Beste wensen iedereen en een vrolijk pasen =D>
Ge hebt hier nu 4 posts geschreven, en het enige wat ge doet is sven op voorhand al =D> afbreken. Misschien kunt ge als 5de post eens iets nuttig of interessant zeggen?
Gast

Bericht door Gast »

tja als je al ziet dat zijn naam voor msn ten_ aanval is
dat zegt genoeg
Gebruikersavatar
scott racer
Mountainbiker
Berichten: 1639
Lid geworden op: zo 02 nov 2003 11:54
Rijdt met: bolt als ik trap!

Bericht door scott racer »

@ anonedinkskes :: doe het ons eens voor hé wat de Sven nu is .
Namelijk beregoed ,sterk en toch nog sympatiek
Ge moet het maar doen winnen met meer dan 1 min voorsprong =D>

Ne :wink:
Plaats reactie