Cannondale team fietsen 2005

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
petterik
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 dec 2004 10:25
Rijdt met: Trek Fuel 100

Cannondale team fietsen 2005

Bericht door petterik »

Benieuwd naar de nieuwe team fietsen van het Heijdens-Ten Tusscher team. De 1e foto's zijn al geplaats.

Kijk op http://www.tentusscher.nl bij sportnieuws.

Groeten Petterik
Sepapke
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 19 dec 2003 17:07
Rijdt met: Duratec Full XTR / Rock Shox SID WC

Bericht door Sepapke »

Wat mij opvalt is datter geen lefty voorvork aanwezig is?
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Inderdaad,
wie heeft daar een verklaring voor?
Optimo GmC
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 02 mei 2004 21:48

Bericht door Optimo GmC »

Het gaat hier over de teamfietsen van het Heijdens-Ten Tusscher team, niet van het Siemens Mobile-Cannondale-team!
Gebruikersavatar
fiete R-vrouw2
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 10 feb 2004 11:00
Rijdt met: bossue sport/magura hs33/manitou axel

Bericht door fiete R-vrouw2 »

ik zag al vele schonere fietsen zunne....
ze zijn wa gewoontjes :-?
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

fiete R-vrouw2 schreef:ik zag al vele schonere fietsen zunne....
ze zijn wa gewoontjes :-?
Wat een triestige opmerking, dat zijn prachtig afgemonteerde hardtails hoor!
Gebruikersavatar
Ward #3
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: do 09 okt 2003 21:50
Rijdt met: Kona King Kahuna RockShox RS-1

Bericht door Ward #3 »

zou dat een gewone fatty zijn? zonder instelmogelijkheden?
Sepapke
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 19 dec 2003 17:07
Rijdt met: Duratec Full XTR / Rock Shox SID WC

Bericht door Sepapke »

Ik zie ook wel dat dit het siemens cannondale team niet is hoor. Maar ik had gedacht dat een ploeg met dit potentieel aan renners, voor de kwalitatief beter lefty zou gaan? No offence , het viel mij gewoon op
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Als ik de redenering hier probeer te begrijpen dan zou een cannondale altijd een lefty moeten hebben. Puur esthetisch is een Lefty een absolute eye-catcher. Maar als men verder kijkt dan dat : bullsh*t. Zelfs Paulissen rijdt sommige wedstrijden met een hardtail en een Ultra Fatty.
De reden hiervoor kan zijn dat een Lefty misschien gewoon zwaarder is. Of dat de geometrie van de fiets beter gediend is met de kortere veerweg van een Ultra.

Een opmerking hierboven is ook dat de Lefty kwalitatief beter is. Zou dat nog wel het geval zijn met de nieuwe Magura-demper ? In de laatste Fiets wordt een C. hardtail getest met deze demper en stelt de redacteur dat nu eindelijk het volle potentieel van de vork wordt gebruikt.

Mijn idee is dat niet iedere fiets 10cm of meer veerweg moet hebben vooraan. Zeker niet voor wedstrijd- of chronorijders. Kijk maar naar het peleton Sid- en Skareb-rijders die het ook met een beperkte veerweg moeten stellen.

En als ik zo een Sid ga vergelijken met een Ultra Fatty dan zou ik die fatty kwalitatief niet bepaald onder een Sid gaan plaatsen : lichter, stijver, onverslijtbaar en bovendien onderhoudsvriendelijker.
En zo stevig dat C. hem alleen nog disk-brake only maakt terwijl een schijf op een Sid zelfs afgeraden wordt.

U raadt het al : ik ben een tevreden Ultra Fatty-user.
Tomski
Mountainbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: do 22 jan 2004 22:31
Rijdt met: Specialized

Bericht door Tomski »

Het hijdens tentusscher team rijd met fatty's omdat ze door shimano gesponsord worden en dan kunnen ze de gewone XTR wielen steken.Maar Erwin bakker heeft ook een scalpel met lefty der in.

Kijk maar eens op www.mtb-sport.nl daar showt hij zijn scalpel en kan je hem alle vragen stellen die je maar wild.
Plaats reactie