SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Bericht door Swannie »

Afbeelding

aub
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Bericht door Swannie »

en in close up... niet de beste foto...
Afbeelding
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Bericht door vani »

thnx :)
hakira007
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: za 14 aug 2010 17:24
Rijdt met: Lynskey

Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Bericht door hakira007 »

Ik zit nog altijd met een krakende cassette. Als ik de body goed invet voor de montage van de cassette dan gaat het een uur tot 1.5 uur goed en dan begint het gekraak terug. Al het mogelijke dat ik op het internet tegengekomen ben al gedaan maar niets helpt behalve goed invetten van de body maar dan is het maar goed voor max 1.5 uur, dus het ligt wel degelijk aan de body\cassettte. Iemand nog andere voorstellen dan enkel het invetten van de body en cassette (ook olie tussen het beweegbare deel van de cassette gedaan)?
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Bericht door vani »

Al rijden momenteel geen problemen schakelt vlot maar als ik bv achteruit draai al de ketting poetsen nadien loopt hij geregeld af vooraan. Waar zou dat eventueel aan kunnen liggen ?
loe
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 01 aug 2007 14:33
Rijdt met: Kraftstoff X1 evo / C'dale BBoy Ultra 8

Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Bericht door loe »

Hakira,

Ik spuit gewoon wat Teflon olie tussen de tanden van de cassette op de body... sindsdien compete stilte :bounce:
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Bericht door Kevin82 »

hakira007 schreef:Ik zit nog altijd met een krakende cassette. Als ik de body goed invet voor de montage van de cassette dan gaat het een uur tot 1.5 uur goed en dan begint het gekraak terug. Al het mogelijke dat ik op het internet tegengekomen ben al gedaan maar niets helpt behalve goed invetten van de body maar dan is het maar goed voor max 1.5 uur, dus het ligt wel degelijk aan de body\cassettte. Iemand nog andere voorstellen dan enkel het invetten van de body en cassette (ook olie tussen het beweegbare deel van de cassette gedaan)?
Ik heb dit ook gehad en heb gewoon een nieuwe cassette gekregen van Sram. Nadien geen problemen meer. Ik weet niet hoe oud uw cassette is maar zou eens proberen om ook een nieuwe te krijgen van Sram. Bij mij was het gekraak ook telkens maar een uurtje ofzo weg en dan begon het opnieuw.
hakira007
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: za 14 aug 2010 17:24
Rijdt met: Lynskey

Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Bericht door hakira007 »

Heb je dit rechtstreeks via Sram geregeld of via een verdelen?
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Bericht door Kevin82 »

hakira007 schreef:Heb je dit rechtstreeks via Sram geregeld of via een verdelen?
Via de verdeler.
Johndeere
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: za 15 okt 2011 21:18
Rijdt met: zoekende

Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Bericht door Johndeere »

ben sinds vandaag pas dit topic aan het volgen...... en bij het zoeken naar 1x11 srams kom ik er tegen met 170mm, 175mm, 192mm (geloof ik) trapas armen,

hoe weet ik welke ik nodig heb?
Plaats reactie